Vraag

Contractgegevens oud-Telfort na migratie in Mijn KPN onjuist !

  • 5 November 2020
  • 10 reacties
  • 423 keer bekeken

Beste KPN,

In mijn jaarcontract welke ik heb afgesloten met Telfort staat dat ik tot 26-06-2021 €35.00 betaal voor DSL Internet + Interactieve TV ! (€45,00 - €10,00 korting)

In mijn KPN staat nu dat ik per maand €48,63 betaal per maand met een korting tot 09-04-2021 van €11,13 ?

Daarnaast moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat er onterecht een Korting Bellen van €2,50 in staat.

Kunnen jullie de juiste einddatum van mijn contract en de juiste abonnementsprijs en korting in Mijn KPN zetten anders vrees ik dat ik straks verkeerde facturen ga krijgen.

  • Korting bellen € -2,50 mag verdwijnen
  • Einddatum contract moet zijn 26-06-2021 i.p.v. 09-04-2021
  • Abonnementsprijs moet zijn €45,00 i.p.v. €48,36
  • Eerste 12 maanden korting op Internet en Interactieve TV moet zijn €-10,00 i.p.v. €-11,13

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Herstel abonnementsprijs moet zijn €45,00 i.p.v. €48,63 (niet €48,36 zoals ik hierboven schreef)

Heb mijn persoonlijke gegevens i.v.m. privacy even weggelaten uit mijn contract hierboven.

@Marguaritha Graag zou ik dus hebben dat KPN mijn contract juist in het systeem zet zoals hierboven.(met uitzondering dat ik op dit moment als combivoordeel Gratis Fox heb i.p.v. 5 euro factuurkorting)

De mogelijkheid om maandelijks zelf je combivoordeel of de extra opties zoals bellen te verwijderen ontbreken ook in MijnKPN.

Reputatie 4
Badge +5

Hi @TonnyM, goed dat je even aan de bel trekt hierover. Ik heb het voor je uitgezocht, je abonnement mag namelijk niet zomaar wijzigen nadat het is overgezet van Telfort naar KPN. Op je laatste Telfortfactuur van 22 oktober staat het volgende:

In MijnKPN wordt altijd de originele prijs van het abonnement gegeven. In jouw geval is dat € 48,63. Dit is € 46,13 + € 2,50 = € 48,63. Dit is hetzelfde bedrag wat je eerder bij Telfort betaalde voor Internet+TV+Bellen voordat de korting eraf ging, zie ook hierboven. Bij Telfort had je Bellen nog als extra betaalde optie, in het systeem van KPN is dit niet mogelijk, je kan Bellen alleen als gratis optie aanzetten. Hierom is je hoofdpakket nu € 2,50 duurder en is Bellen als gratis optie aangezet.

Je hoeft niet bang te zijn voor een ander bedrag op de factuur. We hebben namelijk elke klant beloofd dat ze hetzelfde betalen bij ons als bij Telfort. Je betaalt dus nu nog steeds € 37,50 per maand. Dit zul je straks ook zien als de de factuur eind deze maand verschijnt. Verder klopt de einddatum van 9-4-2021 wel, ondanks wat in je bevestigingsbrief staat. Als je de factuur van 28-4-2020 erbij pakt dan zie dat je korting van 12 maanden is gestart op 9-4-2020. Ik zie dat je hier eerder op 26 oktober contact met Telfort over hebt gehad. Hierin zei mijn collega het volgende:

“We zien dat de wijziging een wensdatum had van 26-06-2020 alleen is deze per direct in gegaan. De korting loopt dus ook per 09-04-2020 en heeft daarom 08-04-2021 als einddatum. Voor de volledigheid hebben we de factuur van 28 april als bijlage toegevoegd, hier wordt de korting voor het eerst op berekend.”

De brief wordt automatisch opgesteld en gaat uit van de wensdatum, maar doordat de korting toch al gelijk is gestart klopt deze datum niet meer. De korting geldt voor 12 maanden en liep dus vanaf de dag dat het inging op 9-4-2020.

