Beantwoord

Configureer uw XBox, Playstation, Wii U of 3DS

• 26 oktober 2013
  • 167 reacties
  • 65322 keer bekeken

Toon eerste bericht

167 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Zo wjb al snel een expert geworden hier op de site ;)

Ontopic bedankt voor de melding dat de V8 modem firmware update heeft gekregen.

Ik heb vandaag bij mijn neef compleet KPN UTP verbinding erin gelegt.

Toen hij mij de V8 modem gaf kreeg ik een raar onderbuik gevoel.

Ik had hem nog zo gezegt dat KPN hem een ZTE 220 moesten sturen aangezien hij een gamer is.

Nu hopen dat UPnP alles gaat oplossen met NAT.

Ik laat het hier weten of het gelukt is!

Ook ik gebruikte de DMZ functie op de Arcadyan Experiabox v8.

Na de uitrol van de firmware 02.00.130v2 kon mijn zoon na een half uur geen GTA V meer spelen op de XBox 360.

Dan moest ik steeds de Experiabox resetten en dan werkte alles weer voor een half uurtje.

Nu ik met een eigen router een internet verbinding opbouw heb ik geen enkel probleem meer.

Het lijkt erop alsof bij deze versie de Experiabox vol loopt bij het gebruik van de DMZ functie.

Dus ook bij mij is de DMZ functie "om zeep geholpen".

Beste wjb,

sinds kort heb ik de experia box v8 van telfort, kpn dus.

ik ben erachter gekomen dat ik opeens NAT-type 3 heb op mijn PS4, hiervoor was het 1 of 2.

ik heb in je topic; http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861 veel gelezen over hoe ik dit zou moeten kunnen oplossen. hier heb ik een aantal dingen van geprobeerd maar het wil me niet lukken.

ik heb geen verstand van DNS, DMZ en UPnP en weet dus ook niet zo goed wat ik moet doen.

wat ik gedaan heb is;

1. in de router bij LAN een static DHCP ingevuld, deze is ingevuld met de adressen vanaf de PS4.

2. bij UPnP heb ik "Enable UPnP IGD Device" en "Enable DLNA Media Server" aangevinkt, onderin geeft hij aan "No any USB mass storage connected !" ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

3. ps4 uit, experia box gereset en alles weer opgestart.

er is helaas niks veranderd qua NAT-type.

StephanLuijks is je probleem al opgelost want dan denk ik dat ik misschien weet wat je verkeerd heb gedaan

Dan is het wellicht zo handig dat je even vermeld wat hij -eventueel- fout gedaan heeft? Ik zit met precies hetzelfde probleem ;)

Beste,

Beste Wjb,

ik waardeer het erg dat je dit topic hebt aangemaakt en dat je dus antwoord geeft op een groot probleem.

Echter heeft dit voor mij geen effect aangezien mijn modem de UpNp niet volledige toegang geeft. Ik kan met heel veel vrienden niet samen gamen en dat irriteert mij mateloos.

Ik heb dit probleem al 4 jaar lang op mijn xbox 360 maar nu dus ook op mijn gloednieuwe PS4!

Ik heb alle opties al geprobeerd, zelfs portforwarding maar mijn modem blokkeert als nog veel te veel.

Eerst dacht ik dat het puur het kpn netwerk was maar nu lees ik dus op het forum dat het met een (door kpn erkende) bug te maken heeft! Het gaat om de thomson gateway tg789vn.

Graag zou ik een ander modem willen om WEL met mijn vrienden te kunnen spelen (waar online gamen natuurlijk om gaat). Ik heb meerdere topics over mijn probleem gelezen en zij kregen allen een vervangend modem. Gaarne zou ik mijn probleem zien verdwijnen.

