Beantwoord

CRC errors Line1 en geen CRC errors Line2

  • 11 May 2019
  • 7 reacties
  • 300 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben net overgestapt van xs4all naar KPN. Nu heb ik veel crc errors in korte tijd. En dat alleen op line 1. Nu 40 uur up en 224 errors. Is de lijn wel ok? De V10 is direct op het isra punt aangesloten en het gekke is , internet is snel en lijkt stabiel, alleen die errors lijken mij niet in orde.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 May 2019, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Heion, welkom! Heb je ook ergens last van of vraag je je gewoon af waarom je deze errors ziet? In principe, als je nergens last van hebt, zou ik het gewoon zo laten. Je kunt altijd je bekabeling eens langs lopen om te kijken of alles in orde is. Mocht je wel ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral weten. Dan kijk ik met je mee!
Hallo @Heion ,
ik heb ook die CRC-errors in meer of mindere mate, maar als ik kijk naar mijn Actual Rate en Attainable Rate liggen die dicht bij elkaar en maak ik me totaal geen zorgen. Alles werkt ook gewoon goed.
Reputatie 1
Het werkt goed, maar CRC zijn toch niet goed? Krijg ik geen corrupte downloads?
@Marcia_ voor de zekerheid, zou je het willen doormeten? Bedankt!
Reputatie 3
Badge +2
Die CRC fouten zullen niet zorgen voor kapotte downloads, dat wordt op TCP niveau nog eens afgevangen. Zo'n CRC fout kan er hooguit voor zorgen dat een pakketje opnieuw verstuurd moet worden, dit gebeurt automatisch.

Ik zou even in de gaten houden of die CRC fouten nog verder op lopen. Het kan dat ze allen ontstaan zijn tijdens het opzetten van de verbinding 40 uur eerder, of met wat gerommel aan de kabels tijdens installatie.
Reputatie 1
Na 73 uur:
CRC errors (Up/Down) 0/400 0/0
FEC errors (Up/Down) 437/117692127 297/36319605
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt niet per se heel goed, inderdaad. Echter: als je niet tegen problemen aanloopt, kan ik op voorhand niets voor je doen. Het systeem moet wel echt registreren dat er iets aan de hand is, zeg maar. Het is namelijk ook goed mogelijk dat deze achter de schermen merkt dat je lijn niet in orde is en deze automatisch gaat corrigeren. Mocht je toch verstoringen gaan merken, laat je het hier dan weten? Dan duik ik er opnieuw voor je in!
Dit kan heel goed een slechte verbinding zijn ergens, binnen of buitenshuis.
De stekkertjes bij je thuis kun je eens een paar keer in/uit doen, stof er af blazen of vegen met een kwastje.
Ik denk dat je lijn 1 en 2 ook nog zou kunnen wisselen voor de test.
Verder sluit ik me aan bij wat al gezegd is.