Wij hebben zojuist een collega van u aan de telefoon gehad over het opzeggen van ons abonnement.
Tot onze verbazing werd ons gemeld dat dat niet kan, de reden hiervoor zou zijn dat wij onlangs een nieuw contract met jullie zijn aangegaan.
Wij hebben een aantal maanden geleden met een andere collega gesproken over het abonnement waar hij van zei dat dit een omzetting was van ons huidige abonnement naar een ander pakket. Waarna wij hem nog expliciet hebben gevraagd of wij na deze omzetting het abonnement nog op elk gewenst moment konden opzeggen. Uw collega heeft ons toen overtuigd dat dit kon. Waarom wij zo zeker van onze zaak zijn is precies de reden die zich nu voordoet. Wij hadden op het moment van het telefoon gesprek met uw collega namelijk al onzekerheid over ons wooncontract van ons huidige huis. Waardoor wij op dat moment niet zeker wisten wanneer wij zouden gaan verhuizen.
Wij moeten nu over een maand ons huis verlaten er gaan echter al een aantal van onze huisgenoten eerder uit het huis en een aantal blijft nog de komende maand.
Dit zorgt er voor dat het abonnement nog een maand actief moet zijn op dit adres.
Daarna gaan de twee laatste huisgenoten verhuizen naar een huis waar al een internetverbinding is.
Zij kunnen het abonnement dus niet mee nemen naar hun volgende woning.
En de twee die eerder vertrekken kunnen natuurlijk niet een maand zonder internet zitten en daarna pas het abonnement mee nemen.
Zoals u ziet zitten wij in een erg lastig pakket, en dit terwijl wij nadrukkelijk de vraag hebben gesteld of wij maandelijks ons contract zouden kunnen opzeggen.
Ons werd gezegd dat als het contract op de zelfde naam zou blijven staan dat dit het geval zou zijn. Dus de meneer die wij aan de telefoon spraken vertelde ons dat als wij het contract op de naam van de oud bewoner E.S. Rienks (die overigens al een tijd uit het huis was ten tijde van dit telefoon gesprek) zouden laten staan, er geen enkel probleem zou zijn.
Alleen het type signaal zou anders worden, voor de rest zouden wij nergens iets van merken.
Uw collega heeft ons net dus een heel ander verhaal verteld, en meld ons dat wij wel een ander contract hebben en dat dit dus niet meer maandelijks opzegbaar is.
Het lijkt ons duidelijk dat wij door uw collega totaal verkeerd zijn ingelicht. Ons lijkt het niet meer dan redelijk dat wij ons contract als nog kunnen opzeggen zoals wij met uw collega aan de telefoon hebben afgesproken.
Wij horen graag zo spoedig mogelijk hoe wij dit probleem gaan oplossen. Ik hoop echter dat u ziet dat het mee nemen van het abonnement naar een nieuwe woning geen optie is.
Met vriendelijke groet,
Naomi
Klantnummer: ***
Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangevuld ter verduidelijking
Beste antwoord door Erik_
Bekijk origineel