Beantwoord

Dagelijkse internet verbinding uitval.

• 12 december 2017
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Recent ben ik overgestapt van ON (Onsnet) naar KPN. Sinds de overstap is er dagelijks tussen ongeveer 19:30u en 20:30u geen internet verbinding. De interactieve TV en telefoon blijven bereikbaar. Er is echter geen internet verbinding. Via de KPN site heb ik bij het terugkomen van de verbinding de Servicetool uitgevoerd (deze is uiteraard niet uit te voeren wanneer er geen verbinding mogelijk is). Daar blijkt niets uit. Aangezien het internet signaal tussen 20:00u en 20:30u dagelijks weer terug komt en wij niets aan de apparatuur of instellingen wijzigen kan ik niet anders concluderen dat het aan het signaal van KPN ligt. Graag verneem ik van u of dit probleem bij u bekend is en hoe dit verholpen kan worden.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Renede W 15 december 2017, 12:55

Beste Justin,

bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik via een allervriendelijkste medewerker van de KPN via de telefoon de oplossing gevonden (na bijna een uur diverse zaken uitproberen). Het bleek een combinatie van drukte in de omgeving, andere instellingen van de Experia Box (meer dan alleen een reset) en het anders aansluiten van diverse randapparatuur zoals routers en switches. De afgelopen dagen hebben we weer continue internet (bedraad en draadloos) en ook de iTV verbinding is stabieler.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Renede W, welkom op het forum! Wat vervelend en ook wat vreemd dat elke avond rond 19:30 het internetsignaal wegvalt. :(

Gaat dit alleen om het WiFi-signaal? Of hebben bekabeld aangesloten computers er ook last van?

Heb je de Experia Box al eens een reset gegeven?
Beste Justin,

bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik via een allervriendelijkste medewerker van de KPN via de telefoon de oplossing gevonden (na bijna een uur diverse zaken uitproberen). Het bleek een combinatie van drukte in de omgeving, andere instellingen van de Experia Box (meer dan alleen een reset) en het anders aansluiten van diverse randapparatuur zoals routers en switches. De afgelopen dagen hebben we weer continue internet (bedraad en draadloos) en ook de iTV verbinding is stabieler.
Reputatie 7
Badge +22
Kijk aan, goed om te horen! Mijn excuses voor de late reactie, ik was een aantal dagen vrij. :)

Fijn dat alles nu weer goed werkt!

Reageer