Beantwoord

Configureer uw XBox, Playstation, Wii U of 3DS

• 26 oktober 2013
  • 167 reacties
  • 65753 keer bekeken

Toon eerste bericht

167 reacties

Reputatie 7
Dat moet geen probleem zijn met die TL-WR841N.

Ik stuur je vanavond een privé bericht met de instructies voor Teamviewer.

Allereerst wil ik jou, WBJ, bedanken voor de TeamViewer sessie. Vet interessant om te zien hoe alles in elkaar steekt. Helaas, na de reboot blijft het NAT type op 3 staan. Ik kijk uit naar een volgende TeamViewer sessie :$

Reputatie 7
Kan je mij nog zo'n privé bericht sturen zoals de vorige voor een teamviewer sessie, dan controleren we samen nog één keer de instellingen.

Reputatie 7
@0celot,

Dat was een leuk "foutje", het IP adres van jouw TP-Link "releasen" terwijl we de teamviewer sessie via die router hadden lopen. :$

Na een interessante TeamViewer sessie met Wjb kan ik, met een big smile vermelden, dat het NAT type nu op 2 staat. Ik kan probleemloos chatten met vrienden in m'n lijst en de PS4 werkt perfect. Mijn dank is groot! 

Reputatie 7
Hoi 0celot,

Goed te horen dat jij na de reset van de Experia Box NAT type 2 hebt op jouw PS4.

Gezien het tijdstip van jouw post ging de buurman toch wat later "naar zijn nest" dan dat je gehoopt had. ;)

Ook voor mij was dit een interessante teamviewer sessie.

Tot gisteren dacht ik dat we het hebben over de V8, maar nu weet ik dat er meerdere varianten van de V8 in omloop zijn.

Een variant waarvan het IP adres 192.168.2.254 is en een variant (die bij jou) waarvan het IP adres 192.168.1.254 is.

Door met jou mee te kijken tijdens de operatie snapte ik ook eindelijk wat nu de bedoeling was, en zag ik tevens waar de rest (lees hier: de tips van Playstation en Sony fora) de fout in gaat. Het was een leerzame ervaring ;)

Ok ik heb nu dus de netgear wnr 1000 gekocht die was aangeraden, maar als ik de dhcp van 192.168.1.1 tot 192.168.1.253 instel geeft hij aan dat die range ongeldig is. Wat gaat hier verkeerd?

Reputatie 7
Hoi tomfu,

Wat heb je ingesteld als Intern IP adres van de wnr1000 (192.168.1.254)?

Heb je de router wel in "router" mode staan, niet in "bridge" mode?

daar heb ik niets aan veranderd. http://prntscr.com/2oji9x

moet ik hier misschien iets in veranderen?

Reputatie 7
Het screenshot toont de instellingen van de WAN poort van de router.

Daar moet je niets aan veranderen, die is goed.

Wel even een DHCP-binding maken op de Experia Box voor met MAC adres van de wnr1000 en het gekozen IP adres invullen bij de DMZ Host.

Kan je ook screenshots posten van het interne/lokale IP adres van de wnr1000, de mode (router/bridge).

Als het intenre IP adres ingesteld staat op 192.168.1.254 dan zou de DHCP pool 192.168.1.1 l 192.168.1.253 akkoord moeten zijn. Als deze is ingesteld op 192.168.1.1, dan moet de DHCP pool ingestel worden als 192.168.1.2 - 192.168.1.254.

Het bovenstaande gaat er wel vanuit dat de "router" mode gebruikt wordt.

dhcp in de experiabox heb ik idd ingevult en de dmz ook. 

http://prntscr.com/2okafc dit is hoe de lan-setup in mijn router eruit ziet.

http://prntscr.com/2okbla Hieraan te zien lijkt het me dat mijn ip idd op 192.169.1.1 staat, en de dhcp range stondt idd eerst op 192.168.1.2 tot .253 

Ik weet niet waar ik kan zien of hij in router of bridge mode staat.