@Job_ 

Zal het nog een keer uitleggen;

Het klopt dat ik al eerder contact heb gehad met Telfort over dat ze mijn abonnement er fout in gezet hadden.

Ze hadden het inderdaad over een wensdatum?

Ik heb telefonisch een contract afgesloten met Telfort.

Hierin zijn afspraken gemaakt.

Deze zijn schriftelijk bevestigd.

Over een eerdere ingangsdatum is met mij niet overlegd.

Dit had ik ook nooit goed gevonden.
Dat kost mij namelijk geld.

De datum uit het contract is bindend en geen wensdatum!

En indexatie van 1,13 is ook niet mogelijk dat kan alleen bij contracten welke op 1 juli 2020 al langer dan drie maanden ingegaan waren.

Dit kunt u ook terugvinden in bovenstaand contract.

Bellen is volgens de voorwaarden een optie welke je maandelijks aan- en uitzetten kan voor 2,50 per maand.

Klanten welke deze optie uit hadden staan bij de overgang hebben een blijvende korting van 2,50 gekregen en geen korting op Bellen van 2,50!
Als ik Bellen uit zet hoort mijn abonnementsprijs te dalen met 2,50.

Dat is nu niet het geval!

Mijn Fox Sports combivoordeel staat nu als compleetvoordeel?

Mijn combivoordeel moet ik ook maandelijks kunnen wijzigen naar 5 euro factuurkorting of pluspakket en die keuze zie ik ook niet in MijnKPN.

Dat ik nu 37,50 per maand betaal klopt wel.

Maar de abonnementsprijs en korting- en contactsperiode kloppen niet en dat gaat straks foute facturen opleveren.

Graag heb ik dat KPN mijn contract er juist in zet.

Telfort kan ik niet meer vragen de gegevens juist aan KPN door te geven want het is nu al fout gegaan zoals ik ze al had voorspeld.

Graag heb ik een inhoudelijke reactie en niet een gesloten deur.

Ik ben niet bang voor een onjuiste factuur maar probeer jullie alleen maar te helpen dit te voorkomen.

Ik ga me namelijk aan het contract houden zoals ik het telefonisch ben overeengekomen en wat mij ook schriftelijk is bevestigd!

Dit forum en ook het Telfort forum maken deel uit van mijn dossier welke ik nodig heb aan te tonen dat ik er alles aan heb gedaan om jullie in de gelegenheid te stellen jullie fout te herstellen.

Mijn rechtsbijstand heeft mij verzekerd dat ik 100% gelijk heb en dat het contract bindend is dus hoe dan ook krijg ik toch mijn gelijk wel.

Hoeveel tijd en geld jullie gaan uitgeven aan het proberen onder het contract uit te komen is aan jullie.

Maar jullie kunnen niet zeggen dat ik jullie niet beleefd heb gewaarschuwd en in de gelegenheid heb gesteld dit op te lossen.

 

De storing dat abonnementen op de dag van afsluiten contract waren ingegaan i.p.v. de werkelijke contractdatum is een bekend probleem waar al heel veel mensen voor zijn gecompenseerd.

Het nu proberen af te doen d.m.v. een wensdatum ofzo is echt belachelijk.

Abonnement 2,50 verhogen is onrechtmatig.

Indexatie is ook onrechtmatig.

Boefjes!

Reputatie 4
Badge +5

Ik ga het even stap voor stap met je doorlopen, Tonny! Ik begrijp goed dat je graag duidelijk wilt hierin.

