Beantwoord

Combinaties voor de wifi: V10 + wifiversterker (wit) of V10 + ExperiaWifi (zwart) of V10a + ExperiaWifi... Hoe staat het met de wifi?

• 20 november 2018
  • 5 reacties
  • 235 keer bekeken

Voor een goede vriendin die kampt met wifi-problemen met een nieuwe aansluiting:

V10a (glas) in de meterkast van haar appartement. In de woonkamer matig tot slechte (1 tot geen streep, 10mbit/s) wifi. Nu heeft ze van KPN 2 ExperiaWifi's opgestuurd gekregen.

Elders hier op het forum heb ik vernomen dat de wifi van een V10 wordt uitgeschakeld en dat dit niet gebeurt bij een V10a.

Ik heb een aantal vragen:

• Werken de wifi-signalen van de V10a en de ExperiaWifi dan naast elkaar? Zoals dit het geval was bij de V10 + witte versterker?
  • Vindt er roaming plaats tussen beide?
  • Zo nee: Moet ik - net als bij de V10 + witte wifiversterker - alle banden een aparte naam geven ivm Apple-producten? (In mijn tijd bij KPN (toen de ExperiaWifi er nog niet was) was dit wel het geval).
Mocht iemand hierop antwoord hebben, hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door Paul_ 21 november 2018, 11:58

Hoi Henri, goede vragen. Hier komen de antwoorden:
  • Klopt inderdaad
  • Nog niet. Technisch is het mogelijk met de V10A (niet met de V10) en de Experia WiFi's maar daar moet nog een software-update voor plaatsvinden. Wanneer weet ik nog niet..
  • Nee, is niet per se nodig. Idealiter wil je alles dezelfde naam geven, vooral voor het moment dar roaming gaat werken. Maar kijk vooral wat het beste werkt in die specifieke situatie...
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
  • Klopt inderdaad
  • Nog niet. Technisch is het mogelijk met de V10A (niet met de V10) en de Experia WiFi's maar daar moet nog een software-update voor plaatsvinden. Wanneer weet ik nog niet..
  • Nee, is niet per se nodig. Idealiter wil je alles dezelfde naam geven, vooral voor het moment dar roaming gaat werken. Maar kijk vooral wat het beste werkt in die specifieke situatie...
Bedankt voor het snelle antwoord.

De V10a en de ExperiaWifi hebben nu dezelfde naam. Wat een verschil met de oude witte wifiversterker qua grootte.

We gaan het aankijken met de V10a en de Experiawifi.
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan! Ja, dat is één van de voordelen, wat makkelijker wegwerken. 🙂 Als er vragen zijn, laat het vooral weten.
  • Klopt inderdaad

Hi Paul,
Is deze update er al. Hoorde gisteren van de helpdesk dat het nog een maand kan duren, klopt dat?

Groeten
Reputatie 7
Badge +24

• Klopt inderdaad
Hi Paul,
Is deze update er al. Hoorde gisteren van de helpdesk dat het nog een maand kan duren, klopt dat?

Groeten

Hoi! Nee, nog niet. Er zitten wel updates aan te komen maar er is officieel nog geen datum gecommuniceerd. Voordat ik 'dode mussen' ga uitdelen, wil ik eigenlijk eerst een officiële info krijgen en dan kunnen we dat ook daadwerkelijk gaan zeggen.

Reageer