Reputatie 7
Dat ziet er goed uit, standaard staat een router altijd in "router" mode dus als je niet weet waar je dit kunt vinden, dan zal je het dus ook wel niet aangepast hebben en staat de router dus in "router" mode. ;)

Persoonlijk zou ik, omwille van de éénduidigheid het LAN Ip adres van de wnr1000 op 192.168.1.254 zetten en de DHCP range van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.253.

Hierdoor zijn de x.x.x.254 adressen dus de routers. (Éénduidigheid)

Als je een gameconsole hebt of een ander apparaat dat UPnP ondersteuning nodig heeft, zet dan UPnP aan op de wnr1000 en dan zou alles moeten functioneren. (Zowel bedraad als draadloos.)

Ik had een verkeerd ip adres in mijn dhcp in de experiabox gezet, maar het werkt nu. bedankt voor de hulp.

Ok. ik moet nu weer mijn wifi instellen door redenen. Ik blijf telkens error 86420 krijgen die ik eerst ook had. Zou het kunnen uitmaken dat ik in mijn dmz van de experiabox 192.168.2.250 heb staan (het ip dat in de dhcp staat) en in de netgear router de dmz met het statische ip adres van mijn wiiu 192.168.1.11? of is dit de bedoeling?

moet ik mijn netgear router een static ip geven of is het zo goed? http://prntscr.com/2qp0w0

Reputatie 7
Je moet apparaten nooit en dan ook nooit een static IP adres geven, het is uitstekend zo.

Aan iedereen: Laat IP adressen ALTIJD door de DHCP server uitgeven en als het IP adres nooit mag wijzigen, zoals in dit geval, dan maak je een DHCP binding voor het apparaat op de Experia Box.

Beste allemaal,

Net gister mijn Playstation 4 in mijn bezit gekregen en natuurlijk had deze Nattype 3. Na het volgen van de tweede methode (met een tweede router) heb ik uiteindelijk Nat Type 2 gekregen.

Echter is het probleem dat ik graag remote zou playen vanaf mijn Vita (buiten huis) op de manual van de playstation website staat het volgende:

• Als uw router UPnP ondersteunt, schakelt u dit in op de router.
  • Als uw router UPnP niet ondersteunt, moet u de instelling van de router voor port forwarding aanpassen zodat communicatie met het PS4™️-systeem via het internet toegestaan is. De poortnummers die gebruikt worden door Remote-play zijn 9295 (voor TCP) en 9296 en 9297 (voor UDP). Als deze poorten niet beschikbaar zijn, lukt het mogelijk ook om poorten 9295~9304 te gebruiken (voor TCP en UDP). Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw router voor meer informatie over deze instellingen.
Nu werkt het dus niet met UPNP dus had ik alsnog geprobeert mijn ps4 een vast ip te geven en dan deze ports te forwarden, echter werkte dit niet...

iemand nog een idee?

Met vriendelijke groet,

Mello

Reputatie 7
Alternatief 2, dus je hebt een eigen router.

Zorg er voor dat UPnP op jouw eigen router aan staat.

Zorg er voor dat jouw PS4 een IP adres krijgt van de DHCP server.

Zorg er voor dat jouw eigen router als DMZ Host gedefinieerd is op de Experia Box.

Zorg er voor dat er geen port-forwardings op de Experia Box gedefinieerd zijn voor één van de gebruikte poorten.

Theoretisch zou het dan moeten functioneren.

Badge
Na veel geklooi en reset heb ik eindelijk mijn PS3 met Alt. 1 op open/moderate gekregen (tenminste met Ghosts heb nog geen andere spellen geprobeerd)

Nu komt het probleem: Als ik mijn PS3 uitzet kom ik niet meer in m'n router en krijgen mijn andere consoles geen verbinding meer met internet tot ik de router weer even van het stroom haal.
Maar als ik dan weer de PS3 aanzet gebeurt hetzelfde weer :S

Edit: M'n PS3 kwam ook niet meer online na het opnieuw opstarten van de console

Die update kan me niet snel komen, ik heb geduld moet ook al weken op m'n PS4 wachten ;)

k heb sinds kort een ps4. Op mijn ps3 had ik altijd een open nat-type maar mijn nat type is nu Strict. Is er iemand die mij misschien kan helpen met het open zetten van mijn nat-type

