Beantwoord

ddos aanval via TWITCH stream

  • 1 November 2019
  • 6 reacties
  • 306 keer bekeken

onze dochter streamt fortnite via twitch

nu is er wellicht iemand achter haar ip adres gekomen.

en wordt ze meerdere keren per dag “aangevallen”

alleen de internet verbinding valt steeds enkele minuten uit.

tv werkt gewoon.

de (game) pc is bedraad ook valt de wifi dan uit.

 

KPN heeft al enkele monteurs gestuurd maar kunnen het probleem ook (nog) niet oplossen.

 

we weten ook nog niet 100% zeker of dit het probleem is.

wellicht weet er hier iemand hoe we dit op kunnen lossen?

 

nog even wat info:
-experiabox V10

-verbinding valt bij de router niet uit

-ook bij de kpn kunnen ze niet zien dat er een onderbreking is geweest.

-100mb snelheid

-internet op andere bekabelde pc valt ook uit (ook de wifi)

-internet is ook al een enkele keer uitgevallen wanneer de gamepc niet aan staat.

 

hopelijk kan iemand ons hier helpen

icon

Beste antwoord door Jiske_ 4 November 2019, 19:17

Bekijk origineel

6 reacties

Badge

Hey!

 

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een DDOS aanval is. De aanvaller zou er namelijk weinig mee bereiken om jullie internet plat te leggen. Ik lees in deze forumpost een soortgelijk probleem, lees eens of je hier de oplossing kunt vinden. 

 

 

Hey!

 

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een DDOS aanval is. De aanvaller zou er namelijk weinig mee bereiken om jullie internet plat te leggen. Ik lees in deze forumpost een soortgelijk probleem, lees eens of je hier de oplossing kunt vinden. 

 

 


hierin staat helaas niet de oplossing.

gaat in dat artikel vooral om de NTU kabel, en die heb je toch alleen bij glasvezel?

overigens zit het probleem na de router.

wanneer ze gamed geen problemen , maar wanneer ze gaat steamen op twitch en andere zien dat ze online is. dan wordt er steeds een aanval gedaan.

lees hier meer problemen over (maar helaas geen oplossingen) zie dit topic : https://forum.kpn.com/internet-9/aanvallen-ddos-475926

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @mova77  welkom op ons KPN forum. Mocht het inderdaad om een DDOS aanval gaan bereikt de aanvaller hier inderdaad er alleen mee dat de stream offline gaat, omdat de internetverbinding plat wordt gegooid.

Wij kunnen dit helaas niet voor je oplossen, we kunnen je wel adviseren om het volgende te proberen:

  • Een IP-hider. Hiermee wordt je IP adres tijdelijk veranderd, hiermee kan je het de aanvaller moeilijker maken.
  • Een VPN verbinding.

Kan je hiermee verder aan de slag? Ik hoor graag van je! 

 

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Probleem is nog steeds niet opgelost !

kpn heeft bevestigd dat er wel degelijk ddos aanvallen gedaan worden 

met een vpn verbinding gaat de Ping omlaag , en dat wil de gamer niet

 

zal eens gaan kijken naar de Ip hider

Hey!

 

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een DDOS aanval is. De aanvaller zou er namelijk weinig mee bereiken om jullie internet plat te leggen. Ik lees in deze forumpost een soortgelijk probleem, lees eens of je hier de oplossing kunt vinden. 

 

 

Kpn heeft nu bevestigd dat er idd ddos aanvallen worden gedaan 

Reageer