Beantwoord

Dagelijks wegvallend internet en WiFi

  • 24 February 2021
  • 3 reacties
  • 25 keer bekeken

Sinds begin 2021 heb ik last van dagelijks wegvallende WiFi en internet. Ik heb talloze keren geprobeerd met verschillende Service Tools van KPN om dit te verbeteren, echter blijft het probleem, en lijkt het steeds vaker voor te komen. Zo is het vandaag al 2x voorgekomen en de enige oplossing die werkt is om de stekker van het modem eruit te halen en er weer in te doen. Dit is natuurlijk niet fijn, zeker niet omdat het dagelijks is. 

Het is zelfs zo dat mijn apparaat aangeeft dat deze met WiFi is verbonden, maar wanneer ik dan iets op het internet probeer te doen, wordt er aangegeven dat er geen verbinding is. Ik kan dus ook niet in 1 oogopslag zien dat er geen verbinding is.

Wat kan ik hier voor doen om dit probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Joep1965 24 February 2021, 22:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je en en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem qua randapparatuur? Gebruikt u dit soort dingen?

 

Welk type modem heb je en en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem qua randapparatuur? Gebruikt u dit soort dingen?

 

Type modem is de Experia Box v10a. Deze gebruik ik inderdaad (de DVS650 versie) om het internet van beneden naar zolder te brengen zonder het aanleggen van lange kabels. Veroorzaakt dit het probleem?

Badge +19

Vrijwel zeker ja. Een tv stream kan je daar best aardig mee versturen.  Kleine haperingen worden goed gemaakt door de ontvanger want die buffert. Voor internet zijn ze niet geschikt.  Soms gaat het goed maar de volledige snelheid kunnen ze niet aan. En dan zegt je modem ik heb een probleem dus en ik ga opnieuw starten. Dus of kabels trekken en Wi-Fi punten plaatsen die je bij slecht Wi-Fi overigens gratis krijgt of investeren in de super wifi's.Â