Beantwoord

Compensatie van kosten

  • 29 August 2020
  • 62 reacties
  • 758 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Nee, jammer genoeg niet, het enige wat ik zelf heb gevonden is dat alle internetverbindingen van de TV er uit waren maar ook de werking van de soundbal niet meer goed werkt.

Morgen komen ze van de winkel, de zaak van de tv oplossen hoop ik.

Wat ze hebben en hoe ze hebben gemeten weet ik niet, maar dat alles van het internet op de tv niet meer werkt snap ik niet.

De monteur heeft alles nagekeken en hoe de TV aangesloten was. Dit was goed gedaan zei hij, ik moest bij het weg vallen van de tv eens proberen het kastje om te ruilen van boven naar beneden. Dat heb ik inmiddels gedaan, merk geen verschil.

Is om moe van te worden Niek.

Reputatie 5
Badge +8

Ik doe even een stapje terug. De monteur die ik heb aangestuurd heb ik aangestuurd om te kijken naar de wegvallende verbinding van het internet en de tv. Dit omdat je aangaf dat dit regelmatig gebeurde in het begin, maar ook in de afgelopen weken nog een enkele keer voorkwam. Nu begrijp ik dat je sinds zondag meer problemen ervaart dan voorheen? 

Heeft de monteur nog gekeken naar de wegvallende verbinding? Ik lees namelijk in de notities van de monteur dat hij vooral heeft gekeken naar een JBL speaker die niet goed meer zou werken, maar dat is niet waarvoor we de monteur aangestuurd hebben. 

 

IK heb het probleem van storingen en wegvallen uitgelegd aan uw monteur en heb hem ook verteld dat bij het div. keren van opstarten van de router en tv ontvanger voor metingen KPN de gehele internetverbindingen uit de tv was verdwenen, dus konden wij geen extra service meer ontvangen dit gaf de tv aan.

Door dit voorval heeft hij gekeken naar de soundbar die wel werkt maar verkeerd aangaf op de tv. Dit kwam door de div. keren van opstarten. Of hij de zaak heeft doorgemeten weet ik niet, hij heeft wel gebeld met iemand die dacht dat de ingang verkeerd was van de TV, echter dit bleek niet het geval, alles was goed aangesloten. Ook op de 1e verdieping heeft hij alles na gekeken en dat was ook in order.

Zelf heb ik hem niet met meetapparatuur zien lopen als alleen zijn telefoon.

As. vrijdag komt de technische dienst van de verkoopwinkel TV en Soundsysteem om de zaak na te kijken, mocht blijken dat de metingen van jullie daar iets mee te maken hebben dan laat ik je dat weten. Gr. Ruud

Reputatie 5
Badge +8

Volgens mij kunnen monteurs tegenwoordig gewoon metingen doen met hun toestel. Dus dat je geen andere apparatuur hebt gezien kan goed kloppen :) Volgens de monteur zorgt de soundbar dus mogelijk voor problemen van het wegvallen van je diensten/tv? Hij kon in ieder geval op locatie bij jou geen oplossing bieden/directe oorzaak aanwijzen voor het compleet wegvallen van je diensten begrijp ik. 

Ik hoop in ieder geval dat de technische dienst van de winkel je geluidsapparatuur weer goed kan laten werken. 



 

Niek,  dit klopt niet wat je schrijft,  Volgens de monteur zorgt de soundbar dus mogelijk voor problemen van het wegvallen van je diensten/tv? De soundbar maakt geen problemen dan alleen het icoon in het beeld wat er niet meer is en voor de testen wel! We moeten wel objectief blijven en niet alles aanpakken voor een storing die er nooit is geweest.

Gr. Ruud

Storing en uitvallen TV om 22.01 uur op 08-12-2020, router en tv opnieuw opgestart.

Reputatie 5
Badge +8

Vandaar ook mijn vraagteken, want ik snapte je berichtje niet helemaal. En nu nog steeds niet om eerlijk te zijn. Wat bedoel je met 'het icoon in beeld’ wat er nu niet meer is? En wat voor effect heeft het niet meer in beeld staan van dit icoontje? 

Ik vraag me nu vooral af wat de monteur precies gedaan heeft. Hij heeft verder niks gezegd over de wegvallende verbinding die je soms ervaart (gister blijkbaar dus weer)? Heeft hij hier wel naar gekeken? Of heeft hij alleen geprobeerd je soundbar weer werkend te krijgen? Volgens hem kon de wegvallende verbinding niet opgelost worden? 



 

Bij elke opdracht aan de tv verschijnt er een icoon in het scherm die aan geeft wat er gaat gebeuren.

Dus bij hard of zacht instellen van het geluid komt er een speaker te zien in het scherm. Met het doormeten denk ik is dat allemaal veranderd. Zo was ook de internet verbinding verbroken op de tv en konden wij geen andere aanbieders meer ontvangen. De verbinding van het internet voor de tv heb ik zelf weer in gang gezet.

