Beantwoord

Circle with Disney

  • 9 November 2019
  • 3 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb de andere topics gelezen en begrepen dat de Circle niet gemakkelijk werkt in combinatie met de Experia box. Ik wil hem met name inzetten om tijdslimiet op Playstation te kunnen instellen.

Op dit moment is het zo dat als ik een device toevoeg aan de app van de Circle, het betreffende apparaat helemaal geen verbinding meer met internet kan maken.

In de oude topics lees ik dat het wel mogelijk is de Circle te laten werken, maar dat daarvoor instellingen moeten worden aangepast.

Is er iemand die weet welke instellingen dat zijn en hoe ik dat moet doen?
Heb de Circle ‘aangesloten', de app werkend gekregen, daar houdt mijn technische kennis ongeveer wel op: dus Jip en Janneke taal is geen overbodige luxe ;-)

Ik hoop dat ik er met hulp van het forum uit ga komen!

icon

Beste antwoord door Jiske_ 15 November 2019, 17:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @FlipjeBommel, ik moest er ook even diep induiken maar het ziet er inderdaad uit als een handig product! Je moet of een eigen modem aanschaffen en die aansluiten aan je modem of een open DNS instellen zoals ik het voor me zie dan zou het moeten werken. Volgens andere topics werkt het redelijk goed als je hem aan de Experiabox hangt en alleen de apparaten managed die je wilt managen (bijvoorbeeld de telefoons van je kinderen). Kan je hier aangeven wat voor instellingen je voor je ziet? Hoe heb je hem verbonden met je modem? Omdat het vorige topic van 2 jaar geleden is heb ik er helaas niet heel veel informatie over. Weten jullie hier nog wat instellingen van @wjb @Nick83 :wink:

Hi @Jiske_ 

Bedankt voor jouw reactie! Ook al koppel ik alleen de Playstations, waar het mij om gaat, dan werkt het helaas niet: ze kunnen geen verbinding maken met internet. Ik heb hem aangesloten via de app instructies van de Circle, die heeft daardoor draadloos verbinding heeft gemaakt met mijn modem. Omdat het apparaat niet naar behoren werkte, heb ik m later met kabel aangesloten aan de Experiabox, maar dat maakt dus geen verschil.  

Jij hebt het over een open DNS instellen: dat is voor mij al onbekend terrein: kan ik dat makkelijk instellen en zo ja hoe? En heeft dat gevolgen voor veiligheid van het internet/de verbinding? 

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @FlipjeBommel, je kan je open DNS instellen door in te loggen in je modem! Wat je ook kan doen is gebruik maken van onze techdesk voor €4.99 per maand(maandelijks opzegbaar) kunnen wij dit op een afstand voor je instellen. Met een open DNS server kan je bepaalde sites blokkeren en instellen misschien niet de beste oplossing. Als je een V10 modem hebt kan je ook gebruik maken van de Eco stand, je kan dan op bepaalde tijden geen Wifi verbinding meer maken. Ik adviseer je daarover te bellen met 0800-0402! Als het gaat om verder instellen van de Circle zou ik de app even verwijderen en hem met een bekabeld apparaat opnieuw installeren. 

Reageer