Beantwoord

Stuurt KPN DAB+ signaal mee?

  • 23 January 2020
  • 4 reacties
  • 2115 keer bekeken

 ik ben bezig een nieuwe versterker aan te schaffen met apparatuur.

Mijn vraag is:  stuurt KPN het DAB+ signaal mee met de glasvezel?? 

Gr. JoSu

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 January 2020, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @JoSu , nee, het DAB-signaal haal je met een antenne uit de lucht, net zoals Digitenne voor tv-signalen, dus je zult apparatuur aan moeten schaffen met ingebouwde DAB-tuner.

Als je een versterker aanschaft met internet-radio dan kun je die via wifi koppelen met de EB. Je hebt dan de beschikking over 1000-en stations die via internet doorgegeven worden. Eenvoudig te programmeren met een laptop vaak.

KPN zelf geeft radiozenders alleen door via de losse ontvanger (die bij je tv staat). Die kun je op aux in, tape in, of optical in aansluiten.

Reputatie 7
Badge +28

@JoSu

Zoals @Jan-D al schrijft : Je kunt apparatuur aansluiten met een ingebouwde DAB-tuner. Daar is steeds meer keus in. Om een idee te krijgen. Dit zijn allemaal 43 cm tuners die je zo in je stereo-toren kunt plaatsen : 

https://www.radiowinkel.com/c-4407107/hifi-43-cm-radio-tuners/

Daar moet je dan nog wel een antenne op aansluiten. 

Bij vrijwel alle tuners zit ook internet-radio. Maar zelf prefereer ik nog steeds DAB+. Zelf heb ik ook een DAB+/Internetradio, maar ik luister vrijwel uitsluitend naar de DAB+-zenders. Keuze genoeg! Van de week kwam Arrow Classic Rock weer terug. Andere favorieten : Kink!, Radio 10 60/70 en Radio 2 Soul&Jazz.  

Reputatie 7
Badge +17

Hoi JoSu en welkom op het forum! Ik zie dat je al een hoop goede tips hebt gekregen. :smile: Weet je hiermee voldoende?