De soundbar heeft samen met de tv, 1 afstandsbediening, die word gebruikt en de originele afstandsbedieningen van soundbar en tv worden niet gebruikt.

Even voor de duidelijkheid Niek, de soundbar werkt gewoon alleen het icoon is niet meer te zien als je op H of Z drukt, de soundbar is niet de veroorzaker van de storingen!

De monteur, wij weten niet wat de monteur heeft gemeten, dat kunnen wij niet zien als hij met zijn telefoon rond loopt. dat ken je het beste aan hem vragen. Ik kan niet bevestigen dat hij aan het doormeten is geweest, wel weet ik dat hij contact heeft gezocht met een collega om te vragen of de tv goed was aangesloten, dat was perfect in orde zei hij. Ik kan ook niet bevestigen dat hij naar de aansluitingen heeft gekeken van de Router of de kabelaansluitingen van buiten naar binnen. Persoonlijk denk ik dat hij alles laat meten buiten en binnen via een collega in de centrale.

De storing van gisteren om 22.01 uur, waardoor alles weg viel, wat is daar nou de reden van?

Snap je nu de frustratie van ons, over de laatste 7 maanden, met al die storingen en problemen?

Reputatie 5
Badge +8

Ik begrijp de frustratie zeker @Rudolfo1. Ook begrijp ik nu dat de soundbar niet de veroorzaker is, maar dat door de verbrekende verbindingen de instellingen veranderd lijken te zijn. Ik vermoed dat dit een kwestie is van opnieuw instellen/koppelen, maar dat laat ik aan de experts van de winkel over. Want die gaan er naar kijken begrijp ik van jou. Dat is fijn. 

Ik snap ook dat de monteur naar de verbrekende verbinding heeft gekeken, al dan niet met een collega in de centrale. Maar daar zijn geen opmerkelijke resultaten naar voren gekomen. Anders had de monteur daar natuurlijk op moeten reageren. Maar aangezien je gister weer een verbrekende verbinding had lijkt mij het probleem nog steeds niet opgelost. De monteur is in dit soort gevallen een laatste redmiddel om alles in orde te krijgen. 

Ik heb daarom nog eens gekeken naar de monteursbon (notitie). Ik zie dat jouw ticket nog steeds openstaat in het systeem. Kan het zijn dat je een sms hebt gekregen om contact mee op te nemen met onze technische dienst? Daar lijkt het namelijk wel op. 

Verder heb ik de verbrekende verbindingen nog eens onder de loep genomen en zie ik dat de verbrekingen de laatste tijd in ieder geval niet liggen aan een slechte lijn in de grond. Het probleem lijkt binnenshuis te ontstaan, ook die van gister.
Heb je de kabel toevallig al eens vervangen tussen het modem en het aansluitpunt? En je hebt zelf het modem niet van het stroom gehaald de afgelopen dagen neem ik aan? 


 

Nee ik heb geen ticket ontvangen als alleen de bon van de monteur die hier is geweest .

Ik heb niet de kabel vervangen, dit zijn de originele kabels van de KPN en die hebben jullie doorgemeten.

Nee de modem is niet van de stroom geweest.

Ik hoop niet dat het doormeten van alles evt. schade heeft veroorzaakt in de nieuwe tv, dat zou helemaal het toppunt zijn.

Gr. Ruud

Reputatie 7
Badge +24

Even voor de zekerheid: u gebruikt geen draadloze verbindingset in huis?

Deze heeft u dus niet in huis?

Niek,   boven afbeelding, nee,

vanmorgen om 09.45 tv aangezet en gelijk problemen, ik heb er foto's van gemaakt om het aan te tonen. Tot op heden 10.25 uur nog steeds geen beeld met teletext. Wat is er aan de hand?? Gaat dit lang duren of wat. Ze geven aan dat de server het niet aan kan en daarom ook de tv ontvanger niet goed werkt. Je wordt er niet goed van al dat gedoe. Graag met spoed een oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

Even voor de zekerheid: u gebruikt geen draadloze verbindingset in huis?

Deze heeft u dus niet in huis?

Heeft u hier al naar gekeken? Gebruikt u deze? Heeft u al een andere kabel tussen Experiabox en tv ontvanger geprobeerd? Alle andere LAN kabels losgetrokken bij de Experiabox, alleen de tv ontvanger aangesloten, wat heeft dat voor effect?

Daar heb ik al op geantwoord Niek, nee, zie bovenaan de 1e foto.

Alle kabels, zoals gisteren omschreven, zijn goed conform de monteur en zijn origineel KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Daar heb ik al op geantwoord Niek, nee, zie bovenaan de 1e foto.

Alle kabels, zoals gisteren omschreven, zijn goed conform de monteur en zijn origineel KPN.

Ik ben Niek niet.

Dat de kabels origineel zijn doet er niet toe. U heeft een probleem, dus u zult wat moeten proberen en testen om dingen uit te sluiten.

