Beantwoord

Chromecast wel verbinding, maar niet gevonden in netwerk :/

• 22 september 2018
  • 4 reacties
  • 1048 keer bekeken

Ik ben net verhuisd en wilde mijn Chromecast aanzetten, maar dat lukt niet. Ik heb via de Google Home app m opnieuw ingesteld, maar bij het verbinden met het netwerk gaat het fout.
De app geeft aan dat hij mijn Chromecast wel kan vinden, maar dat die niet in het netwerk zit. En geeft vervolgens de suggestie dat ik iets van AP ofzo op de router uit moet zetten.
Maar aan die router ga ik echt niet klooien, straks heb ik ineens geen internet meer.
Waarom deed hij het op mijn oude adres wel en nu op het nieuwe niet meer? Kan het te maken hebben met dat de KPN monteur nieuwe kastjes heeft geinstalleerd? En hoe los ik het op? In totale-techdebiel-termen graag 🙂
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 25 september 2018, 20:07

Welkom op het forum @EANL! Het klinkt alsof de app op een ander netwerk zit dus daarom vraagt Robin denk ik naar de apparatuur. Je hebt natuurlijk onze Experiabox (modem), maar wellicht nog meer apparatuur om bijvoorbeeld de WiFi te verbeteren?Yes! Dit probleem krijg je voornamelijk wanneer beide apparaten zich in een ander broadcastdomain bevinden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @EANL! Het klinkt alsof de app op een ander netwerk zit dus daarom vraagt Robin denk ik naar de apparatuur. Je hebt natuurlijk onze Experiabox (modem), maar wellicht nog meer apparatuur om bijvoorbeeld de WiFi te verbeteren?
Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt @EANL?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke netwerkapparatuur heb je allemaal? (Repeaters, accesspoints, routers etc)
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum @EANL! Het klinkt alsof de app op een ander netwerk zit dus daarom vraagt Robin denk ik naar de apparatuur. Je hebt natuurlijk onze Experiabox (modem), maar wellicht nog meer apparatuur om bijvoorbeeld de WiFi te verbeteren?Yes! Dit probleem krijg je voornamelijk wanneer beide apparaten zich in een ander broadcastdomain bevinden.

Reageer