Vraag

connector glasvezelmodem defect

  • 11 December 2019
  • 7 reacties
  • 388 keer bekeken

De connector van de genexis glasvezel modem type 3b is defect waardoor de utp kabel niet vast 'klikt' en deze er soms weer uitvalt waardoor de verbinding wegvalt. Kan deze vervangen worden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is de utp kabel wel in orde? Al eens een andere geprobeerd? Of kabel omgedraaid?

Reputatie 7
Badge +22

Is de utp kabel wel in orde? Al eens een andere geprobeerd? Of kabel omgedraaid?

@Hiddeegberts het kan zijn dat het lipje van de UTP kabel defect is (afgebroken). Heb je inderdaad wat @Nick83 zegt een andere UTP kabel gebruikt?

Kabel is in orde. Heb ook andere kabels geprobeerd, die klikken ook niet vast. In de experia box klikken dezelfde kabels wel vast dus het is echt de connector in de genexis modem. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Hiddeegberts, goed dat je hier je vraag stelt, en fijn dat je het één en ander hebt uitgesloten. Ik heb zo'n vermoeden dat hier een monteur aan te pas moet gaan komen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord @Hiddeegberts dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hoi Paul, ik heb m'n profiel bijgewerkt! Het is nog niet opgelost:) @Paul_ 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Paul, ik heb m'n profiel bijgewerkt! Het is nog niet opgelost:) @Paul_ 

Hi @Hiddeegberts. Ik heb zo'n vermoeden dat je het zelf redelijk kan oplossen aangezien ik recent geen verbreking zie. Dat maakt het ietwat lastig voor mij om een (kosteloze) monteur voor je in te plannen. In alle eerlijkheid zit het systeem zo in elkaar, dat er metingen worden uitgevoerd, en ziet dat er niets aan de hand is (want geen recente verbrekingen).

Mijn voorstel: je kan zelf een monteur inplannen via kpn.com/monteur. Dat betekent dat de monteur in de eerste plaats wel €50,- kost, maar dan wil ik met je afspreken dat ik die kosten vergoed. Op de bon van de monteur zal ik zien dat de NTU is vervangen, en dan weet ik dat dat het goed zit. Niet de meest elegant oplossing, maar wel snelste.