Vraag

Compensatie na verhuizing

  • 12 December 2020
  • 9 reacties
  • 201 keer bekeken

wij zijn sinds vorige maand verhuisd, en ging er heel wat aan vooraf voordat wij internet hadden. en vind ik dat we niet netjes zijn behandeld door de klantenservice aan de telefoon dit is de reden dat ik niet weer wil bellen voor de 8e x in 2 week. 

het begon met de verhuisdatum ik heb hem de 17e doorgegeven met als gekozen datum de 1e. toen kregen wij een mail dat de 20e het stopte op ons oude adres en daar de aansluitdatum zou zijn. dit was natuurlijk niet de bedoeling dus dat was het 1e belletje. toen is de datum verzet naar de 27e. inmiddels ons internet weg dr 27e van oude huis en zijn we toen overgegaan in ons nieuwe huis. 

de 27e geen signaal of iets dus weer gebeld en eerst werden we opgehangen met de mededeling start de modum maar opnieuw en tot ziens. toen weer gebeld en ons verteld dat er een monteur zou komen die maandag. eindstand toen nooit een monteur op komen dagen omdat het gewoonweg niet ingepland was door jullie. 

 

daarna die maandag ik weer bellen dat er geen monteur is,krijg ik vervolgens te horen dat de aansluitdatum de dag erop is dus dat er geen monteur nodig is omdat we dan de aansluit datum zouden hebben en het wel goed kwam. 

toen de dag aanbrak geen signaal niks, weer gebeld werd me doodleuk verteld dat de aansluit datum er pas is als er een monteur zou komen. aangezien ze constant het oude adres opnoemden en de nieuwe er nogsteeds niet hebben ingezet vroeg ik hier naar en die werd pas veranderd als de aansluiting datum kwam ( die was de 27e al ik heb er toen een sms gekregen u kunt aansluiten) 

 

de monteur kon pas komen de maandag erop en de desbetreffende vrouw was niet erg aardig naar ons toe en wonder boven wonder is er toen na 1 week een noodpakket gestuurd. het noodpakket aangesloten etc werkt het tv kast niet zegt ie dat we geen abbonement hebben. dus weer gebeld ( vast begrijpen dat ik toen er al helemaal klaarmee was) opgelost.

 

maandag monteur gekomen die kon het niet verhelpen want het ging om een kabelbreuk ( en dat met aansluitdatum was ook onzin) niemand weet iets vanmekaar niks word opgschreven .. goed monteur kon er dus niks aandoen en toen die woensdag hebben ze de kabel gemaakt en wat gebeurde er tot me verbazing we hebben gewoon signaal. dus het werkt nu naar behoren. maar nu krijg ik nog net niet elke dag een email van jullie ter herrinering dat ik een nieuwe afspraak moet maken met een monteur? het werkt? en ik kan dit nergens annuleren en ik heb al 3 achtereenvolgende mails gekregen wat ik erg vervelend vind zou dat uit het systeem kunnen. 

 

 

en voor al dit ongemak en de 2 week geen internet en tv zouden we graag wat compensatie willen met het maandelijkse bedrag dat we betalen ook omdat we gewoon zo behandeld zijn en we hier niet van gediend zijn. 

alvast erg bedankt!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Esiemee Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat er bij je verhuizing zoveel misgelopen is. Ik zie inderdaad veel hiervan ook terugkomen. Ik vind ik dit geval ook dat je recht hebt op een compensatie. 

Zou je voor mij in je forumprofiel onder persoonlijke opmerkingen nog de laatste 3 cijfers van je bankrekening kunnen invullen? Dan kan ik aan de slag! 

top bedankt! nu heb ik nog een andere opmerking/vraag we hebben de 30e aangevraagd bij een andere provider ziggo, die zou de overstapservice regelen maar nu willen jullie dus niet meewerken met het opzeggen... en moet ik er weer achteraan bellen u snapt dat ik er een beetje moe van ben al dat bellen haha 😅.  alvast bedankt. vul meteen het profiel verder in dankuwel. 

 

groetjes Esmee. 

Reputatie 7
Badge +15

@Esiemee Voor wat betreft de abonnementskosten die betaald zijn terwijl je de diensten niet hebt kunnen gebruiken heb ik een vergoeding ingevoerd. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Voor wat betreft de overstap naar Ziggo zie ik geen verzoek vanuit Ziggo terugkomen. Wat is precies de melding die je van Ziggo hebt gekregen? 

de melding is dat er door onbekende reden niet opgezegd kan worden bij jullie daar kreeg ik een brief van paar weken nadat ik het heb aangevraagd maar nu heb ik straks dubbele kosten omdat kpn niet wou opzeggen.. ik kan eventueel een foto sturen van het stuk in de brief waar het staat. net zoals de eerste monteurs afspraak is dat denk ik gewoon weer niet goed gegaan met het systeem. alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +15

@Esiemee Ik zie dat er ondertussen een bezoek is gebracht aan de KPN winkel. 

Is het gelukt om er met mijn collega's uit te komen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Rutger_ Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

deze vraag ja alleen is het abbonement nogsteeds niet opgezegd we hebben ook hier alweer voor gebeld laatst kwamen we erachter dat het door de namen kwam dat het niet lukte en ze zouden dit regelen en het abboment zou gestopt moeten zijn nu is er alsnog een factuur betaald en kan ik ziggo nogsteeds niet aansluiten omdat jullie het abbonement wederom niet willen stopzetten. ik ben hier zo langzamerhand zat van en ga ook een klacht indienen. mijn abbonement moet deze maand stopgezet worden zo niet betaal ik niet meer. het loopt al een maand langer dan afgesproken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Esiemee Zoals ik in een eerdere reactie al aangaf, ik zie geen opzegverzoek vanuit Ziggo terugkomen. De overstapservice lijkt dan niet goed te gaan. 

Dat je Ziggo niet kunt aansluiten is wel vreemd, zij leveren namelijk via de COAX kabel en wij via de koperkabel of het glasvezelnetwerk. Dit zou dus ook naast elkaar moeten werken als het Ziggo abonnement al is ingegaan. 

Ik adviseer je dan ook om even contact op te nemen met Ziggo om te informeren of de overstapservice goed verloopt. 

Mocht de overstapservice niet goed werken dan is het verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen met 0800-0402 en hier de opzegging zelf te doen. 

en zoals ik al zij na die reactie hebben wij gebeld en is ons verteld dat de opzegging geregeld was omdat het adres wel het zelfde was maar de naam anders het is van mijn naam naar mijn partners naam dit gaf ik aan in het vorige berricht. dat dit niet in het systeem is beland is ook het punt. na 2 x aangeven dus nogsteeds niet. we bellen morgen wel eerst naar jullie om het op te zeggen en dan ziggo mocht het dan nog niet werken. we hebben alleen een wandcontactdoos als aansluiting maar dat is nu ook niet het probleem. het gaat erom dat het abbonement dus zelfs na bellen niet is opgezegd daar baalde ik van en dit gaan wij morgen ds aan de telefoon verder afhandelen. toch bedankt voor de hulp.