Beantwoord

Computer aansluiten

  • 24 December 2019
  • 86 reacties
  • 1527 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik wil graag een computer aansluiten in een kamer waar al een interactieve tv ontvanger staat, maar ik kan er helaas geen tweede kabel naar toe leggen. Nu heb ik begrepen dat ik het mogelijk kan aansluiten met een switch die IGMP snooping ondersteund. Is het mogelijk om mij er een toe te sturen? Graag een reactie van een KPN medewerker. 

Alvast een prettige kerst.

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 January 2020, 11:09

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt deze hier bestellen: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Henk2012, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een switch is dan inderdaad een optie, of je kan kijken naar een draadloze verbindingsset. Alleen kan die wel eens storing geven, dus kabel is altijd nog het beste en meest stabiel!

Om een switch aan te sluiten is vaak een eigen keuze, dus ik kan deze niet zomaar opsturen. Deze hoort niet in het installatiepakket. Alleen indien je een V10A thuis hebt (heeft maar 3 poorten voor ethernet) of een andere Experia Box in combinatie met meer dan 3 tv-ontvangers kan ik hem zonder kosten aanvragen voor je. Is dat in jouw geval niet zo? Dan kan je hem zelf aanschaffen via onze webshop.
 

 

Dus als ik het goed begrijp bestel ik 2 tv ontvangers erbij(en kom ik op een aantal van 4 met de V10) voor 1 maand en dan krijg ik wel de switch erbij. De kosten zijn dan 10 euro dat is goedkoper dan er een te kopen. Beetje krom zo maar als het niet anders kan doe ik dat.

Reputatie 7

Dus als ik het goed begrijp bestel ik 2 tv ontvangers erbij(en kom ik op een aantal van 4 met de V10) voor 1 maand en dan krijg ik wel de switch erbij. De kosten zijn dan 10 euro dat is goedkoper dan er een te kopen. Beetje krom zo maar als het niet anders kan doe ik dat.

Niet vergeten om die twee TV ontvangers ook direct weer uit jouw abonnement te verwijderen want anders ben je na drie maanden al duurder uit.

Badge +19

@Henk2012 je maakt een grapje neem ik aan?!

Nee, hoor met de beste bedoelingen zie ik echt geen grap in mijn vraag en inderdaad zeg ik de aangevraagde ontvangers gelijk weer op.

Ik wacht rustig de reactie van KPN af.

Reputatie 7
Badge +21

@Henk2012 , dat is inderdaad wel een omweg. Maar prima, als je de twee ontvangers aanvraagt en me hiervan op de hoogte brengt dan zal ik even voor je gaan kijken voor die switch! Je kan de tv-ontvangers na een maand weer opzeggen, je krijgt dan een retour doos thuisgestuurd.

Reputatie 7
Badge +21

@Henk2012 heb je de twee ontvangers inmiddels al aangevraagd?

lijkt mij handiger een gratis switch te sturen

2 ontvangers aan melden afmelden (je kunt ze als gebruikt niet echt aan nieuwe klanten geven)

dus 2 ontvangers weg

en dan nog 2x porto kosten aan postnl

lijkt mij voor kpn goedkoper een gratis switch te sturen

MAAR ik kan het mis hebben

 

 

Hallo @peter-keetfm er worden ontvangers en modems gestuurd naar (nieuwe) klanten en dat zijn niet per definitie ‘nieuwe’ apparaten.

Apparaten die retour komen i.v.m. einde abo of anderszins worden nagezien en weer geschikt gemaakt voor aflevering aan klanten.

Dat geeft ook niet, want je krijgt het spul in bruikleen, als het maar goed werkt.

Het is iets anders als je iets nieuws koopt, dat behoor je te ontvangen nieuw in ongeopende verpakking.

 

@Jan-D

ik zou daar niet mee akkoord gaan als ik 2e hands spul krijg als ik een nieuwe klant word

zou je maar gebeuren dat zo'n tv ontvanger bij iemand in huis staat een jaar waar stevig gerookt word bijvoorbeeld kun je dit niet aan nieuwe klanten geven en dat is met een experiabox ook zo

die staan ook vaak in een woonkamer i.p.v. meterkast

bah ik moet er niet aan denken

Hallo @peter-keetfm , de retour ontvangen apparatuur wordt eerst helemaal nagekeken, schoongemaakt, ge-updated etc., een refurbishing.

Reputatie 7
Badge +24

@Jan-D

ik zou daar niet mee akkoord gaan als ik 2e hands spul krijg als ik een nieuwe klant word

Als het goed is merk je er niets van. 

Hoi @Susan_, nee ik heb de ontvangers nog niet aangevraagd maar ben zeker van plan dit binnenkort te gaan doen. 

