Beantwoord

Conflicterende Wifi signalen?

• 22 juli 2017
  • 2 reacties
  • 148 keer bekeken

Dag!

Ik heb op de eerste verdieping in huis een wifi versterker van KPN aangesloten. De verbinding op deze locatie was voorheen 1/2 streepjes om het zo maar te noemen, de snelheid was rond de 20 mbps terwijl op de begane grond waar de ExperiaBox hangt een snelheid van 70mbps werd behaald. Nu snap ik dat dit komt door een dikke laag beton en dat Wifi signalen en beton geen leuke combinatie zijn, vandaar de versterker.

Na het aansluiten van de wifi versterker in een van de kamers heb ik in die kamer 100% bereik en snelheid, echter de kamer ernaast heeft last van heel slecht/geen werkend wifi.
Ik heb het gevoel dat deze kamer op een punt zit waar de twee signalen met elkaar conflicteren en dus het mobiele toestel niet meer weet wat het moet doen.
De namen van de verbindingen zijn gelijk, althans heb nooit een andere naam gehad.
De instelling is via WPS en volgens het boekje is de versterker juist aangesloten en heeft een 5GHz verbinding actief.

Kan ik assistentie krijgen met dit probleem? Het is best vervelend om ineens geen/slecht wifi te hebben zodra je de kamer uitloopt.
icon

Beste antwoord door Erik_ 23 juli 2017, 12:40

Welkom, Turban, goede vraag! Het klinkt inderdaad alsof dat net het wisselpunt is qua bereik tussen de beide verbindingen. Probeer in eerste instantie eens of het beter wordt als je de Wifi Versterker wat verplaatst of bijdraait. Dergelijke kleine aanpassingen kunnen een heel verschil maken.

Als dat niet goed helpt, en het probleem doet zich voornamelijk op telefoons/tablets voor, dan is een app om van netwerk te wisselen wellicht een optie. Voor Android is, bijvoorbeeld, Swifi of Wifi Prioritizer een mogelijkheid. Daarmee kun je instellen welk netwerk de voorkeur heeft, en wanneer hij zou moeten wisselen qua signaalsterkte.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom, Turban, goede vraag! Het klinkt inderdaad alsof dat net het wisselpunt is qua bereik tussen de beide verbindingen. Probeer in eerste instantie eens of het beter wordt als je de Wifi Versterker wat verplaatst of bijdraait. Dergelijke kleine aanpassingen kunnen een heel verschil maken.

Als dat niet goed helpt, en het probleem doet zich voornamelijk op telefoons/tablets voor, dan is een app om van netwerk te wisselen wellicht een optie. Voor Android is, bijvoorbeeld, Swifi of Wifi Prioritizer een mogelijkheid. Daarmee kun je instellen welk netwerk de voorkeur heeft, en wanneer hij zou moeten wisselen qua signaalsterkte.
Reputatie 7
Badge +27
Is het gelukt om het bereik/signaal te verbeteren, @TurbanCrown?

Reageer