Beantwoord

Dagelijks wegvallen internet, tv en telefoon ondanks resetten.

  • 12 January 2022
  • 15 reacties
  • 91 keer bekeken

De afgelopen periode moet ik dagelijks de Experiabox restten omdat de internetverbinding en tv wegvallen. Na restten werkt alles weer normaal. Ook alle stappen met de servicetool uitgevoerd. Ook gebeld en dan komt er een bandje en volg ik ook de stappen, maar het probleem blijft zich dagelijks voordoen. Ik heb wel gezien dat het blauwe Wifilampje aan de zijkant uit is en na het weer opstarten knippert….dus niet constant brandt.  De via de servicetool voorgestelde oplossing om een wifiversterker aan te schaffen lijkt onzinnig omdat ik in het hele huis redelijk goede wifi heb. Ook een servicemonteur a 50 euro of nog meer thuis laten komen lijkt mij ook onzinnig omdat alles in principe goed werkt.

 

icon

Beste antwoord door Wim Stadman 13 January 2022, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Ja die zijn voor de tv. Mijn types zijn DVS 650

Verwijder die eens en kijk wat er dan gebeurt.

Je hebt een Experia box v10a neem ik aan?

Heb je ook een switch?

Verwijderen heb ik al gedaan van de beide DVS 650. Ja ik heb de Experia v10 A.

Ik heb geen Switch

Ik heb het stappenplan van KPN gedaan vandaag, maar heb er niet veel vertrouwen in. Maar dat zal vermoedelijk morgen blijken omdat gemiddeld 1x per dag mijn internet en tv weg valt.

Laat dan de DVS een dagje verwijdert.

Als je toch tv wilt kijken kan een even een kabel door de kamer leggen.

Maar beste Martijn. Ik begrijp niet zo goed wat de DVS met mijn internet te maken heeft. Het is primair dat ik geen internet meer heb. Als dat 's avonds gebeurt dan verneem ik dat meestal omdat ik ook geen tv meer heb. M.a.w. de Experiabox ligt eruit. Ik druk even de aan/uitknop in. Wacht 1 minuut en zet hem weer aan. Daarna heb ik na 3 minuten weer internet en tv signaal.

Ik kan niet zo goed begrijpen wat daat de oorzaak van kan zijn en ook het verband niet leggen met de DVS wat jij bedoelt.

Badge +19

Ze hebben alles met uw verbinding te maken.  Data versturen via het electriciteitsnetwerk is gewoon niet hoe het moet. Ze kunnen uw hele netwerk platgooien.  Om te testen raad ik aan om ze allemaal te verwijderen en het even een dag aan te kijken. Even in Jip en Janneke taal.  Het modem merkt dat er iets net lekker loopt en zal opnieuw starten om het probleem op te lossen.  

Beste Joep. Ik begrijp het niet helemaal. Via het electriciteitsnetwerk? Het is wel zo dat ik niet op glasvezel zit, maar nog verbonden ben via het oude PTT telefoonnetwerk. Zou eigenlijk wel graag glasvezel willen. Onze wijk bestaat nog maar 32 jaar en nog steeds geen glasvezel.

Badge +19

Geeft helemaal niks daar zijn we hier voor. De draadloze verbindingsets zijn zo gemaakt dat ze het internetsignaal versturen via het electriciteitsnetwerk. Dus ze vervangen zeg maar de kabel tussen het modem het de tv ontvanger. Zo een beetje duidelijk?:wink:

Bedankt Joep, is mij duidelijk nu.

Sinds mijn actie gistermiddag om alles, dus de DVS voor de tv, de telefoon behalve mijn laptop, los te gooien en na 10 minuten onieuw op te starten en verbinden heb ik geen problleem meer gehad.

Maar dat zegt nu nog niet zoveel omdat het altijd wel een hele dag goed kan gaan. Morgen weet ik denk ik meer.

Badge +19

Laat je het even weten??

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Wim Stadman Welkom hier op het KPN Forum en fijn om te zien dat je al veel hulp van Martijn en Joep hebt gekregen! Hoe is de situatie nu? Werkt alles naar behoren of heb je nog hulp nodig? 

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost dankzij jullie hulp.

Maar ik moet niet te vroeg juichen, Na een paar dagen zal en laat ik het weten.

Nu 3 dagen later kan ik wel stellen dat het probleem is opgelost.

Bedankt Joep, Martijn en Bart, dankzij jullie hulp kan ik er weer mee verder.

En mocht het ooit weer gebeuren, dan weet ik wat mij te doen staat.