Beantwoord

Corona Check App en DigiD-site via KPN Veilig browser

  • 11 July 2021
  • 12 reacties
  • 1336 keer bekeken

Reputatie 2

Bij het opvragen van een QR-code met de Corona Check App schakelt deze app over naar de standaard browser van de (Android) smartphone. Wanneer de browser van Kpn-veilig als standaard staat ingesteld, worden bij het openen van DigiD-site niet de juiste keuzes vermeld (niet de digid-app en niet digid-met-sms-controle). Wanneer Chrome als  standaard browser staat ingesteld, gaat het wel goed.

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 13 July 2021, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Wat mij betreft nog een reden om KPN veilig niet te gebruiken.

Ik heb het sowieso niet zo op f-secure en van de vijf gratis KPN veilig licenties gebruik ik er geen enkel.

Ik heb een Motorola g 5G met Android 10 en KPNVeilig en kon de QR-app gewoon installeren en werkt ook goed.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Gert-dh, welkom!

Wanneer de browser van Kpn-veilig als standaard staat ingesteld, worden bij het openen van DigiD-site niet de juiste keuzes vermeld (niet de digid-app en niet digid-met-sms-controle).

Dat klopt. De DigiD app ondersteunt namelijk niet alle browsers. Hierdoor kan het voorkomen dat de DigiD app niet wil openen. De browsers die wel ondersteunt worden door DigiD zijn:

  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

 

*Admin: bericht aangepast naar aanleiding van terugkoppeling

Reputatie 7
Badge +7

Op een iPad werkt het met Safari ook niet, wel met Chrome.

 

Reputatie 7
Badge +9

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en – indien vereist – met de aanvullende sms-controle zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

@Denise_ Dat is niet het geval, Denise. Ik kon pas inloggen nadat ik de standaardbrowser had gewijzigd van KPN Veilig naar Chrome of Edge.

Piet.

Reputatie 7
Badge +17

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en – indien vereist – met de aanvullende sms-controle zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

@Denise_ Dat is niet het geval, Denise. Ik kon pas inloggen nadat ik de standaardbrowser had gewijzigd van KPN Veilig naar Chrome of Edge.

Piet.

Interessant. Werkte het ook niet zonder verificatie sms? Voor zover ik weet zou dit namelijk wel moeten werken.

Reputatie 2

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en – indien vereist – met de aanvullende sms-controle zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

@Denise_ Dat is niet het geval, Denise. Ik kon pas inloggen nadat ik de standaardbrowser had gewijzigd van KPN Veilig naar Chrome of Edge.

Piet.

Interessant. Werkte het ook niet zonder verificatie sms? Voor zover ik weet zou dit namelijk wel moeten werken.

Je krijg maar 1 digid keuze te zien: gebruikersnaam, wachtwoord, dus geen keuze met sms.

Reputatie 7
Badge +17

@Gert-dh Duidelijk. Ik heb mijn eerste bericht aangepast om beter aan te sluiten bij de werkelijkheid.

Ik heb precies tzelfde probleem bij kpn veilig. Bij digid corona check en mijn energie app

Het is mij ook niet gelukt om de coronacheckapp te gebruiken

 

Reputatie 7

Wat een bagger die F-Secure.

Waarom gooi je die troep niet gewoon van je telefoon af.

De beste beveiliging ben je zelf, niet tools als KPN veilig (F-Secure).

Wat hebben we dan wel wat aan met KPN veilig service? Wordt deze bug nog aangepast zodat de app wel werkt?