@peter-keetfm ik moet je hierin gelijk geven, voor KPN is het ook goedkoper om alleen de switch gratis op te sturen. Dit scheelt ze verzend-, administratiekosten en kosten voor het verwerken en nakijken van de apparatuur . 

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou er heel goed over nadenken om zulke wijziging te maken aan je abbonement voor een goedkope switch die €29 kost bij de MediaMarkt. En kpn

En nu je toch op de Forum bent. Kan je ook alvast de horror verhalen lezen ik wen s u succes 😁

Reputatie 7

Het gevaar bestaat dat KPN een oudere Netgear GS605 stuurt en die moet je dan niet gaan gebruiken als je daar zowel computerapparatuur als TV ontvangers op gaat aansluiten.

waarom zou kpn een gs605 opsturen dan ?

hier van uitgaande dat er itv ontvangers (2 x bestelling) er zeker een ander netwerk apparaat achter komt

maar met al dat gedoe zal ik gewoon een switch kopen

 

 

Hallo @Henk2012 

voor KPN is het ook goedkoper om alleen de switch gratis op te sturen. Dit scheelt ze verzend-, administratiekosten en kosten voor het verwerken en nakijken van de apparatuur.

Voor KPN uis het nog veel goedkoper als je ZELF een switch gaat kopen.

Ik zou me de ogen uit de kop schamen om het op zo'n manier te willen spelen en @Susan_ KPN gaat je nog aanmoedigen ook.:rage:

De wereld op zijn kop.

Laat KPN klanten helpen die écht geholpen moeten worden.

Reputatie 7

waarom zou kpn een gs605 opsturen dan ?

Ik zeg niet dat ze dat doen, maar dat de kans bestaat dat ze dat doen.

Waarom ... Omdat ze daar nog een stapeltje van hebben liggen en als je die switch alleen voor TV ontvangers gebruikt dan werkt dat ook. 

Hallo @Henk2012 

voor KPN is het ook goedkoper om alleen de switch gratis op te sturen. Dit scheelt ze verzend-, administratiekosten en kosten voor het verwerken en nakijken van de apparatuur.

Voor KPN uis het nog veel goedkoper als je ZELF een switch gaat kopen.

Ik zou me de ogen uit de kop schamen om het op zo'n manier te willen spelen en @Susan_ KPN gaat je nog aanmoedigen ook.:rage:

De wereld op zijn kop.

Laat KPN klanten helpen die écht geholpen moeten worden.


dat is aan kpn en zo is kennelijk het beleid

ik heb een data sim voor 5 euro per maand aangeschaft om het pluspakket gratis te krijgen

dus heb ik het pluspakket voor 5 euro en nog een data sim

deze data sim niet echt nodig maar heb deze naast mijn t-mobile in mijn Huawei p20 pro erbij gestopt

mocht mijn data van 5gb van t-mobile op zijn heb ik nog 1gb van kpn

maar gebeurd in de praktijk nooit

 

Reputatie 7

ik heb een data sim voor 5 euro per maand aangeschaft om het pluspakket gratis te krijgen

dus heb ik het pluspakket voor 5 euro en nog een data sim

Je hebt jouw pluspakket en die data sim daarmee zelfs voor min €4,99 en sinds de laatste inflatiecorrectie voor min €4,76.

Zie ook "Bespaar €2,50 of €4,99 per maand als je niet KPN compleet bent".

Overigens is dit "voordeeltje" bij de Hussel abonnementen niet meer te krijgen.

Ik bedoel dat ik per maand dus extra betaal en dat is 5 euro en met de inflatie iets meer

Ik betaal dus 5 euro + voor de data sim en pluspakket met de inflatie iets meer toen ik het contract aan ging

dus al met al pluspakket voor 5+ euro

omdat je de data sim in de kast kan leggen en op deze weg het pluspakket voor de helft kan krijgen 5 euro data sim per maand nu met inflatie

Reputatie 7

dus al met al pluspakket voor 5+ euro

Nee, al met al heb je het pluspakket en die data sim voor min €4,76.

Je betaalt €5,23 voor die data sim en krijgt daardoor €9,99 korting.

Dus €5,23 - €9,99 = min €4,76.

Je betaalt per maand dus €4,76 minder.

Ik betaal dus op mijn maand factuur

5,23 voor het pluspakket als ik het niet neem pluspakket en data sim betaal ik dit niet

ik bedoel je hebt het pluspakket voor 5,23 per maand

dat bedoel ik i.p.v. 9,99

Met data sim erbij korting dus 5,23 per maand

wjb waarom altijd het laatste woord

Altijd weer een discussie er tegenin hier op het kpn forum

Heel jammer

 

 

Jij doet niet anders, maar daar is het forum voor om te discussiëren en niet om elkaar af te vallen.

Reageer