Compensatieregeling van jawel bijna € 7 na 4 dagen geen internet, dat mag écht wel anders

  • 25 November 2022
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 1

De grote dat was aangekomen, vrijdag 18 november 2022, 09:20.

Een ‘monteur’ kwam een glasvezel doosje en een modem aansluiten. Het lukte niet, althans, er was verbinding maar geen goede, hij ging even bij de centrale kijken, na 40 minuten kwam hij terug en zei dat alles oke is, hij zag het lampje van ‘glas’ niet branden, hij zei dat hij er niet uit kwam en vertelde mij dat er maandag verder naar gekeken zou worden, vreemd maar ok, ik had nog gelukkig Ziggo internet, althans dat dacht ik (ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN)

In de middag had ik al de eerste disconnects, dit was verder bijna de hele dag (op het netwerk van Ziggo, waar ik normaal gesproken nooit last mee heb gehad) Het was zo ergerlijk dat ik mijn data van mijn mobiel heb gebruikt om op het internet te komen. Even voor de duidelijkheid: Ik heb hier alles op ‘smart’: lampen en stekkers gaan hier op een bepaalde tijd aan, we willen tv kunnen kijken en op internet gaan met onze laptop, mobieltjes en andere apparaten. 4 dagen zaten wij letterlijk in het donker. Maandag kwamen 2 jongens weer naar het glasvezel kastje kijken, het bleek dat de vorige ‘monteur’ een dopje was vergeten weg te halen : ‘tja dan heb je ook geen glasverbinding’ zei hij. De modem werd opnieuw aangesloten maar de verbinding was brak (demping was -22) hij belde met een collega op een locatie en vroeg of daar de kabels goed zitten, 1 kabel was defect en werd vervangen. Het leek een tijd goed te gaan maar na een tijdje werd alweer de verbinding steeds onderbroken, lang verhaal kort, op een gegeven moment had ik 1 minuut internet, dat was voor hun genoeg om te concluderen dat het ‘werkt’ en ze vertrokken. Ik merkte op dat ik de 1Gbit in de verste verte niet bereik en als hij naar de 9Mb schoot de verbinding dan werd verbroken. Dus alles wat met wat grotere downloads te maken had resulteerde in het verbreken van de verbinding. Regelmatig gebeld met KPN, in de wacht gestaan, soms 30 minuten, soms hing ik op uit frustratie, soms werd er opgenomen en hoorde ik niets en dit lag echt niet aan mijn telefoon.

Maandag, nadat de kpn monteurs waren vertrokken, was het signaal van Ziggo helemaal weg. Ik belde alweer met KPN, kreeg een verhaal te horen dat zij geen monteurs kon aansturen, dit moest ik zelf regelen en betalen, het zou wel worden gecrediteerd bij de volgende factuur, ik werd met een kluitje in het riet gestuurd.

Gefrustreerd belde mijn partner en die heeft aangegeven als het zo doorgaat dat wij dan elders een abo nemen, klaarblijkelijk heeft dat iets gedaan bij de medewerker. Hij zou een monteur sturen op kosten van KPN, deze kwam de volgende dag, een nette man die ervaren leek, wat ik niet kon zeggen van de vorige ‘monteurs’, die leken mij meer letterlijk van de straat genomen om alleen kastjes te plaatsen, enige technische kennis hadden ze amper, want mijn partner praatte met hun en vaak zag ik hun wenkbrauwen fronsen van onwetendheid.

De monteur van dinsdag heeft het gefixed in 1,5 uur zowel op de centrale als in huis, was zeer vriendelijk, kundig en was technisch bekwaam.

Met andere woorden:

Hoe kan KPN denken dat ze dit ongemak misschien wel lichte leed afkopen met € 7? Al die frustratie dagen lang met geen enkel uitzicht dat het goed komt, ik moest steeds bellen, jongetjes die zich als ‘monteur’ voordoen en het bleef donker. Ik belde voor compensatie, toen ik begon te lachen om de hoogte daarvan was meneer daar niet van gediend. Wat veel gepaster zou zijn is dat ze ons b.v. een extra pakket zouden geven, of een cadeau, DAT is pas gepaste compensatie, maar niet € 7!! Staat 4 dagen geen internet gelijk aan de waarde va 1 een zak patat, een kroket met een colaatje, is dat redelijk? We hebben het over een levensbehoefte, dat zijn die snacks niet maar internet tegenwoordig wél


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Dag @Sara_2022 de vergoedingen zijn wettelijk vastgelegd dus daar is weinig aan te doen. Dat internet een levensbehoefte vind ik wel erg ver gaan. Zeker voor consumenten.  Een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier. 

Reputatie 1

@Joep1965 Intussen heb ik mijn topic aangepast.

Over levensbehoefte: het is niet de 1ste levensbehoefte maar dat heb ik ook niet beweerd. Wist je dat dit o.a. is gezegd door een van de KPN medewerkers? Waarom zou dit ook niet kunnen als alles bij ons ‘smart’ is, wij afhankelijk zijn van goed werkend internet. Mijn partners moeder heeft een zeer broze gezondheid en woont ver van hier, dan is het voor haar ook belangrijk dat ze haar kind kan zien via beeldbellen, zo kan ik nog meer redenen opnoemen die je wel degelijk kan zien als levensbehoeften (veiligheid o.a.)

Badge +19

Ik snap het helemaal en iedereen gaat er van uit dat het altijd werkt. Die garantie heb je gewoon niet als consument.  Bedrijven kunnen kiezen voor een hoog servicelevel bijvoorbeeld gegarandeerd binnen 4 uur weer in de lucht. Die betalen dan wel ca 500,00 per maand. Dat wil een consument niet. Om het betaalbaar te houden is het servicelevel bij consumenten veel lager.

Reputatie 6
Badge +5

daarom idee mobiel abbonement met onbeperkt internet 

Reputatie 7
Badge +24

@Joep1965 Intussen heb ik mijn topic aangepast.

Over levensbehoefte: het is niet de 1ste levensbehoefte maar dat heb ik ook niet beweerd. Wist je dat dit o.a. is gezegd door een van de KPN medewerkers? Waarom zou dit ook niet kunnen als alles bij ons ‘smart’ is, wij afhankelijk zijn van goed werkend internet.

Gebruik uw verstand bij het aanschaffen van smart apparatuur en zorg dat u iets aanschaft wat ook werkt zonder internet. Ik heb hier ook lampen die ik met mn mobiel aan kan zetten. Maar ze werken ook gewoon met het "ouderwetse" knopje in de muur 🙄

Mijn partners moeder heeft een zeer broze gezondheid en woont ver van hier, dan is het voor haar ook belangrijk dat ze haar kind kan zien via beeldbellen, zo kan ik nog meer redenen opnoemen die je wel degelijk kan zien als levensbehoeften (veiligheid o.a.)

Beeldbellen kan via 4G.