Beantwoord

Configureer uw XBox, Playstation, Wii U of 3DS

• 26 oktober 2013
  • 167 reacties
  • 65415 keer bekeken

Toon eerste bericht

167 reacties

Badge
Zal dat eens testen en ook op de Xbox
Wjb,

Nadat ik een ps3 een aantal weken niet meer gebruikt had voor online gamen kwam ik er eergister achter dat mijn ps3 het online niet meer goed deed. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik contact gehad met het expert team van kpn, zij hebben enkele instellingen voor mij veranderd waardoor hij het tot nu een tijdje vlekkeloos heeft gedaan. Ik ondervind problemen met FIFA 14 (andere spellen niet getest).

Ik maak gebruik van een 2e router (WRT320N).

Verder lees ik nu dingen over een nieuwe software update, waar kan ik controleren of die mij al is uitgevoerd (V8)?

Ik hoop dat u mij kunt helpen,

Joey

@pipita20 Als je naar je modem instellingen gaat via je browser (192.168.2.254 in de adres balk) zie je onder het inlog venster je firmware versie staan. Ook na dat je bent ingelogd staat linksonder in het scherm je versie. 

02.00.130v2 is de nieuwste versie van de V8.
Heb je een oudere versie dan kun je de experiabox handmatig resetten door achterop met een paperclip een knopje in te drukken, of via je instellingen naar Extras > Backup / Restore > Restore to factory defaults.

Reputatie 7
Hoi pipita20,

En als de nieuwe versie geïnstalleerd is, dan zou het best wel een zo kunnen zijn dat jouw Experia gereset is en dat dus alle instellingen (DHCP Binding en DMZ Host) verwijderd zijn. (Met dank aan KPN.)

Dat verklaart dan ook waarom jouw PS3 niet meer online werkt immers jouw eigen router is dan geen DMZ Host meer van de Experia Box.

Neem dan dus opnieuw de DHCP binding op en stel de DMZ Host opnieuw in.

Badge
Heb black ops 2 op de PS3 met open nat geprobeerd en geen problemen gehad.
Ook heb ik ghosts op de xbox geprobeerd met open nat ook geen problemen.

Ik bedenk me net dat ik ook problemen had met Monster Hunter op de Wii U zal dat nog eens proberen

Beste leden,

Sinds een korte tijd word ik uit elke wedstrijd gegooit na 3 of meer minuten te spelen. De hele verbinding met het spel valt weg op mijn PS4. Internet doet het gewoon maar ik wordt wel uit het spel gezet. Killzone geeft aan dat er bepaalde poorten openmoeten, en bij battlefield ga ik gewoon naar het menu toe. Ook bij Assassin Creed is dit het geval. Ik wordt niet uitgelogt op PSN nog het internet op de console zelf valt niet uit. Ik verlies gewoon de verbinding met de wedstrijd (en met Assassin Creed en Battlefield ook de betreffende server provider, EA server en Ubisoft server zijn dan een paar seconden niet beschikbaar)

Hiervoor werkte alles perfect en heb er nooit problemen mee gehad. De PS4 is bedraad aangesloten en heb het al vanaf het begin een Static DHCP gegeven. UpnP staat aan, net als DMZ met het adres naar de PS4 toe verwezen.

Het begon ongeveer na 5 maart, en heb gelezen dat toentertijd ook de firmware update uit was gekomen. Bij het testen van de verbinding op de PS4 geeft hij nog steeds NAT type 2 aan, alleen soms bij UnPn geeft hij FAILED aan, maar dit is af en toe.

Als ik nu ook naar mijn router zelf ga via de adres balk zie ik ook soms fouten, als ik van tab verander binnen de router geeft de browser aan "site is niet beschikbaar" of een andere dergelkijke fout (dit is sinds 2 dagen). Het maakt niet uit wat ik gebruik (Chrome, Firefox, Explorer).

