Beantwoord

Dagelijks uitval Experiabox V10

• 29 maart 2018
  • 13 reacties
  • 334 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Deze week een nieuwe router ontvangen van KPN, een V10.
Alleen ben ik genoodzaakt om vrijwel ieder dag de router te resetten (30sec stroomloos) omdat spontaan bijv. bij tv kijken de verbinding uitvalt (servicelicht op rood)
Zie toegevoegd mijn apparaat informatie.

Iemand tips or tricks?
icon

Beste antwoord door wjb 31 maart 2018, 22:27

Kan jij zien of de verandering van ADSL naar VDSL recent gebeurd is?Dat kan ik niet zien want ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.
Ik heb echter wel het vermoeden dat dit op hetzelfde moment gebeurt is.

Mijn probleem is dat al mijn apparatuur (tv, KPN tuner, ps4, etc) op deze afstand staat. Moet ik dan drie of vier utp kabels gaan trekken of is hier een oplossing voor?Je hoeft er geen vier te trekken, één is voldoende en dan zet je een switch aan het andere uiteinde waarop je die apparatuur aansluit. Zie bijvoorbeeld deze switch.
Denk je ook dat de wifi dekking te laag wordt, neem dan niet zo'n switch maar de KPN WiFi "versterker", die heeft ook een ingebouwde switch.

Vervang de huidige telefoonkabel dus door een UTP netwerkkabel.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey Jeroen, welkom terug, goed dat je dit aankaart. Het servicelampje hoort niet rood te branden. Ik zie ook dat de Experia Box de afgelopen dagen vaak herstart is. Zit je Experia Box rechtstreeks op het IS/RA punt of op een aansluitpunt ergens anders in huis? Hoe lang, ongeveer, is de kabel waarmee de Experia Box zit aangesloten?

Ik zie hier wat andere dingen in de verbinding die niet optimaal zijn. Ik vermoed dan ook dat we hier een monteur voor nodig hebben. Kun je alvast aangeven wanneer dat uit zou komen?
Reputatie 2
Badge
De router staat op een afstand van ongeveer 12 meter van het is/ra punt, rechtstreeks. (met een koppelstuk)
Echter de oude router (ZTE 220) had hier geen problemen mee.
Indien mogelijk graag een afspraak met een monteur.

Dank voor de aandacht.
Mvg. Jeroen Smit
Reputatie 7
Wat zeg je ... 12 meter van het ISRA punt?
Wow, die afstand zou ik persoonlijk maar eens terugbrengen naar zo'n 80 cm en dan eens kijken of dat enige verandering brengt.
Als jouw aansluiting omgezet is van ADSL naar VDSL dan is die afstand tussen Experia Box en het ISRA met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de oorzaak.
Reputatie 2
Badge
Kan jij zien of de verandering van ADSL naar VDSL recent gebeurd is?
Mijn probleem is dat al mijn apparatuur (tv, KPN tuner, ps4, etc) op deze afstand staat. Moet ik dan drie of vier utp kabels gaan trekken of is hier een oplossing voor?
Reputatie 7
Kan jij zien of de verandering van ADSL naar VDSL recent gebeurd is?Dat kan ik niet zien want ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.
Ik heb echter wel het vermoeden dat dit op hetzelfde moment gebeurt is.

Mijn probleem is dat al mijn apparatuur (tv, KPN tuner, ps4, etc) op deze afstand staat. Moet ik dan drie of vier utp kabels gaan trekken of is hier een oplossing voor?Je hoeft er geen vier te trekken, één is voldoende en dan zet je een switch aan het andere uiteinde waarop je die apparatuur aansluit. Zie bijvoorbeeld deze switch.
Denk je ook dat de wifi dekking te laag wordt, neem dan niet zo'n switch maar de KPN WiFi "versterker", die heeft ook een ingebouwde switch.

Vervang de huidige telefoonkabel dus door een UTP netwerkkabel.
Reputatie 2
Badge
@wjb hartelijk dank voor het meedenken.
Ik ga dit alles proberen. Ik heb al een KPN wifi versterker dus deze zal ik dan als switch gebruiken.
Nogmaals dank.
Mvg,

Jeroen Smit
Reputatie 7
Gebruik voor het aansluiten van de Experia Box een kort rond telefoonsnoertje.
Ik hoop dat je met die aanpassingen verlost zult zijn van het dagelijks wegvallen van de verbinding.

Plaats hier ook eens een screenshot van het resultaat op https://netco-fpi-info.fourstack.nl ik ben namelijk benieuwd of pairbonding wellicht ook nog mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +27
Ik kan niet zien wanneer je bent omgezet, maar ik zie wel dat je op een 100 Mbit VVDSL-verbinding zit. Dan is 12 meter echt te lang. Ik verwacht dat als je dat aanpast, met de handige tips van wjb, het al een heel stuk beter wordt.
Reputatie 2
Badge
@Erik_ @wjb
Inmiddels geheel volgens jullie specificaties aangelegd en vooralsnog alles stabiel.
Fingers crossed...

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.
Reputatie 7
En welke snelheid meet je nu vanaf een bekabeld aangesloten PC met behulp van http://kpn-itns.speedtestcustom.com
Reputatie 2
Badge
Ja, is geweldig. Snelheid is meer dan verdubbeld.
Ook geen stotterende beelden van Netflix meer.

Alleen maar door twee kabels te verwisselen...
Reputatie 7
Alleen maar door twee kabels te verwisselen...En natuurlijk het verhuizen van de Experia Box. 😉
Goed te lezen dat je hiermee een grote verbetering ervaart.
Reputatie 7
Badge +27
Wat een verschil kan een kabel maken 🙂 Goed om te zien dat je nu met 100 over de digitale snelweg stuift!

Reageer