Beantwoord

Compensatie voor niet actief aanbieden nieuwe abonnementen KPN

  • 10 May 2019
  • 10 reacties
  • 322 keer bekeken

Helaas net een zeer teleurstellend gesprek gehad met iemand van de afdeling abonnementen. Had dit weekend gezien dat de abonnementen waren gewijzigd en dit levert mij voor hetzelfde dat ik nu gebruik een besparing van € 7 op p.m. Ik was hier niet van op de hoogte ben hier ook nooit op gewezen en vroeg hiervoor om een compensatie. Medewerker zei dat deze wijziging al maanden bestond, nu ik verder zoek blijkt dit al vanaf 01-07-2017 te zijn. Maar vooral dat ze niet aan actieve benadering deden over wijzigingen en dat ze de producten wel geleverd hadden en dat het mijn eigen zaak was of ik dat wel gebruik en mijn eigen verantwoording om mijn abonnement te wijzigen m.a.w. erg star en klantonvriendelijk. Meneer durfde er zelfs nog een vergelijking met een tandartsverzekering bij te halen, ik weet niet of hij enig besef heeft van het belang tussen een wortelkanaalbehandeling of een Spotify account maar blijkbaar zag hij het niet want hij bleef de vergelijking aanhalen. Heel iets anders dan ik van KPN gewend ben en een reden dat ik al zolang klant ben en zelfs KPN compleet heb. Toen ik voorstelde dat ik wellicht beter over kon stappen naar een andere provider waar ik de eerste 6 maanden maar 50% betaal begreep en deed hij niets met deze hint. Ik verwacht geen hoofdprijs als compensatie, maar in ieder geval gehoord worden en een leuk aanbod was toch wel op zijn plaats geweest in dit geval. Wellicht is KPN alleen nog geïnteresseerd in nieuwe klanten die maar 50% van de abonnementskosten betalen, dat ze hun trouwe klanten in de steek laten. Misschien moet ik toch maar op zoek naar een andere provider voor een beter aanbod.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 May 2019, 12:08

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Bibi68 , zo werken alle providers nu eenmaal, waarom zouden ze uit zichtzelf jou een goedkoper abo aanbieden als ze meer omzet kunnen halen uit je eerder afgesloten duurdere abo, dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden en kost het ze omzet.
Het is verstandig regelmatig te kijken naar de actuele prijzen van de geleverde diensten.
Het is trouwens wel zo dat als een prijs lager is/wordt dan jouw huidige abo je wel goed op moet letten of je dezelfde diensten binnen dat pakket nog geleverd krijgt.
Een provider kan een pakket goedkoper maken en daar dan bijvoorbeeld de vaste telefonie uit weg laten zodat je die als optie er bij kunt nemen, dan lijkt het pakket goedkoper, maar heb je geen vaste telefoon meer, die je dan tegen een meerprijs bij kunt nemen zodat je dan per saldo weer meer betaalt dan je abo nu.
Jan-D bedankt voor je reactie, ik ga er ook vanuit dat die reden er achter zit, want ik word elke maand bestookt met mails over onzinnige onderwerpen waar ik geen interesse in heb van KPN, maar iets waar ik op bespaar laten ze me niet weten. In mijn huidige abo zit Spotify en een vaste telefoonlijn waar ik nooit gebruik van maak, maar destijds af moest nemen om uberhaupt een abo af te kunnen sluiten. Ik heb er dus geen belang bij dit te houden terwijl ik de 2e TV ontvanger nu moet huren en in het nieuwe abo gratis is. Ik vind een besparing van € 7 een serieus bedrag per maand zeker nu KPN per 1 juni het abo alweer gaat verhogen. Wanneer je dan om een kleine compensatie vraagt krijg je zo'n onzinvergelijking dat het hetzelfde is als een tandartsverzekering waarbij je betaald voor zaken waar je geen gebruik van maakt. Nou KPN mijn verzekering word ieder jaar herzien en daar word ik door hen wel actief over benaderd, daar kunnen jullie een voorbeeld aan nemen. Verder word ik door hun medewerkers vriendelijk te woord gestaan, gehoord en naar een voor mijn situatie zo goedkoop mogelijke oplossing gezocht en dat gaat nog wel over mijn gezondheid en niets zoiets onbenulligs als jullie abo, hoe jullie medewerker zo'n vergelijking durft te maken begrijp ik echt niet!!!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Bibi68, In je eerste reactie lees ik dat je best teleurgesteld bent op de wijze waarop je te woord bent gestaan, maar vooral baalt dat je al maanden meer betaald terwijl het goedkoper kan. We compenseren niet, omdat we op verschillende manieren communiceren dat we nieuwe pakketten aanbieden. Ik lees dat je elke maand een mail van ons ontvangt, dit zal gaan over de nieuwsbrief waarin deze informatie wordt gegeven. Uiteraard kijken we wel naar mogelijkheden wanneer je een goedkoper abonnement wilt en daarom wil ik je vragen om je profiel aan te vullen. Hier kun je jouw postcode, huisnummer en klantnummer toevoegen. Als je de gegevens hebt aangevuld, stuur je dan een bericht?. Dan kijk ik meteen of er mogelijkheden voor je zijn.
Hallo Marina, ben jij werkzaam bij KPN dat je me vraagt mijn profiel aan te vullen en zo ja, wat schiet ik met deze actie op en hoe stuur ik je een bericht?
Hallo Marina, ben jij werkzaam bij KPN dat je me vraagt mijn profiel aan te vullen en zo ja, wat schiet ik met deze actie op en hoe stuur ik je een bericht?
Hallo @Bibi68 , @Marina_ is een moderator van dit forum en daarom ook een medewerkster van KPN.
Ze vraagt je aanvullende gegevens in je profiel in te vullen in die velden die alleen voor jou en KPN zichtbaar zijn.
Een bericht laat je achter door gewoon in dit topic te reageren met de zin ik heb mijn profiel aangevuld, dan gaat de moderator samen met jou bekijken wat er voor mogelijkheden zijn.
Marina, ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet wat je bedoeling hiermee is, maar ik heb geen zin in weer zo'n onzinconversatie als vrijdag. Mocht dat je bedoeling zijn gezien de strekking van je reactie hier, bespaar je de moeite wat dat betreft ben ik al klaar met KPN.
Reputatie 7
Badge +19
@Bibi68, Ik ga er niet vanuit dat het een ''onzin conversatie'' wordt. Mijn bedoeling is om te kijken of je wel goedkoper uit bent met een nieuw abonnement, maar je verzoek om kosten te compenseren wijs ik wel af. Het is mij nu niet helemaal duidelijk of je daar nog voor open staat. Als dit nog wel zo is, dan hoor ik dat graag van je.
Wanneer het alleen gaat om het kijken naar een goedkoper abonnement heb ik geen interesse, want ik weet zelf ook al dat ik goedkoper uit kan zijn. Mocht er geen extra aanbod tegenover staan dan heeft het geen zin om voor een verkooppraatje contact op te nemen daar verspil ik mijn tijd en energie bij KPN niet meer aan na vrijdag
Reputatie 7
Badge +19
Dan laten we het erbij @Bibi68. Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben, kun je jouw vraag altijd op het forum kwijt. Ik wens je in ieder geval een hele fijne dag verder.
Jammer dat KPN niets over heeft voor bestaande klanten en zich tegenwoordig liever op minder i.p.v. meer service richt. Juist daarin maakte KPN voor mij altijd het verschil en ben ik jaren klant geweest. Helaas is dat tijdperk blijkbaar voorbij.

Reageer