Graag zou ik hulp willen, anders ben ik genoodzaakt een V9 aan te vragen aangezien ik veel Blogs en reviews schrijf met betrekking tot games waarvoor een normaal werkende internet verbinding gewenst is.

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.130v2

Heb al wat dingen geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde, speel even een game en wordt er weer uitgezet. Dit is sinds 1 week, hiervoor nooit last van gehad met mijn PS4.

Met vriendlijke groet

Reputatie 7
Hoi Disker, welkom op het forum.

Je bent niet de eerste die dit probleem ervaart, ik heb al meerdere berichten hierover ontvangen.

Met de voorgaande versie van de firmware (02.00.124) moest je een gameconsole bedraad als DMZ Host inrichten.

De firmware update zou dit probleem moeten verhelpen en ik heb ook meerdere berichten gezien van PS3 bezitters waar UPnP nu correct lijkt te werken.

Zou jij het onderstaande eens willen doen om te zien of de PS4 wel werkt als deze niet als de DMZ Host in aangesloten.

1) Laat de PS4 een IP adres ophalen bij de DHCP server van de Experia Box. (Dit is een vereiste voor UPnP ondersteuning.)

2) Zet de DNS Servers op de PS4 op die van openDNS (zie eerste bericht in dit topic.)

3) Maak een DHCP binding in de DHCP server van de Experia Box voor de PS4. (Hierdoor zal het IP adres van de PS4 niet meer wijzigen)

4) Zet de DMS functionaliteit op de Experia Box uit en UPnP aan.

5) Zet de PS4 uit en reboot de Experia Box

6) Zet de PS4 aan en test of het probleem verholpen is.

Is het probleem nu verholpen?

Niet geschoten is altijd mis. ;) 

Bij nummer 1, doet de Playstation dit automatisch? Want kan dit ook handmatig invullen, zou alleen niet weten wat de DHCP Host name moet zijn. Bij de andere optie kan ik kiezen "Do Not Specify"

De DNS had ik gelukkig al op die van Google staan i.v.m. de ervaring met de Xbox360 :D

Reputatie 7
Kies voor "Easy" setup.

Zie manual.

Helaas kan je met de easy setup de DNS settings niet veranderen.

Maar ik heb het op automatisch gelaten bij mijn vorige vraag. En de rest handmatig gecontroleerd.

Tot nu toe werkt alles weer naar behoren. Bedankt alvast voor je hulp, ik zal deze weer van je vragen mocht ik weer tegen deze problemen oplopen. Had liever gezien dat KPN alleen maar zulke mensen in dienst had genomen;).

Reputatie 7
Ho ho, pas op, ik ben niet in dienst van KPN, maar net als jij een lid van dit forum die graag andere mensen ondersteunt bij al die problemen waar KPN geen antwoord op heeft. ;)

Nee doelde ook op dat KPN alleen maar zulke mensen zoals jouw in dienst zouden moeten nemen als grap. Natuurlijk zitten daar goede mensen maar soms (wel vaak eingelijk) loop ik tegen mensen aan waarvan ik vaak denk "zijn ze wel bewust van wat hij/zij doet":p

Hallo heb ook steeds problemen gehad met het conflict playstation3 en experiabox v8

bij het spel cod gost iedere keer vastlopers en dan geen verebinding meer ben aan het googelen gegaan en de volgende site gevonden mijn problemen zijn nu over en het werkt perfect misschien een goede tip voor alle gamers de site is

www.htcomputers.nl/cmswp/netwerk/ps3-online-met-kpn-experia-box-werkwijze-portforwardingen/

als je alle instucties volgt ben je gegarandeerd van de problemen af ik hoop dat jullie hier wat aan hebben het is wel ff werk

groetjes René

er blijf echter wel een probleem als je je router in wil dan moet je deze eerst resetten

Reputatie 7
Hoi nees1947,

Stap 2 en stap 3 uit het door jou aangehaalde topic zijn overbodig aangezien in stap 5 de PS3 als DMZ Host geconfigureerd wordt.