  1. Je hebt het over de prijsstijging van € 1,13. Hierdoor is je hoofdpakket nu € 46,13 en is je korting ook hoger namelijk € 11,13. Het gaat hier om de prijsstijging die Telfort en KPN elk jaar in juli toepassen, meer informatie vind je hier. Deze wijziging was gebaseerd op de cijfers van het CBS en gold voor elke Telfortklant. Door de wijziging was je ook een periode contractsvrij, deze periode is nu al wel verlopen. In je bevestigingsmail staat inderdaad een stuk over deze inflatiecorrectie. Het staat hier wat gek, de regel geldt namelijk voor geheel nieuwe contracten. Dus als je bij Telfort komt als nieuwe klant binnen 3 maanden voor 1 juli dan wordt je abonnement niet meegenomen in de inflatiecorrectie. Dit komt omdat we hier al rekening mee hebben gehouden in het nieuwe type abonnement wat je dan afsluit. KPN heeft bijvoorbeeld nieuwe Hussel-abonnementen geïntroduceerd, deze kregen geen inflatiecorrectie in juli maar de oude type abonnementen wel. Dit gold voor alle oude KPN-abonnementen en alle Telfort-abonnementen. We voeren de prijswijziging ook door in je korting, deze is namelijk gestegen van € 10,- naar € 11,13. Hierdoor betaal je binnen je contract nog steeds dezelfde prijs na de correctie.
  2. Als je nu Bellen wilt uitzetten, dan daalt je prijs inderdaad niet. We konden je abonnement niet anders inbouwen bij KPN, omdat dus de betaalde Bellen-optie niet bestaat. Maak je echter geen zorgen, mocht je Bellen uit willen zetten dan kun je hier bij me terugkomen. Dan ga ik maatwerk leveren op je abonnement zodat je wel goedkoper uit bent als je Bellen uitzet.
  3. Er wordt op dit moment druk gebouwd om het wijzigen van CombiVoordeel mogelijk te maken voor medewerkers en klanten. Bij de overzetting van Telfort naar KPN komen er veel technische zaken kijken. We hebben daarom eerst ervoor gezorgd dat je niet meer gaat betalen door de overgang en dat je abonnement goed wordt overgezet en alles blijft werken. Nu gaan we kijken naar het activeren van de extra opties, waaronder dus het wijzigen van je CombiVoordeel. Het komt eraan!
  4. Over je contract, ik heb niet de optie om je lopende contract te wijzigen en ook de einddatum te veranderen in ons systeem. Ik begrijp echter goed dat je graag wilt dat je bevestigingsmail klopt. Je mail spreekt zichtzelf op dit moment tegen. Het zegt dat je 12 maanden korting krijgt, dat is per direct gestart en loopt dan ook 12 maanden t/m 9-4-2021. Echter, je mail zegt dat de korting loopt tot 26-6-2021. Zoals genoemd is de mail automatisch opgesteld en werd er daarbij uitgegaan van een ingangsdatum van 26-6-2020. Het is onze fout dat deze datum er niet goed instaat. Ik wil je daarom voorstellen een extra korting aan te bieden over de periode 9-4-2021 t/m 26-6-2021. Dit is iets minder dan 3 maanden, maar ik ga je wel 3 maanden vergoeden. Dit komt neer op 3x € 11,13 = € 33,39. Met deze vergoeding heb je onderaan de streep geen 12 maanden maar 15 maanden korting gekregen. Ik hoor graag of je akkoord bent met deze vergoeding, dan voer ik het door. Het wordt dan zichtbaar op je eerstvolgende factuur. Ik wil hierbij benadrukken dat is wel iets ongewoons is, je hebt namelijk een contract afgesloten met een korting voor 12 maanden. Dat de korting eerder is gestart dan de wensdatum, heeft je geen geld gekost. Het is niet zo dat een vorige korting dan minder lang liep, want er was geen korting op je vorige contract. Zie ook je factuur van 28-3-2020. Deze voorgestelde vergoeding van € 33,39 is dus puur gebaseerd op de datum 26-6-2021 die in je bevestigingsmail staat, deze datum is fout en had er niet mogen staan. Deze fout trek ik met deze vergoeding recht waardoor je nu 15 maanden korting krijgt.

Als laatste wil ik je graag wijzen op onze huisregels. Vooral de toon in je laatste bericht is wat hard, ik wil je vragen dit in het vervolg van dit topic te minderen. Ik wil je graag helpen en mijn collega's en ik doen dit werk met veel plezier. Laten we dus op normale en volwassen manier met elkaar communiceren zodat we tot antwoorden en oplossingen komen. 

@Job_ Sorry voor de harde toon in mijn laatste bericht.

