Beantwoord

Computer aansluiten

  • 24 December 2019
  • 86 reacties
  • 1526 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik wil graag een computer aansluiten in een kamer waar al een interactieve tv ontvanger staat, maar ik kan er helaas geen tweede kabel naar toe leggen. Nu heb ik begrepen dat ik het mogelijk kan aansluiten met een switch die IGMP snooping ondersteund. Is het mogelijk om mij er een toe te sturen? Graag een reactie van een KPN medewerker. 

Alvast een prettige kerst.

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 January 2020, 11:09

Bekijk origineel

86 reacties

niks bekend van dat Ziggo beleid

internet via een kabel provider zal hier ook nooit komen

en nooit klant geweest ik ken dat beleid niet

enige wat ik van Ziggo heb is via kpn Ziggo sport pakket

kpn is aan de prijs ja maar als ik op bv tweak kijk en wil het zelfde schiet ik ruim over de 100 euro

bij kpn 80 euro

ik heb nu tijdelijk geen Ziggo spot meer omdat de f1 er niet meer op is en zelfs 500/500 naar 100/100 terug gezet zit ik nu op ruim 60 euro

als we toch of topic zijn

Reputatie 7
Badge +21

@Henk2012, de opties zijn uitgelegd dus ik heb wel even met verbazing gekeken naar het andere topic dat je hebt aangemaakt hierover. Ik stel voor dat we ook dit topic gaan sluiten want het gaat inmiddels niet meer om de vraag waar het mee begon. Wil je toch iets bestellen? Dan kan dat via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/.

@Henk2012 , dat is inderdaad wel een omweg. Maar prima, als je de twee ontvangers aanvraagt en me hiervan op de hoogte brengt dan zal ik even voor je gaan kijken voor die switch! Je kan de tv-ontvangers na een maand weer opzeggen, je krijgt dan een retour doos thuisgestuurd.

Hoi Susan KPN,

Sorry voor het tweede topic, dat deed ik omdat er erg van het oorspronkelijke onderwerp werd afgeweken en ik dacht dat het daar beter zou gaan. (Ik had gehoopt dat er hier zou worden ingegrepen door een moderator maar dat gebeurde niet).

Ik kan wel melden dat ik inmiddels 4 tv ontvangers heb, vandaar mijn bericht.

 

Alvast bedankt 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Henk2012, ik zie dat op 15 januari al een switch is toegestuurd door een collega. Volgens mij is het daarmee afgehandeld. 

@Henk2012  heb jij al zo n dure switch gekocht !  

er zijn providers die klantvriendelijker zijn, via t-mobile kreeg ik de tip, 2 stekkertjes van 9,95 en je spilts 1 kabel in 2 vrbindingen. 

https://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof/Products/695002300

Hallo @hmwa , op de 1e plaats is een switch niet duur, die kun je net zo duur maken als je zelf wilt en op de 2e plaats gaat jouw oplossing niet werken in dit geval omdat er tv-signalen en internetsignalen tegelijk getransporteerd moeten worden en daar heb je een managed switch voor nodig die IGMP-snooping ondersteunt.

 

@hmwa 

dan haal je 2x 100mbit en heb je juist een switch nodig

2 kabels in switch via 1 utp kabel 2x100mbit dus geen 1gbit

en 2 aansluitingen

na mijn idee kun je beter 2 kabels trekken

@JanD    deze aansluiting had ik juist omdat er opzolder zowel tv als internet nodig was, en we 500mb daar hadden

 

500mbit ga je niet halen op deze manier

2x100 max

omdat je 1 utp gaat splitsen je gaat dus 4 aders gebruiken

4 aders voor je itv (is genoeg) en 4 aders voor internet (100mbit)

het is een lap oplossing maar werkt

maar alsnog hetzelfde 2 poorten nodig op de switch

en dat word niet anders hierdoor

ikzelf zou gewoon 2 utp kabels trekken en dat kan zat in een 5/8 buis (indien deze er zit)meestal

Reputatie 7

  er zijn providers die klantvriendelijker zijn, via t-mobile kreeg ik de tip, 2 stekkertjes van 9,95 en je spilts 1 kabel in 2 vrbindingen. 

Brrrr, wat een verschikkelijke "tip" van T-Mobile.

Van één 1Gbps netwerkkabel naar twee 100Mbps kabels en geen IGMP snooping.

Dat is €9,95 in de prullenbak ... niet doen.

@wjb

ik denk ook niet van t-mobile zelf

maar van iemand via het forum

maar het kan wel als je die 2 rj45 stekkers aan de experiabox hangt

of aan een switch met igmp snooping

maar zou nooit mijn keus zijn een kabel op delen

Reageer