Beantwoord

Connect met Playstation 4

• 6 november 2015
  • 5 reacties
  • 1101 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Playstation 4.

Ik kan wel gewoon online met mensen spelen, maar zodra ik met vrienden van mij wil spelen kan dat Niet! Ik ben al op de KPN site geweest : " Hoe kan ik mijn spelcomputer op het internet aansluiten". Heb alle stappen gevolgd maar geen verandering.

Ik gebruik Wi-Fi en heb ook al met internetkabel geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.

De modem die ik gebruik is de Expedia Box TG789.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 november 2015, 13:01

Kuijper123 schreef op 6 nov '15 om 12:35u

Hallo,

Ik kan wel gewoon online met mensen spelen, maar zodra ik met vrienden van mij wil spelen kan dat Niet! Ik ben al op de KPN site geweest : " Hoe kan ik mijn spelcomputer op het internet aansluiten". Heb alle stappen gevolgd maar geen verandering.

Ik gebruik Wi-Fi en heb ook al met internetkabel geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.

Ik zou beginnen met de Experiabox om te ruilen. Deze is namelijk al redelijk oud

Robin

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Kuijper123 schreef op 6 nov '15 om 12:35u

Hallo,

Ik zou beginnen met de Experiabox om te ruilen. Deze is namelijk al redelijk oud

Robin

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Kuijper123,

Welkom op het forum!

Vervelende situatie!

Ik denk dat de suggestie die Robin gaf inderdaad wel eens het probleem zou kunnen verhelpen.

Ik heb je net een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt kijk ik wat ik op dit voor je kan betekenen hierin!

Met vriendelijke groet,

Koen

RobinFlikkema schreef op 6 nov '15 om 13:01u
Kuijper123 schreef op 6 nov '15 om 12:35uHallo,

Robin

Hallo,

Heb de modem geruild voor de v10.

Internet is veel sneller en ik kan weer met mijn vrienden gamen.

Erg bedankt!

Vr groet Jur

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Jur,

Goed om te lezen dat het probleem opgelost is met de V10, en top dat je internet ook veel sneller is nu :)

Als er in de toekomst iets is weet je ons te vinden.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 1
Even wat tips om optimaal te gamen op Experiabox v10 met PS4 en PS3 :

- Geef PS4 danwel PS3 een vast uniek ip adres (buiten de DHCP range van Experiabox).

- In Experiabox v10 forward de volgende poorten naar het unieke IP adres van de PS4 danwel PS3 :

Het zijn voor de PS4:

TCP & UDP 1935

TCP & UDP 3478-3480

Het zijn voor de PS3:

TCP & UDP 465

TCP & UDP 983

TCP & UDP 3478-3479

TCP & UDP 3658

TCP & UDP 5223

TCP & UDP 10070-10080 (internal 10070)

Inderdaad, uit veiligheidsoverweging UPnP uit laten, en DMZ is niet nodig.

- In de PS4 danwel PS3, waar je het IP adres vast hebt ingesteld , ook de DNS server IP adressen van Primair en secondair aanpassen. Hiervoor gebruik je de twee snelste DNS servers die het programmaatje NameBench (klik) laat zien. (start namebench, en na verloop van tijd opent je browser het test resultaat , de bovenste twee dns servers zijn het snelste. gebruik deze ip adressen op PS4 / PS3 netwerk instellingen)

Linux gebruikers vinden Namebench in hun pakketbeheer. Als er geen menu knop van is, dan in terminal namebench tiepen.

- Uiteraard verbind je de PS4 danwel PS3 met een netwerkkabel, en niet draadloos. (draad is sneller en fullduplex)

Op deze manier heb je de snelste actie / reactie bij online games.

Reageer