Chromecast werkt niet in combinatie met Experiabox

• 13 juli 2015
  • 12 reacties
  • 4149 keer bekeken

Goede avond,

Afgelopen week heb ik me laten verleiden om een ChromeCast te kopen, maar heb deze tot nog toe niet goed werkend weten te krijgen. 

De ChromeCast is goed geinstalleerd, via het programma op de laptop en deze wordt in het wifi netwerk herkend. Het probleem is dat de content van de laptop niet gestramd kan worden. Fotos filmpjes en films werken niet.

Wie kan me adviseren met welke stappen ik moet ondernemen om gebruik te kunnen maken van de ChromeCast?

Het lijkt me dat ik gebruik maak van een KPN Experiabox V8, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Is het te adviseren om een nieuwe Experiabox (V10) aan te vragen of is er ergens een gedegen stappenplan te vinden (wellicht via KPN) die me kan helpen?

Groet en alvast hartelijk dank!

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De Experiabox V8, heeft V8 op de voorkant staan. Heb je deze?

Chromecast zou gewoon moeten werken met de Experiabox, kan je chromecast misschien instellen/gebruiken via je telefoon?

Robin
Hoi Robin,

ChromeCast is inderdaad te gebruiken in combinatie met mijn telefoon, maar het is enorm traag. Als ik Netflix op mijn telefoon opstart, dan duurt het heel erg lang voordat er connectie wordt gemaakt waarna het beeld vlokkerig is en blijft. Hetzelfde is het geval overigens met de laptop, maar als ik andere app`s of beeldmateriaal wil streamen, dan lukt het niet helaas, omdat het beeld hapert en vervolgens niet meer wordt gestreamd. 

Mijn Wifi netwerk heeft een prima bereik en hapert niet, maar wellicht dat de ChromeCast niet goed in het netwerk hangt?

Mijn ExperiaBOx heeft op de voorzijde enkel KPN ExperiaBox staan. Deze versie is met een plastic, doorzichtig randje die wat gebogen over de lengte op de bovenkant van het apparaatje loopt.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je hebt de experiabox H220N.(mooi plastic randje met lampjes)

Dat is gek! Het lijkt er op dat de chromecast goed is ingesteld,

Is de chromecast redelijk dicht bij de Experiabox? Ik heb zelf de H220N ook gehad, en Chromecast werkte perfect op een afstand van 5-7 meter.

Wordt de Chromecast gevoed door de stroom adapter die bijgeleverd is? En niet door een USB poort van de TV

Kan je met je telefoon een speed test doen vlak bij de Chromecast? Het kan zijn dat de snelheid niet toereikend is.
Werkt de YouTube app wel zonder blokjes, en haperingen?

Robin

Reputatie 2
Wellicht je router eens naar fabrieksinstellingen herstellen of via je mobiel met de chromecast app de software van de chromecast updaten. Ik heb geen v8 gehad, wel de v9 en nu de v10. Met zowel de v9 als de v10 geen problemen met netflix, youtube en foto's + videos lokaal vanaf pc (chrome browser) en android smartphone en tablet.
Hoi Elroy,

Bedankt voor je reactie. Dat heb ik gisteren eigenlijk al gedaan, maar heeft niet geresulteerd in de jusite oplossing. Wat ik nu gedaan heb is: KPN bellen, zij hebben m`n routerkanaal veranderd van 6 naar 11 en als dat niet werkt kan ik de kanalen 1 en 3 nog proberen. Wellicht dat dat werkt.

De medewerker gaf aan dat hde bandbreedte van het wifi netwerk goed is, maar dat de afstand van de Experiabox naar de tv waar de Chromecast aan gekoppeld zit, te groot is. 6/7 meter is de afstand namelijk.

Het advies daarop luidde: Een range extender ertussen te zetten. Als je aangeeft dat V9 en V10 zonder problemen het beeld doorgestreamd van de laptop naar de tv krijgen, dan denk ik dat de V8 gewoon te oud is.

De Chromecast heeft al de nieuwste updates geinstalleerd gekregen helaas.

Als je nog extra tips hebt, graag!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dit zou een oplossing kunnen zijn, inderdaad. Je kan ook de chromecast dichterbij de Experiabox proberen als je daar een TV of Monitor hebt.

Je hebt geen V8, maar een H220N.

Ik zou geen repeater gebruiken maar een access point voor een groter bereik.

Robin
De Chromecast zit aan de tv gekoppeld (er direct achter). De afstand tussen de Experiabox en de tv is 6/7 meter (er staan ook nog een paar muren tussen).

De Chromecast krijgt stroom door de voedingskabel die erbijgeleverd zit, maar deze heb ik in het kastje van de digitale tv geplugd, omdat ik zelf geen usb poorten op de tv beschikbaar heb. Is het handig als ik nog een andere optie probeer?

Hoe zou ik een speedtest uit moeten voeren? Hartelijk dank voor je reactie tot zover!

Groet,

Niels 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

In de Digitale ontvanger? Ik zou adviseren de stekker te gebruiken die bijgeleverd is.

Op je telefoon kan je de speed test app downloaden, en op die manier vlak bij de chromecast een speed test uitvoeren om te zien wat de snelheid is.

Robin
Reputatie 2
Een v8 zou ook geen probleem moeten zijn, de modem en de tv zijn wel in 1 kamer en niet zo ver van elkaar af, ben bang dat het door de afstand komt. Ik weet toevallig dat er stekkertjes zijn voor de chromecast om het via ethernet kabel aan te sluiten ipv wifi, Mischien is dat een optie?

Om er zeker van te zijn kan je Mischien je tv verplaatsen of een ander tv vlakbij de router plaatsen en kijken of dat wel goed werkt. Dan weet je gelijk of het aan de router ligt of niet
Hi Elroy,

Ik heb nu een v10, maar krijg mijn Chromecast niet verbonden.
Ik krijg de melding dat hij geen verbinding kan krijgen met het netwerk, of dat het netwerk niet toestaat om apparaten te koppelen. Op mijn iPhone krijg ik de melding dat ik het wachtwoord opnieuw moet proberen.

Enig idee hoe ik mijn Chromecast gekoppeld krijg?

Reputatie 7
Zet de 2.4GHz wifi niet op automatisch of kanaal 13.

Zie verder deze site.

De V10 heeft geen problemen met een Chromecast en een Chromecast heeft geen ruzie met een Experia Box, ook niet de V10.

Het moet je dus kunnen lukken om die twee te koppelen. ;)

Ok, vinkje bij automatisch weggehaald en op 6 gezet. MAC adres toegevoegd, UPnP aangezet...blijf dezelfde melding krijgen.

Ik heb ruime ervaring met het connecten van Chromecast op diverse apparaten, dus je zou denken dat het me zou moeten lukken ;)

Reageer