Beantwoord

Contract opzeggen bij verhuizing

  • 21 October 2021
  • 6 reacties
  • 590 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik ga binnenkort verhuizen, maar zit met een “probleem”.

 

Op dit moment heb ik een KPN Contact lopen. Deze is ongeveer 6 maanden geleden opnieuw verlengd na een jaar. Ik heb nu een Glasvezel abbonement van 1Gbit/s

 

Maar waar ik heen ga verhuizen, daar is geen glasvezel van KPN. Alleen van Delta-Fiber.

Nu werk ik voor werk erg veel thuis, en is een adsl lijntje van 50 mbit/s niet voldoende.

 

Is het in zoon situatie mogelijk het abbonement op te zeggen zonder extra kosten?

Of is het mogelijk dat KPN Netwerk NL daar alsnog glasvezel gaat aanleggen?

 

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 October 2021, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Brianzwolle2 met een DSL-lijn van 50Mbit/s valt prima te werken. Omdat Delta er nu met glasvezel zit, zal KPN er niet snel komen met glasvezel.

Je contract opzeggen kan natuurlijk onder voorwaarden, zoals het in een keer betalen van de nog niet verstreken termijnen van je abo, in jouw geval dus even 6 maanden in 1 keer aftikken.

Een Gigabit verbinding voor een particulier is mijns inziens nog steeds zware overkill, waar alleen de provider van profiteert door maandelijks teveel geld te incasseren.

Persoonlijk zou ik gewoon van de verhuismogelijkheid gebruik maken en zit je nog 6 maanden op koper. Na einde contract kun je een abo bij Delta nemen.

Je kunt ook bij de verhuizing overstappen op het simpelste KPN-abo, dus tevens het goedkoopste en daarnaast een glas-abo bij Delta nemen, dat is goedkoper dan afkopen.

Maar die beslissing is aan jou.

Zonder extra kosten kom je dus niet van KPN af, logisch toch, je bent een contract aangegaan en dat moet nageleefd worden.

 

 

Hallo @Brianzwolle2 

Een beetje onduidelijk want normaliter worden KPN overeenkomsten na 1 jaar altijd stilswijgend verlengd met 1 maand en zijn dan maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. De mogelijkheid bestond vroeger om weer een nieuw jaarcontract aan te gaan, maar dat is geen verlengen. Voor mij is onhelder of dit nu weer kan of weer niet. Dit lijkt maandelijks te veranderen. 

Dus de vraag is, wat bedoel je met “verlengd” (dit betreft dus Internet via de kabel en digitene, voor draadloze telefonie gelden andere contracten). 

Reputatie 6
Badge +8

@CorL , je kunt nog steeds je abonnement vernieuwen. Dan ga je inderdaad weer een verplichting aan voor een jaar. Dat doe ik elk jaar. Je krijgt dan een aardige korting. Dus het kan gewoon. Je vaste internet abonnement'verlengen', i.e. vernieuwen. 

Reputatie 1

Hallo @Brianzwolle2 

Een beetje onduidelijk want normaliter worden KPN overeenkomsten na 1 jaar altijd stilswijgend verlengd met 1 maand en zijn dan maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. De mogelijkheid bestond vroeger om weer een nieuw jaarcontract aan te gaan, maar dat is geen verlengen. Voor mij is onhelder of dit nu weer kan of weer niet. Dit lijkt maandelijks te veranderen. 

Dus de vraag is, wat bedoel je met “verlengd” (dit betreft dus Internet via de kabel en digitene, voor draadloze telefonie gelden andere contracten). 

Ik heb afgelopen april mijn abbonement, zoals aangegeven door HGD verlengd. Waardoor dit kwa kosten een 120 euro schilde ±.

 

 

Aangezien kpn een leveringsmogelijkheid heeft op je nieuwe adres is je abonnement niet kosteloos te beëindigen. Maar alleen evt. door afkoop (resterende maanden + administratiekosten* in één keer voldoen).

*administratiekosten bedragen bij mijn weten € 25.

Je kunt dus ook je abo meeverhuizen. En via FttH ‘alvast’ internet-only van Delta nemen. Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat je 1000/1000 nodig hebt. 200/200 is meer dan ruim voldoende, ook voor videovergaderen.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Brianzwolle2 

Een beetje onduidelijk want normaliter worden KPN overeenkomsten na 1 jaar altijd stilswijgend verlengd met 1 maand en zijn dan maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. De mogelijkheid bestond vroeger om weer een nieuw jaarcontract aan te gaan, maar dat is geen verlengen. Voor mij is onhelder of dit nu weer kan of weer niet. Dit lijkt maandelijks te veranderen. 

Er wordt niet stilzwijgend verlengd, het contract wordt echter wel conform Algemene Voorwaarden omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met opzegtermijn van één maand. Dat is al jaren zo. 

 

Het is nog steeds mogelijk om een nieuw contract aan te gaan voor een jaar, bijvoorbeeld als je een goede aanbieding krijgt met voorwaarden. In de volksmond wordt dit ook wel verlengen genoemd. Ditzelfde geld ook voor mobiele abonnementen, in feite ga je een nieuw contract aan maar ook hier wordt veelal over ‘verlengen’ gesproken.