Beantwoord

Dagelijks wegvallend internet met glasvezel verbinding

  • 17 June 2022
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Reputatie 1

Dagelijks heb ik 1 of meerdere keren dat het internet even wegvalt.

Het betreft dan de PPP verbinding die schijnbaar opnieuw opgebouwd wordt?

De logfile zegt:

17.06.2022 11:12:24 Info PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
17.06.2022 11:12:24 Info PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
17.06.2022 11:11:52 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
17.06.2022 11:11:48 Warning PPPOE
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
17.06.2022 11:11:48 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

 

Is er iets wat ik kan doen om dit te voorkomen ? (of kan dit gewoon opgelost worden) ?

Erg storend als je thuiswerkend midden in een meeting zit 😉

Edit: Omwille van eventuele discussies:

  • Alles is gereboot
  • ALLES is bedraad en rechtstreeks aangesloten op de experiabox V12, welke op de XGS-PON ONT aangesloten zit (Maar de ethernetlink met de ONT valt op dat moment niet weg)
icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 June 2022, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Ikkie2, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je lijn doormeten om te zien of ik daar iets geks op tegenkom!

Je geeft aan dat de ethernetlink met de ONT niet wegvalt, hoe bedoel je die precies? Blijven alle 3 de lampjes van de ONT branden? 

Reputatie 1

Hoi Maja, 

 

De relevante gegevens zijn aangevuld. 

Geen idee of alle 3 de lampjes blijven branden, maar normaliter krijg je een log entry als de status van een interface veranderd. (En die staat er niet bij).

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Ikkie2, ik zie een hele stabiele lijn zonder voor mij zichtbare fouten, dus het signaal lijkt goed binnen te komen. Toch ervaar jij wat anders 🙁

Even dubbelcheck: deze logfile haal je uit de Box12? Of heb je nog andere apparaten aangesloten zoals een eigen router?

 

Reputatie 1

Nee deze logfile komt uit de experiabox (V12 inderdaad).

Dus geen eigen apparatuur in dit verhaal.

Ik twijfel ook niet aan de fysieke verbinding zelf, maar wel aan de PPP service die mijn internet connectie verzorgt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ikkie2, ik ben een stukje wijzer: het issue met verbrekende PPP sessies komt de laatste tijd vaker voor bij de Box12, en de kans bestaat dat dit verleden tijd is nadat de meest recente softwareversie geïnstalleerd is. We zijn deze 528 software update momenteel gefaseerd aan het uitrollen voor de Box12. De software update is ook geforceerd binnen te halen door je Box12 een reset te geven. Je kunt hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen door het resetgaatje een aantal seconden ingedrukt te houden, totdat het modem opnieuw op gaat starten. Hij zal dan de nieuwe software ophalen!

Reputatie 1

Top, dank je wel, dan wachten we e.e.a. even af (en mag deze wat mij betreft dicht) 👍

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima!