Beantwoord

Connection interrupted PS4

  • 5 August 2019
  • 14 reacties
  • 681 keer bekeken

Sinds we gebruik maken van glasvezel van KPN heeft onze zoon veelvuldig de melding 'connection interrupted' wanneer hij Blackopps 4 speelt op de PS4. Zeer frustrerend, omdat hij dan uit een party wordt gekickt. Nu lees ik van alles over rebout de Experiabox, iets met DMZ uitschakelen etc. Maar ik heb echt het verstand van een rijstkorrel als het gaat om dit soort situaties, termen etc. Dus..... wat moet ik doen om dit probleem op te lossen, zonder dat de veiligheid van mijn verbinding in het geding is (spam etc,).
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 August 2019, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Imie . Welkom op het forum.
Vervelend dat je zoon niet zonder onderbreking zijn game kan spelen.
Hoe is de ps4 aangesloten? Ik wil hier met klem aanraden om het apparaat bedraad aan te sluiten. Dat zorgt voor een veel betere ervaring. Er zit op de PS4 een netwerk check:

instellingen -> netwerk -> netwerkverbindingen testen.

Kun je de uitkomst daarvan met ons delen? Dan kunnen we je vast op weg helpen!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂
Beste Erwin,

We hebben even gewacht met antwoorden, omdat we de resultaten even wilden bekijken over meerdere dagen.
We hebben de PS4 met een kabel verbonden aan internet. Helaas heeft onze zoon ook daarna dezelfde ervaring gehad: connection interrupted. Het probleem is dus nog niet opgelost. Wat nu?
Hoi @Imie . Allereerst heel goed dat die ps4 bedraad is aangesloten. Daarmee sluiten we een hoop ellende uit.
In een eerder bericht gaf ik aan dat je de netwerk status van de PS4 kunt meten via de console zelf. Dat is denk ik een goed vertrekpunt want hier kunnen we zien of er dingen misgaan. Kun je die eens opzoeken en vertellen wat daar staat? ( een foto'tje mag ook)

instellingen -> netwerk -> netwerkverbindingen testen.
Hierbij de foto na de test van het netwerk.

Dat ziet er allemaal prima uit. Ik zie daarboven wel een SSID (draadloze netwerknaam) . Is de console bedraad aangesloten?
Los daarvan ziet het er verder prima uit. Heeft jouw zoon alléén last bij dat ene spel of komt het ook bij andere online games voor? Wat voor servers speelt jouw zoon op? Zijn die in Europa gevestigd? Of elders?
De console is bedraad aangesloten. Ik weet dus niet wat je bedoeld met de SSID. Dat is ons internet.
Onze zoon speelt naast Black Opps ook andere online games. Inmiddels krijgt hij ook daarop incidenteel dezelfde melding. Het gaat mij boven de pet te weten hoe het zit met de servers. Ik vind dit eerlijk gezegd ook te ver gaan.... Dus wat nu?
Reputatie 7
Badge +24
SSID is specefiek je wifi netwerk. Niet je hele netwerk. Een apparaat wat via een kabeltje verbonden is, heeft niets met het SSID te maken.
Ik snap niets van je antwoord.... Ben echt niet deskundig op dit onderwerp. Je antwoord helpt mij niet bij het oplossen van de eerder beschreven problemen
Reputatie 7
Badge +24
U zegt dat het apparaat verbonden is met een kabel. Maar het feit dat het SSID daar op scherm staat doet vermoeden dat da helemaal niet het geval is. Zit de kabel wel goed? Netjes vast geklikt in de juiste poort? Niet toevallig in de WAN poort ofzo?
Oké. Ik wil heel graag een medewerker thuis internet goed inregelen. Service!!?
Beetje gezocht op internet... Met hulp is de PlayStation nu niet alleen bekabeld, maar ook echt (!) aangesloten. Nu even afwachten
Reputatie 7
Badge +24
Ok
Fijn om te lezen! Excuses voor de verwarring, soms blijf ik een beetje steken in jargon. Ik verwacht dat een bekabelde verbinding voor een stabiele verbinding gaat zorgen! Werkt het toch niet, duiken we er dieper in!