DAP 1320

• 30 juni 2015
  • 6 reacties
  • 259 keer bekeken

Hoi!

Sinds vorige week heb ik de experiabox V8 omgeruild en geïnstalleerd voor de V9. Alles is in order, bijna alles werkt.. behalve...

Ik heb altijd al de DAP 1320 wifi versterkers werkend gehad bij de V8, maar om de één of andere manier wilt het niet bij de V9 lukken. Alles heb ik (denk ik) goed ingesteld.

DHCP Binding -> (vast) netwerk adres aangegeven.

SSID staat aan (not hidden)

Enable WMM QoS = disables (niet aangevinkt) (maar ook als het enabled is maakt het niet uit)

Mode = mixed

ACL staan ze in

Installeren van de Dap1320 is easy.

de DAP1320 komt met de melding

"Het toestel is niet aangesloten op een uplink router, klik op "Volgende" om beschikbare Wi-Fi netwerken te zoeken." (het lampje op de DAP1320 knippert oranje/amber)

Maar als je dan de uplink (wifi vanuit de V9) ingeeft, dan gebeurt er nog niets.

de status van de "netwerkkaart" is met een uitroepteken -> geen internet toegang. Het IP adres is onjuist.

Het stukje tussen de router (V) en de DAP1320 moet iets zitten wat ik over het hoofd zie.

Wie oh wie kan mij helpen?

Alvast hartelijk dank!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Is het misschien slim om de wifi versterker te resetten en dan opnieuw te beginnen?

WMM QoS kan best aan, dit zorgt dat bepaalde applicaties voorang krijgen

Welk kanaal staat de V9? Vermijd kanaal 13.

Robin
Dank Robin, maar het resetten heb ik al ettelijk keren gedaan.

Waar ik nu op uit kom, is dat wanneer ik de access control list disable, dat de dap1320 het doet. Let wel: ik heb het mac adres (uiteraard) in de acl gezet, dus daarom vind ik het zo vreemd.

De channel keuze staat op auto, lijkt me op zich niet verkeerd. Waarom moet kanaal 13 worden vermeden? (te druk?)

John

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Kanaal 13 wordt vermeden omdat niet elk apparaat hiermee overweg kan.

Robin
Reputatie 5
Badge +7
Kanaal 13 dient indien mogelijk gemeden te worden.

De reden is dat er veel import apparatuur verkocht wordt in Nederland waarbij kanaal 13 niet werkt.

Hiermee bedoel ik oa import laptops uit de USA.

Maar nu de hamvraag: waarom doet de dap1320 het wel als de acl disabled is en niet als het enabled is. Mac adres staat goed in de lijst.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Weet je zeker dat het MAC-adres goed is ingevuld?
Want wat je verteld is wel logisch als het een verkeerd MAC-adres is.

Robin

Reageer