Mvg. Rico Vittali
Dit heb ik dus ook!!!
Ik heb een xbox one maar deze staat constant op strict NAT type, ik heb al van alles geprobeert op deze open te krijgen maar met geen enkel resultaat en begint vervelend te worden tijdens het online gamen. Nu heb ik ook al op een ander Topic geraegeerd hoe men dit heeft op gelost maar krijg daar geen reactie op.

gr Patrick

Reputatie 3
Badge
Tot kort geleden hadden wij ook NAT type 3 bij PS4, wat problemen bij FIFA opleverde. Wij gamen via WIRELESS. Ik ga ervan uit dat dit hetzelfde moet werken bij de Xbox.

De oplossing die we met behulp van de gaming posts op dit forum hebben gevonden die voor ons werkt is als volgt:

1. UPNP staat aan.

1. Kijk bij PS4 voor ip- en macadres.

2. Vul deze in bij de optie voor static ip adress bij de configuratiepagina van de router.

3. Verwijder eventuele pogingen tot geforwarde poorten.

4. Ga naar DMZ optie, zet deze aan en voer het vastgezette ip-adres in die je zojuist static hebt gemaakt.

5. restart je router, en je PS4 en doe de internet test op je PS4.

6. Nu zou je NAT type 2 moeten hebben met wireless.

Dit heeft voor ons gewerkt bij draadloos gamen. We hebben de Experiabox v8.

werkt dit ook op een thomson SpeedTouch 780?

of alleen op een xperiabox, want ik heb namelijk ook dit probleem

Reputatie 7
Heb jij nog een speedtouch 780?

Dat apparaat is bijna antiek, ik denk dat als je klantenservice belt je zo een nieuwe router zal ontvangen.

Dat zal dan wel een V8 worden, want ik begrijp dat de V9's op zijn.

Niet getreurd, ook de V8 is na zijn laatste firmware update een prima router voor gaming.

oke dan zullen we dat eens gaan proberen alvast bedankt wjb
bedankt voor je hulp.

eerste belletje zijden ze dat het aan de internet snelheid lag.

maar evenlater weer terug gebeld en gezegd dat de modem het de halve tijd niet deed. en toen wilde ze wel voor een vervangende modem zorgen.

het is nu opgelost. en blijkbaar is de vooraad met de v9 weer aangevuld, want we hebben de v9 thuis gekregen.

Beste forumleden,

ik ben sinds gisteren bezig gegaan om nat type 2 te krijgen,

redelijk snel voor elkaar gekregen met mijn ps4 en experia box v8

door middel van static ip en dmz en upnp ingeschakeld.

Maar nu is ineens mijn verbindingsnelheid gedaald van 30mb naar 6mb.

De boel teruggezet zoals voorheen, nat type 3 30 mb downloadsnelheid.

Alles weer opnieuw gedaan, nat type 2 6mb downloadsnelheid.

Heb op de ps4 speedtest gedaan via dslreport en geeft helaas dezelfde snelheid aan.

Waar gaat het hier mis?

Alvast bedankt

mvg Dinant

Reputatie 7
Dit is een sterk verouderd topic en voor NAT type 2 zou het voldoende moeten zijn op UPnP aan te zetten, en geen DMZ te gebruiken.

Het gebruik van zowel UPnP als DMZ heeft geen zin, als een apparaat als DMZ Host gedefinieerd is, dan staan alle poorten al open en dat is wat de UPnP IGD ook doet voor de poorten die door de PS4 aangevraagd worden.

Waarom die snelheid zo omlaag gaat is voor mij een raadsel, wel weet ik dat in een ver verleden de DMZ Host niet de volledige bandbreedte tot zijn beschikking had, maar ook dat zou al lang verholpen moeten zijn.

Hoe kom ik aan Primary en Secondary DNS?

Gr Julian

Reputatie 7
Ik neem aan dat je op zoek bent naar de IP adressen van DNS servers zodat je die als primary en secondary DNS kunt instellen.

OpenDNS servers: 208.67.222.222 en 208.67.220.220

Google DNS servers: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Ik zou i.v.m. privacy kiezen voor de OpenDNS servers.

Reageer