Vraag

contact met kpn wegen traag internet

  • 8 January 2021
  • 10 reacties
  • 1126 keer bekeken

IK wil graag contact met iemand van kpn . Mijn internetsnelheid is 20-60 Mbps ondanks contract voor 500 Mbps. Op elke verdieping wifi versterkers. Al 3 x door procedure op de app gelopen tevens alles al gereset, ben het nu wel zat. Ook zeer frustrerend dat het zo goed als onmogelijk is om iemand te bereiken bij de kpn. Ik ga ervan uit dat mijn kontakt gegevens bekend zijn omdat ik ingelogd ben.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ligt er een beetje aan waarmee u test. Ik heb zelf kabels getrokken om de 500mbit/s te
halen. Mijn beste apparaat is mijn werk laptop en deze haalt tops 200mbit/s via de Wi-Fi.
Mijn eigen mobiel, de Motorola X4 haalt tussen de 50mbit/s en de 60mbit/s en mijn moeders
tablet komt hoogst uit bij de 25mbit/s.

Als we naar de voorwaarden kijken van de Wi-Fi manager, zult u zien dat het maar gegarandeerd wordt tot 20mbit/s. Wat ik zelf erg laag vind voor 2021. KPN is hier ook niet de enige in. Ziggo doet precies het zelfde met hun voorwaarden. Voor hogere snelheden dan wat ik haal met de Experiabox op 200mbit/s, is vaak veel duurdere apparatuur nodig. Zoals bijv. een setje Ubiquiti UniFi accesspoints. Deze zullen ook echt bekabeld aangesloten moeten worden om goed te werken.

*Edit: Zei ik daar net nou 2020?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @jawk. De snelheden die je aangeeft vallen nog binnen de snelheid die we op alle plekken in het huis garanderen. Wel snap ik dat het minder is dan de 500Mbit die via de kabel geleverd wordt. Wat ik je zou willen vragen is je profiel in te vullen zodat ik voor de zekerheid kan doormeten of er iets in de verbinding zit. Wat je zou kunnen doen is eventueel de stappen voor het  aansluiten opnieuw doorlopen. Vaak levert dit een grote verbetering op. Wat je doet is dan de wifi versterkers alleen aan het stroom aansluiten en resetten. Daarna de Experiabox resetten en vervolgens de aansluitprocedure opnieuw doorlopen. Laat het even weten en ik ga kijken of ik iets voor je kan betekenen. 

hallo Bram Profiel is ingevuld. Ik hoop dat je kunt helpen. Indien niet kun je me dan ook aangeven waar ik de  aansluitprocedure kan vinden ? alvast bedankt. gr Jawk

Badge +19

Welke versterkers heb je? Als je er 4 heb staan dan gaat er toch iets niet goed m.i.

Reputatie 7
Badge +17

@jawk ik heb de verbinding voor je doorgemeten. Die is in orde. Wel ben ik het met @Joep1965 eens dat de snelheid die je haalt niet optimaal is. De aansluitprocedure is in principe erg simpel. Haal de internetkabels uit de Experia Wifi's en reset deze met de daarvoor bestemde knop. Nadat deze aan het stroom, zonder internetkabel, klaar staan reset je de Experiabox. Nadat je dit gedaan hebt kijk je of je verbinding hebt met de wifi daarvan en pas je zo nodig deze aan via de servicetools van KPN. Zodra je weer verbinding hebt met je wifi sluit je 1 voor 1 de Experia Wifi versterkers aan en wacht even een paar minuten tussen het aansluiten van de versterkers zodat ze zichzelf in kunnen regelen. Hierna moet alles weer optimaal werken. 

Hallo Bram Bedankt voor de moeite. Helaas is het er alleen maar nog slechter van geworden!! Zit nu op waarden onder de 30 dus nu echt suboptimaal (Mooi woord om te zeggen dat je eigenlijk bagger bedoeld). Ik zal dan maar aan de hard reset methode moeten geloven. Ik hou je op de hoogte.

Badge +19

Wat ga je doen dan?

Heb de tips van bram opgevolgd met reset en nieuw aansluiten. resultaat nog beroerder. direct naast experia box (gemeten met samsung 20 s 5g van 2020). 108 down en 83 up als gemiddelde uit 3 metingen . dit direct naast de experia box en zonder versterkers. dit betekend volgens mij dat ik van de ingekochte 500 Mbps er maar 20 % binnen krijg. de eerste bekabelde Versterker aan de box geeft 91 down en 61 up . bij de overige versterkers (niet bekabeld) wordt het resultaat steeds bedroevender. Op eerste verdieping 81 en 55  bij nu op zolder (op 6 meter van de 2e versterker bij 3 mbps. dus niets. so far voor het kpn versterker netwerk. Ik snap wat je zegt met de kabels maar als ik kabels kon trekken had ik geen wifi netwerk nodig toch? Kontrakt loopt gelukkig snel af dan gaan we maar weer wisselen.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien een idee om ook eens te testen op een ander apparaat? 

Badge +19

Je gaat me toch niet vertellen dat je goed wifi probeert te krijgen via draadloze verbindingsets??? Maar een provider heeft geen enkele invloed op wifi hoor. Of je nou provider a of b hebt wifi blijft hetzelfde. Laat ik het maar cru zeggen je netwerk zit gewoon niet goed in elkaar.