Beantwoord

Complicaties met GTA online

• 27 december 2013
  • 16 reacties
  • 3902 keer bekeken

Beste,

Een tijd nou heb ik gta 5. Ik heb glasvezel en gebruik de Experia Box. Ik vind vooral de online modus leuk en doe dat dan eigenlijk ook alleen. Nu is het probleem dat hij niet goed werkt. Telkens als ik direct van het home scherm op online ga join ik een lege lobby. Ook als ik mijn vrienden probeer te joinen krijg ik regelmatig ''unable to connect to session'' en als hij het dan eindelijk een keer doet blijft hij hangen bij het laden. Meestal ben ik een uur bezig met het joinen van een potje met mijn vrienden, maar meestal lukt het helemaal niet. 

Dingen die ik al heb gedaan:

De dns op de ps3 ingesteld op Primair: 8.8.8.8 en Secundair: 8.8.4.4.
Mijn ps3 een vast ip gegeven via de router: 192.168.2.233
Een DMZ instellen voor mijn playstation. Als ik dit deed kon ik in een keer geen verbinding meer maken met Playstation Network. Dat is dus ook geen succes. 

Ik wil heel graag spelen met mijn vrienden en hoop dus snel op een antwoord.

Met vriendelijke groet,
Een gefrustreerde jongen.

icon

Beste antwoord door wjb 29 december 2013, 14:14

Hoi b_de_b,

Uit jouw eerste bericht concludeer ik dat je jouw PS3 draadloos hebt aangesloten, klopt dat?

Zo ja, lees dan het topic Configureer uw XBox, Playstation, Wii U of 3DS.

De PS3 moet bedraad als DMZ Host ingesteld worden.

Bekijk origineel

16 reacties

Upnp is ook enabled. Op de playstation zowel als in de router.

Reputatie 7
Hoi b_de_b,

Uit jouw eerste bericht concludeer ik dat je jouw PS3 draadloos hebt aangesloten, klopt dat?

Zo ja, lees dan het topic Configureer uw XBox, Playstation, Wii U of 3DS.

De PS3 moet bedraad als DMZ Host ingesteld worden.

Beste wjb,

Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen (misschien vanavond) het is bedraad proberen. Ik heb dan eigenlijk wel een klein probleempje. Ik heb op mijn kamer 1 kabel en die gebruik ik voor het kastje van de televisie. Kan ik daar dan gewoon een splittertje op aansluiten en waar kan ik die dan kopen?

Met vriendelijke groet,

Een al wat minder gefrustreerde jongen 😉
Reputatie 7
Je zal dan een switch moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld deze Netgear.

Oke. Nogmaals bedankt. Ik zal het om 1 uur proberen en als dat werkt zo'n ding kopen. Als ik zo'n ding koop zijn er dan speciale dingen waar ik op moet letten?

Met vriendelijke groet,

Een nog minder gefrustreerde jongen.
Reputatie 7
Switches zijn misschien wel de eenvoudigste netwerk componenten.

Koop een switch met gigabit poorten, de meest eenvoudige zal voldoen.

Deze ook? https://m.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sg1005d-5-poorts-desktop-gigabit-switch/1003004011473179/?tpsQuery=/N/0+7373+5260+16638+4855/Ntt/switch%20gigabit
Reputatie 7
Ja, die is ook geschikt.

Oke, de kabel zit in de playstation en direct doorgeschakeld naar de router beneden. Alleen ziet mijn playstation de kabel niet. Als ik de kabel in mijn laptop doe en dan de wifi uitzet doet hij het wel. Heeft dit misschien te maken met de instellingen van de router? En ervan uitgaand dat er geen probleem is met de playstation hoe kan ik het dan oplossen?

Reputatie 7
Als ik het goed begrepen heb (manuals lezende) moet je op jouw playstation instellen dat de bekabelde verbinding gebruikt moet worden in plaats van de draadloze verbinding.

Ik zit ook in die instellingen maar hij blijft hangen op het scherm: verbind met ethernet-kabel.

Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je?

Ik denk de Experiabox V8

Reputatie 7
Het is wel even belangrijk om het type te weten.

Aan de andere kant geef je aan dat een PC aangesloten op die kabel wel werkt.

Dat zou betekenen dat de kabel en router goed zijn.

Misschien wel even verstandig om jouw PS3 met de kabel aan te sluiten trachten te configureren voor bekabeld gebruik en terwijl de PS3 een verbinding via de kabel wil opbouwen de Experia Box te resetten.

Dat zal ik eens proberen.

Het is gelukt. Er was toch iets mis met de kabel. Waarom hij het wel deed op de laptop wist ik niet maar dat maakt niet meer uit. Hij doet het nu maar raar is dat ik geen DMZ hoefde in te stellen maar nogmaals heel erg bedankt. Ik kon eindelijk met mijn vrienden spelen. In 1 keer nog wel 🙂.

Reageer