En dan staat er dus weer hetzlefde als in het eerste bericht van dit topic.

Overigens zou dit nu dus niet meer noodzakelijk moeten zijn met de nieuwe firmware op de V8 (02.00.130v2).

Hoi WJB

heb gedaan wat je gezegd heb  gamen gaat goed alleen als ik de ps uitzet en ik wil op de pc dan moet ik altijd mijn moden ressetten en dat gebeurt ook als ik alle gegevens in voer van ht computers.nl

is hier nog wat aan te doen . trouwens vandaag zou de v9 geleverd worden na 14 dagen wachten nog steeds niet gebeurt ik  heb nu nog de v8 ( 02.00130v2). voor de nieuwe firmware er op kwam had ik deze problemen niet

groetjes René Odijk

Reputatie 7
Hoi nees1947,

Is er dan op de playstation het spel CoD Ghosts gespeeld?

Heb je dit probleem ook als er alleen andere spellen gespeeld zijn?

Kan je met de PC dan helemaal niet meer op Internet?

Ik heb de afgelopen tijd vrijuit kunnen gamen. Heb nu een maand een tweede router toegevoegd en helemaal geen problemen meer gehad.

Nu heb ik sinds 19 maart weer problemen. Als ik CoD Ghosts wil spelen dan kan ik geen connectie maken met de online services. Als ik CoD heb gespeeld heb ik in het huis nog wel gewoon wifi, daar zit t probleem niet.

Maar ik kan dus, als ik eenmaal CoD heb gespeeld en een half uur later weer opnieuw de game wil starten, geen connectie maken met de online services. Het ligt niet aan een storing bij Activision oid.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de firmware update? Of moet ik mijn experia box weer resetten naar fabrieksinstellingen en m'n andere router opnieuw installeren? Of moet ik gewoon naar een andere provider gaan?

Reputatie 7
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de firmware update van de V8 wel een positieve uitwerking op de UPnP functionaliteit heeft gehad, maar dat deze desastreus is geweest voor een correcte werking van de DMZ Host.
@TomvanZeist, zou jij die tweede router weer eens op willen nemen in jouw netwerk als DMZ Host (zie eerste bericht in dit topic), de UPnP op de V8 UIT willen zetten en jouw gameconsole op de eigen router willen aansluiten.

Ondervind je dan dezelfde problemen?
Ik heb de stappen nog eens nagelopen uit de eerste post, en alles  stond nog zoals ik het geinstalleerd heb. Er is dus niets gewijzigd in de tussentijd. Ik heb de afgelopen maand met mijn eigen, een tweede router als DMZ Host, gespeeld. 

Dit vind ik juist het vreemde eraan. Het gaat een maand goed en dan ineens loopt het weer helemaal niet zoals het zou moeten. 

Reputatie 7
@TomvanZeist,

Dat is dus precies wat ik bedoel en waar ik ook al meerdere PM's over ontvangen heb.

De firmware update lijkt de correcte werking van de DMZ Host "om zeep geholpen" te hebben.

Dit is (DMZ Host) nou juist waar de oplossing in de eerste post op gebaseerd is.

Bij jou liep alles dus goed totdat je (ineens) die firmware update hebt ontvangen.

Dit is een kwalijke zaak en ik kan dan ook niets anders adviseren om toch maar druk op KPN te leggen om de V8 te vervangen door een V9.

Quote van wjb:

"Stap 2: De Experia Box configureren.

Bepaal het MAC adres van de WAN (Internet) poort van jouw eigen router. (Raadpleeg het manual van jouw router om te zien waar je dit MAC adres kunt vinden.)

