Beantwoord

Databundel binnen 1 dag bijna volledig verbruikt

  • 10 February 2019
  • 6 reacties
  • 272 keer bekeken

Gisteren binnen een half uur van 50 naar 80 naar 100% verbruik van databundel. Dit terwijl ik op wifi zat en alleen even op nu.nl en facebook heb gekeken. Ik heb alle instellingen mbt verversen op de achtergrond uitstaan. En ook apps die ik niet vaak gebruik 'offline' staan. Wat kan de oorzaak zijn?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 12 February 2019, 11:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Heb je de "smart" network switch aan staan op die telefoon?
Zo ja, zet die dan uit immers anders zal jouw telefoon alsnog naar 4G switchen als daarmee een snellere verbinding tot stand gebracht kan worden. Het lijkt dan alsof je via wifi verbonden bent, maar de telefoon gaat dan alsnog vrolijk over 4G communiceren.
Die "smart" network switch is zo niet "smart", ik raad iedereen aan om dat ding altijd uit te zetten.
Beste wjb, bedankt voor je reactie. Maar ik heb deze al uit staan, dus dat is het niet.
Reputatie 7
En welke Experia Box heb je?
Ik was niet thuis toen dit gebeurde, dus volgens mij is het niet relevant welke experia box ik heb.
Reputatie 7
Badge +20
@JAMSw Welkom hier op het Forum en dank voor je bericht hier. Het is natuurlijk erg jammer dat je databundel er in korte tijd doorheen is gegaan. Het is voor mij niet te bepalen wát er is gebeurd: als ik je gegevens heb kan ik wel zien dat er data is verbruikt, maar ik zal nooit kunnen en mogen bekijken waaráán de data is opgegaan. Je zou het wel zelf kunnen checken: in je toestel kun je kijken welke app veel data heeft verbruikt.

De suggestie de Wjb doet is een heel logische: je ziet vaak dat er dankzij deze slimme netwerkwissel veel data wordt verbruikt zonder dat je het zelf doorhebt. Het streamen van audio of video is ook een bekende boosdoener en je kan ook eens kijken hoe je je telefoon hebt ingesteld met betrekking tot het downloaden van updates. Het beste is dit alleen toe te staan als je op wifi zit.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo JAMSw. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop van harte dat je inmiddels duidelijkheid hebt gekregen over waar je data aan op is gegaan en als ik nog iets kan nakijken dan lees ik het graag.

Reageer