Leg eens gewoon los over de vloer een andere kabel van Experiabox naar de ontvanger. En andere netwerk kabels bij de Experiabox los.

Alles al eerder gecontroleerd en vervangen, alles was in orde.

Even het volgende, ik waardeer een iedere mening en ideeën om de problemen op te lossen. Toch wil ik het houden op 1 persoon, niet dat ik het niet waardeer maar puur uit mijn problemen met denken momenteel. Als u ideeën heeft geef ze dan door aan Niek (KPN) svp, die zal dan wel zorgen dat het bij mij komt indien nodig. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +8

Onze namen lijken inderdaad op elkaar, maar we zijn wel echt 2 verschillende personen @Rudolfo1 :) Andere gebruikers van het Forum kunnen ook reacties plaatsen in jouw topic. Zo kunnen we elkaar helpen. Dat is het fijne van een Forum. 

Ik begrijp heel goed dat je gek wordt van alle storingen. Zeker nu je dit er ook nog bij krijgt. De foto's van de storing die jij hier plaatst liggen echter niet aan jouw apparatuur of verbinding. Er schijnt, wederom, een algemene storing te zijn. Dit keer lijkt dit probleem wel van korte duur. We krijgen signalen van klanten dat alles inmiddels weer werkt. Bij jou ook? 

Niek, door die beroerte van mij heb ik het erg moeilijk, daarbij komt een operatie aan mijn hoofd er ook nog bij. Ik had je dat verteld dacht ik, als ik te veel informatie binnen krijg kost dat heel veel energie momenteel. Het is dus geen onwil van mij maar ik trek dat nu nog niet met mijn hersenen.

 

Ik snap dat een forum een iedereen kan reageren op mijn schrijven, dus heb ik netjes uitgelegd aan Nick dat ik het liever bij 1 contact hou. Ik ga er van uit, dat er begrip is voor mijn handicap. 

De storing is weer opgelost.

Gr. Ruud

Reputatie 5
Badge +8

Duidelijk. Dat had je inderdaad verteld. Dan houden we het bij 1 contact, en dat ben ik. Voor nu ben ik blij dat de storing met tv weer is opgelost, ook bij jou. Voor de duidelijkheid, heel veel klanten hadden vanochtend last van deze zelfde storing. 

Maar daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Je ervaart nog steeds wegvallende verbindingen thuis. Ik zie deze onderbrekingen ook terug in mijn systeem, zoals ik al zei. Ook gaf ik aan dat deze onderbrekingen binnenshuis voorkomen, en dat de onderbrekingen dus niet aan een slechte kabel buitenshuis kan liggen. 

Dit betekent dat we eigenlijk alles binnenshuis moeten gaan controleren. Want je geeft aan dat je zelf het modem niet van het stroom hebt gehaald. Ik vroeg daarom of je misschien het kabeltje kan vervangen tussen het aansluitpunt en het modem. Dit kan bijvoorbeeld voor problemen zorgen (ook al is het de originele kabel). Of misschien valt de stroomadapter van het modem af en toe uit. Dus naar dit soort dingetjes moeten we nu op zoek gaan denk ik. En dat is vaak een kwestie van vervangen en proberen. 



  

 

De meeste kabels zijn al vervangen, maar ik ga kijken.

 

Dondag 10 dec om 20.30

Niek, is er weer storing op de tv ontvanger en Router. We komen niet verder dan 8 kanalen en de tv ontvanger werkt niet.

Nog steeds storing Niek, wat is er aan de hand bij jullie. 

Reputatie 5
Badge +8

Heb je nog steeds storing met de tv? We hebben een storingstopic aangemaakt voor de problemen met het terugkijken van opnames en de storing met de tv-gids. De voortgang van deze storing kun je in datzelfde topic volgen. Je mag in ieder geval proberen om de tv-ontvanger helemaal van het stroom te halen. Als dat niet werkt, dan mag je de ontvanger een reset geven. Dat zijn voor nu de oplossingen die we hebben. En eventueel mag je daarbij ook de DVS (kastjes in het stopcontact) van het stroom halen. 

 

Niek, we hebben alles uit gezet en de volgende dag was de tv weer in orde.

Ze zijn van de verkoopwinkel tv en soundbar geweest, alles doet het weer!

Het doormeten heeft toch zijn naweeën op de instellingen van de beide ontvangers gehad, waardoor de instellingen waren veranderd maar ook er uit waren gegaan. 

Alles is opnieuw geprogrammeerd door de monteur en werkt weer, dus als het niet nodig is, geen metingen meer doen,  :joy: Ik weet niet wat dat gaat kosten maar dat laat ik je wel weten als ik de rekening krijg.

Ben jij al iets verder met je onderzoek gekomen wat de reden is van al die storingen en problemen?

Gr. Ruud

Donderdag 10-12-2020 storing