Maak een "DHCP binding" (static DHCP) voor het gevonden MAC adres. Kies hierbij voor een hoog (nog niet gebruikt) IP adres bijvoorbeeld: 192.168.2.250. (De IP adressen 192.168.2.255 (broadcast), 192.168.2.254 (router) en 192.168.2.253 (interne FTP server) zijn al in gebruik door de Experia Box zelf.)

Zet de DMZ functionaliteit aan en vul het gebruikte IP adres in bij de DMZ Host.

Verwijder eventuele handmatige "Port-Forwardings" die je in eerdere instantie misschien gedefinieerd had om online te kunnen "gamen".

Sluit jouw eigen router met een UTP kabel aan op de Experia Box."

Dit is de eerste keer dat ik iets post op het KPN forum. Ik ben zelf 2e jaars student ICT-Beheerder (18 jaar) en had ook een probleem op de PS4. Mijn NAT Type was daar moderate, terwijl mijn ps3 een NAT Type Open had.

Hoe dan ook, ik had even uw bericht doorgelezen en wat stappen uitgevoerd wat het beste leek voor mij.

Mijn informatie:

Platform: PS4

Nat Type: Moderate (2)

Router/Modem: ZTE H220N (Experia Box v8)

Type verbinding: Bekabeld.

Netwerk: KPN -> ZTE H220N -> Zolder KPN stekkerdoos -> HP Switch -> PS4 bekabeld.

Wat gedaan: Nat Type Moderate -> Nat Type Open

Welke alternatief en stap gebruikt: Alternatief 1, stap 2 & 3.

Waarom niet stap 1: Ik speel zelf Call of Duty Ghosts en natuurlijk wilt iedereen Nat Type Open hebben als je online wilt gamen. Zelf heb ik stap 1 geprobeerd en kwam uit op Moderate.

Wat heb ik gedaan:

Let op!: Ik heb dit bekabeld gedaan en ik weet niet of dit ook gewoon draadloos werkt (waarschijnlijk wel, maar dat weet ik niet 100% zeker).

1) MAC-adres zoeken op de PS4. (Dit kan je zien door naar instellingen te gaan. Vervolgens ga je naar systeem en dan naar systeeminformatie).

Opgeschreven welke MAC-Adres je gaat gebruiken. Dit hangt af of je draadloos of bekabeld verbonden wilt zijn met je PS4. (In dit geval gebruik ik bekabeld).

2) Ingelogd op mijn router. (Ik weet de volgorde niet helemaal goed, maar de routerinstellingen is geen doolhof om te vinden). Vervolgens naar "Application" -> "LAN" -> Er staan 2 keuzes bij DHCP op. Ik nam de 2e optie om zelf mijn MAC-Adres in te vullen van mijn PS4 en daarvan een eigen IP-adres gekozen. (192.168.1.200).

Wanneer ik dat heb toegevoegd, bewaar ik de bewerkingen en logde ik uit op m'n router.

3) Ik startte mijn PS4 op, ging naar netwerksintellingen (Instellingen -> Netwerk).

Mijn volgorde:

Hoe ik verbonden wil zijn: Bekabeld.

Hoe ik mijn IP-adres wil instellen: Handmatig

IP-Adres: 192.168.1.200 (De IP-adres wat ik had doorgegeven aan mijn router)

Subnetmasker: 255.255.255.0

Default Gateway: 192.168.1.1

MTU: Automatisch

DNS: Automatisch (Bij de IP-adres gedeelte kan je ook handigmatig de DNS invullen, maar heb ik niks ingevuld en overgeslagen tot dat de DNS optie kwam).

Proxy Server: Geen

Resultaat: Verbonden met het internet NAT Type 2 (Klopt gewoon, want ik heb internet door middel van een router).

4) Stap 3 van wjb (Router en PS4 opnieuw opstarten).

5) PS4 opstarten en als resultaat NAT Type open. (Op Call of Duty Ghosts).

