Beantwoord

Continu wegvallend wifi na 21:00

  • 12 September 2021
  • 11 reacties
  • 135 keer bekeken

Reputatie 1

Zoals boven in meerdere gevallen beschreven en de titel al aangeeft. Vanalles geprobeerd maar geen verbetering. Wel veek kosten want veel mobile telefoonMb verbruik thuis door automatisch overgaan op 4G.

ben het wel zat. Oplossing aub

icon

Beste antwoord door Joep1965 14 September 2021, 22:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Is het alleen Wi-Fi wat uitvalt of de bekabelde verbinding ook?

Reputatie 7

Hoi @willg, als de verbinding elke avond rond 21.00 wegvalt kan ik me goed voorstellen dat je dat zat bent! We denken graag met je mee naar een oplossing, daarvoor is het eerst belangrijk dat we weten wat er speelt. Kan je ons meer vertellen? Ik ben net als Joep benieuwd of het alleen Wifi is of ook bekabeld. Daarnaast ook welk type Experia Box je hebt en wat je gedaan hebt. Je zegt 'vanalles’ maar zoals je je kunt voorstellen weten we daarmee niet wat je precies hebt gedaan. We horen het graag van je.

Reputatie 1

Dit wordt met tweede poging bij het schrijven vandeze tekst systeem weer uitgevallen en na enkele minuten weer terug. Heel verhaal kwijt dus. Geen zin om nogmaals hele verhaal te doen

Kort gezegd komt het naar mijnmening hier op neer : https://wietzesite.wordpress.com/2020/11/05/zonder-draad/

Dank Wietze.

 

Badge +19

Dan hou ik het ook kort. Hier onder zie je hoe het moet. Ter verduidelijking; een modem met daarop aangesloten één of meerdere Wi-Fi punten. Tv ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem. Eventueel gebruik van switches die imgp snooping ondersteunen.  Vooral NOOIT draadloze verbindingsets gebruiken.

Interessant betoog, leesvoer voor de providers zou ik willen zeggen.

Reputatie 1

Beste Joep , 

Dank voor je antwoord. 
Als leek met interesse voor deze materie ,is het me opgevallen dat hetgeen men wil ( simpele, begrijpelijke, probleemloze techniek) steeds verder van de werkelijkheid af komt te liggen. Begrijp niet altijd de achterliggende beweegreden om het moeilijker te maken dan nodig. Bad engineering , bad design , of toegeven aan de wens van de consument om alle mogelijkheden met  apparaat op te lossen ?

succes met adviseren

groet 

ps in 1 keer gelukt zonder uitval  

Badge +19

Maar het kan bijna niet éénvoudiger. Alles is plug and play. Kabels trekken is dan nog het lastigste maar ook daar zijn wat Wi-Fi betreft best goeie oplossingen. Vroeger, toen er nog niet zoveel Wi-Fi in de lucht was, kon je met alleen het modem prima Wi-Fi hebben. Dat gaat niet meer helaas.  Tv ontvangers moeten natuurlijk altijd met een kabel aangesloten worden.

Reputatie 1

95  % van de modemgebruikers van KPN heeft gelukkig geen idee wat een switch laat staan impg snooping  is. Als die  onderdeel zijn van het basis advies , bestrijd ik  dat het niet eenvoudiger kan . Bij echte eenvoud zou dit  forum niet  hoeven bestaan. Wel fijn dat die 5 % die andere 95% wil helpen 

 

 

Reputatie 1

Beste Joep,

 

Een dagje in de materie gedoken en het een en ander georganiseerd.

Had sinds 2 jaar een “traag” 2,4 ghz wifi kanaal voor de continue verbindingen zoals thermostaat, streamer,etc en een “snel” netwerk 5ghz voor alle ipads ,computer , iphones etc. Bij tijd en wijle nog geen 10 Mbps op plaatsen nog geen 5 meter van het modem dat in het trappenhuis was opgehangen. Regelmatig viel de verbinding van beiden of van 1 van beiden weg. Met name de Ipad pro deed hierbij erg slecht : wegvallende filmpjes , docu’s via NPO , hetgeen ik in eerste instantie de servers van de verzender verweet  maar hetzelfde programma liep via een naastgelegen oude Iphone minder slecht. 

Wat leverde het dagje op. Eerst maar weer terug naar fabrieksinstelling ofwel 1 netwerk met dezelfde naam voor 2,4 en 5 netwerk. Alle verbonden apparaten uitgezet ( > 14-15 apparaten veel meer dan ik verwacht had en op dat moment leek dat teveel voor 1 modem) , 1 voor 1 weer aangesloten (thermostaat, printer, netwerkspeler etc, kan alleen als niemand thuis is) naam gegeven en zoveel mogelijk vast IP. Geen volledige uitval maar nog wel forse snelheidsverschillen ook op 2 meter van modem. Lichte verbetering nadat ik de bekabeling van/naar het modem niet meer voor de stroomverdeelkast liet lopen maar via een omweg 50 cm ervandaan !

Wat geprobeerd :

  • bandsteering : niet goed voor mijn Ipad want kwam niet meer terug op 5 ghz.
  • voorwaarden bandsteering aangepast : niet echt beter/slechter , weet ook niet wat ik dan precies doe.
  • 2,4 “ blinderen” is goed voor mijn Ipad, niet zozeer voor andere apparaten.

In al mijn pogingen om via de wifimanager mijn wifi te verbeteren kwam elke keer weer het voorstel om voor nog geen 90 euro 3 superWIFi versterkers aan te schaffen voor ons 3 verdiepingen huis. Dit is een stuk goedkoper dan de in mijn vorige commentaar genoemde routers met Meshversterkers. Na lang wikken en wikken dit voorstel aangenomen. Gisteren zijn ze binnengekomen , 2 uur later door mijn 13 jarige technisch georienteerde zoon geinstalleerd. Resultaat : nergens in huis of tuin minder dan 30 Mbps, veelal 45 Mbps op sommige plaatsen zelfs 60 Mbps. Geen uitval/wegvallend wifi. In en woord SUPER en een verademing. 
 

Wat heeft er nu naar mijn mening voor de verbetering gezorgd . Deels de aandacht voor de inrichting van het wifinetwerk , deels de versterking.
Terugkomend op het artikel waar ik naar verwees : mijn excuses hiervoor.

Blijf bij mijn mening dat het een en ander echt niet simpel is. En daarbij nu ook : begrijp de kostenbesparende hulp via het internet o.a. via dit forum, maar na een dagje “klungelen” zijn er een hoop zaken die in de praktijk bekeken en opgelost moeten worden. En dan is de ondersteuning van een monteur aan huis onontbeerlijk.

Dank voor de geboden hulp.

Groet,

Will

Reputatie 7
Badge +10

KPN "Super"wifi :thumbsup_tone2:

Reputatie 1

Update dag 4 na installatie 3 superWiFi-versterkers :

  • geen enkele uitval !! 
  • aan de keukentafel op 6 meter van bekabelde eerste (super)WiFi-versterker :
    • download : 66 Mbps , upload 21 Mps  (KPN Thuis instap-abonnement)
  • op zolder (tweede verdieping) waar via PS4 en Nintendo Switch (nog onbekabeld)  gegamed wordt via derde (super)WiFiversterker  :

Ben erg tevreden.

Groet