  1. Over de indexatie kan ik kort zijn; De gegevens in het bevestigde contract maken geen onderscheid tussen nieuwe contracten welke nieuwe klanten afsluiten en nieuwe contracten welke bestaande klanten afsluiten. Het staat hier wat gek zeg je dus je begrijpt het en dat is goed nieuws ,maar dat is niet de fout van de klant denk ik. Het is belangrijk dat bedrijven hun contracten ondubbelzinnig opstellen om dit soort misverstanden te voorkomen. Volgens de wet kan ik me dus wel degelijk beroepen op het terugdraaien van de indexatie.
  2. Als ik bellen uit zet ga je maatwerk voor me leveren om te voorkomen dat ik 2,50 teveel betaal zeg je dus dat is ook goed nieuws. Dat maatwerk is eigenlijk waar ik nu om vraag om misverstanden in de toekomst te voorkomen. Een doorlopende korting van 2,50 in het systeem zetten is al gedaan voor alle klanten welke geen bellen naast hun internet en iTV pakket hadden dus dat lijkt mij vrij gemakkelijk om dat nu al door te voeren.
  3. Het combivoordeel wijzigen gaat straks gewoon weer werken zeg je dus dat is ook goed nieuws.
  4. De voorgestelde vergoeding van €33,39 op de volgende factuur voor de onjuiste datum ben ik blij mee want dat hersteld inderdaad de fout van de onjuiste datum.

Dank je voor je reactie @Job_   en ik zie de vergoeding tegemoet!

Reputatie 4
Badge +5

Mooi dat je akkoord bent met de vergoeding van € 33,39. Ik heb het doorgevoerd en het zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. De inflatiecorrectie kan ik helaas niet terugdraaien, hoe graag ik dat zou willen. De prijs van de pakketten is het gewijzigd. Ik kan pakketten selecteren om aan te zetten, maar het is niet zo dat daarachter een blanco veld staat waar ik zelf de prijs kan invullen. Pakketten hebben een prijs in ons systeem en dit kan ik niet aanpassen. Dit geldt ook voor het Bellen. Zoals genoemd bestaat de betaalde Bellen-optie vanuit je Telfort-abonnement niet bij KPN in het systeem, hierdoor hebben we een aanpassing moeten doen. Het uitgangspunt was hierbij dat je maandbedrag niet zou veranderen. Ik kan dit niet meer veranderen, er staan opties in ons systeem met pakketten en extra opties; je gewenste constructie die je eerst bij Telfort had, is hierin niet mogelijk. Mocht je in de toekomst Bellen willen uitzetten, dan mag je via deze weg bij me terugkomen. Ik ga dan met je meedenken en maatwerk leveren. De misverstanden hoeven er dan niet te zijn, het staat hier immers zwart op wit dan je bij dezen de toezegging vanuit mijn kant hebt dat ik met je meedenk hierin. :smile:

Reputatie 2
Badge

Mooie teksten van de KPN moderator “Mocht je in de toekomst Bellen willen uitzetten, dan mag je via deze weg bij me terugkomen. Ik ga dan met je meedenken en maatwerk leveren” 

KPN moet ons gewoon zwart op wit laten weten wat er gaat gebeuren als we Bellen uit willen zetten en ons niet aan het lijntje houden.

Daar hebben we wel recht op gezien de Sneaky manier waarop de KPN die € 2,50 korting zonder enige toelichting op onze factuur heeft verplaatst.

Reputatie 2
Badge

Mooie teksten van de KPN moderator “Mocht je in de toekomst Bellen willen uitzetten, dan mag je via deze weg bij me terugkomen. Ik ga dan met je meedenken en maatwerk leveren” 

KPN moet ons gewoon zwart op wit laten weten wat er gaat gebeuren als we Bellen uit willen zetten en ons niet aan het lijntje houden.

Daar hebben we wel recht op gezien de Sneaky manier waarop de KPN die € 2,50 korting zonder enige toelichting op onze factuur heeft verplaatst.


@TonnyM Dit heb ik per ongeluk als Beste antwoord geplaatst.

Dat was niet de bedoeling. Sorry hiervoor.