Alvast bedankt , goose078
Reputatie 2
Badge
Hi,

Misschien is het een idee als iemand een video-tutorial kan maken en uploaden naar YouTube over:

- Hoe je spelcomputer te configureren
- Hoe je Experiabox te configureren
- Hoe je Experiabox te updaten

Hiermee zullen veelal problemen met de Experiabox opgelost worden.
Ik ben zelf (nog) geen klant bij KPN, maar een vriend van mij heeft last dat zijn NAT-type op Xbox Live op STRICT staat. Het joinen van party's (audiogesprekken) en het joinen van games is daarom vaak lastig en werkt vaak niet. Zeer vervelend. (Hij heeft een ExperiaBox v8)

Echter heeft hij niet de kennis deze instellingen zelf aan-te-passen. Ik wil het liefste niet gaan rommelen in iemand zijn modem/router waar ik nog nooit mee gewerkt heb. Maar misschien dat iemand van de duizenden Experiabox gebruikers kan helpen d.m.v. een video-tutorial bijv.

Hiermee denk ik ook dat vele andere gebruikers geholpen kunnen worden.

Groetjes: Rob Coenen

Ook ik kan niet langer dan 5 minuten op PSN ingelogd blijven op mijn PS3 voordat ik een error krijg en "signed out of PSN".

Ik heb de PS3 en PS4 een static IP adres gegeven en deze aan het MAC adres van beide consoles gekoppeld, zoals volgens de tips in dit forum. De PS4 werkt inmiddels prima, het lukt me alleen niet om de PS3 werkend te krijgen.

De klantenservice van KPN kon me niet verder helpen.
"Ik kan u niets vertellen over de nodige instellingen". Ik vroeg of dat ik een Experia box v9 ipv de v8 kon krijgen, aangezien deze beter schijnt te werken met online gamen, maar deze kon nog niet uitgegeven worden tot over ongeveer een maand.  Ook kreeg ik te horen dat er veel signalen binnen kwamen dat de V9 ook niet goed werkt en dat er dus nog een hoop werk voor KPN te doen is... 

Ik ben nu mijn PS3 als DMZ host aan het configureren, volgens de tips in dit topic. PS3 een static IP gegeven, aan het Mac adres gekoppeld, instellingen goed ingevoerd in de PS3 network settings, zonder resultaat. (met en zonder UPnP). Ik wil nu het static ip adres van de PS3 in de router instellingen van de Experia box v8 aan het tabje DMZ toevoegen (IP adres in browser > DATA > Firewall > dmz), maar hier heb ik onder Client IP adres al het IP adres van mijn PS4 staan.  Er zijn geen opties om een 2e IP adres toe te voegen. Is dit niet mogelijk?? Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb met deze instellingen NAT type 2 ipv 3 op beide consoles, dus dat klopt al.
Hierna heb ik werkelijk alles geprobeert. Het is dus gewoon onmogelijk om met meerdere consoles online te gamen met KPN.

EDIT: Nog een vraag. Wat is de laatste firmware versie van de Experia box v8? Als er een nieuwe versie uitkomt, wordt deze automatisch geinstalleerd of moet ik dit handmatig doen?

Reputatie 7
Hoi 2good4u2, welkom op het forum.

Als ik jouw bericht goed lees, dan heb je zowel een PS3 als een PS4 en is de PS4 als DMZ Host geconfigureerd.

Dat verklaart waarom de PS4 wel werkt en de PS3 niet.

Het is ook niet mogelijk om meer dan één gameconsole achter een V8 werkend te krijgen.

Voor meerdere gameconsoles zal je

1) of alternatief 2 uit het eerste bericht in dit topic moeten implementeren

2) of een V9 bemachtigen

Het is niet mogelijk om meer dan één apparaat als DMZ Host te definiëren.

Oke, daar was ik bang voor. Bedankt voor je reactie. Ik zie nu dat het gewoon duidelijk onder optie 2 staat aangegeven.

Dan zal ik over een maand nog eens proberen om aan de v9 te komen, aangezien ik hier in huis 4 verschillende consoles heb staan.

Reageer