Ik hoop dat mensen hier een poging in kunnen wagen, mochten ze ook dezelfde verbinding hebben met KPN. (Behalve dat ze het ook letterlijk op zolder dat gaan doen). :)

Ik wil wel eens willen horen hoe ik nu opeens NAT Open heb? Komt het omdat ik mijn router een reservering heb gemaakt voor mijn PS4 qua MAC-adres en IP-adres?

Reputatie 7
Hoi mertino11, welkom op het forum.

De quote die je van mij aanhaalt is van alternatief 2 voor het aansluiten van een eigen tweede router achter de Experia Box.

Waarom haal je die aan terwijl je het vervolgens alleen maar over alternatief 1 hebt.

Je geeft aan dat jouw NAT type van de PS4 2 (moderate) is.

Dit zal je ook hebben als je stap 1 wel had uitgevoerd.

Ik neem aan dat je met "Wat gedaan: Nat Type Moderate -> Nat Type Open" het NAT type binnen het spel CoD Ghosts bedoelt, immers het NAT type van de PS4 zal 2 (moderate) zijn en zal ook nooit 1 (open) worden omdat, zoals je zelf ook al aangeeft, de PS4 zich achter een router bevindt.

Wat jij dus eigenlijk schrijft is dat je NAT (binnen CoD Ghosts) open is zodra je het IP adres zowel op de router (DHCP binding) als op de PS4 vast zet. Dit druist in tegen de theoretische principes.

Zodra het IP adres op de DHCP server vastgezet is met een DHCP binding, zal de PS4 dit IP adres krijgen, ook als het IP adres op de PS4 op automatisch staat. (Zoals in stap 1)

Er zou dus helemaal geen verschil mogen zijn tussen de stap 1 en jouw instelling.

Dit riekt dan ook naar een bug in de software van de PS4.

Dat je vervolgens NAT open (binnen CoD Ghosts) krijgt is helemaal vreemd aangezien (theoretisch) UPnP niet eens meer hoeft te werken, immers de richtlijnen voor UPnP vermelden dat elk apparaat dat van UPnP gebruik wil maken zijn IP adres van de DHCP server moet krijgen.

Hoi wjb,

NAT Open zou nooit lukken voor mij met mijn netwerk. Ik was vergeten te melden dat het om Call of Duty Ghosts ging. Nu klopt er iets niet wat ik zelf zit te denken. U zei dat ik i.p.v alternatief 1, 2 gekozen heb, maar zoals u in mijn eerste bericht had gelezen, dat ik maar 1 router gebruik. Een switch is geen router, dus zou u me kunnen vertellen wat mijn tweede (eigen) router is als DMZ host? Echter had ik alternatief 1 gekozen omdat ik het toch een poging wou wagen om NAT Type Open te krijgen op CoD Ghosts. Ik wil zometeen graag foto's posten op dit topic zowel mijn router als PS4 instellingen. Het is voor mij zeer interessant hoe u de logica uitlegt. Dit geeft mij zelf ook ervaringen op met netwerken namelijk. 🙂
Reputatie 7
Hoi mertino11,

Ik heb niet gezegd dat jij alternatief 2 gebruikt. Jij gebruikt alternatief 1. Ik vroeg waarom je een quote uit alternatief 2 aanhaalt terwijl je verder over alternatief 1 (het door jou gebruikte alternatief) spreekt.

De door jou aangegeven aanpassing van stap 1 (IP adres ook vastgezet op de PS4 en niet alleen als DHCP binding) is "theoretisch" niet nodig en zelfs ongewenst en zou mijns inziens niet mogen leiden tot een verschil in de werking van de PS4.

Dat deze aanpassing (binnen CoD Ghosts) leidt tot NAT type open i.p.v. moderate is wat mij betreft niet te verklaren, gezien de richtlijnen van UPnP zou dit juist tot een verslechtering kunnen leiden.

Daarom geef ik ook aan dat dit dus riekt naar een bug in de software van de PS4.

Reageer