Beantwoord

DDoS Aanvallen en KPN weigert te helpen (zelfs met politie aangifte en bewijs)

  • 27 June 2019
  • 34 reacties
  • 2241 keer bekeken

Badge
Ik run thuis via mijn PC een Gaming Server Netwerk voor (ARK: Survival Evolved) Dit is een redelijk serieuze hobby met 200+ leden en daaronder ook mensen die doneren om de servers te verbeteren. Iets waar ik dus veel tijd en energie in stop.

Het probleem:
3 dagen geleden Maandag 24 juni rond omstreeks 22:00 is de DDOS begonnen na iemand te hebben "gebanned" voor ongewenst gedrag. tot op heden is dit nog steeds niet gestopt.

Persoon in kwestie heeft herhaaldelijk toegegeven via diverse platformen (Facebook en Discord) dat hij mij aan het aanvallen was en ik hem toch niet ging traceren. En dat hij ook nog lan gniet van plan was te stoppen. Hier zijn ook Screenshots van.

Nadat ik politie heb gebeld en al 3 dagen met KPN uren (lees UREN) aan de telefoon heb gezeten werd mij ein-de-lijk als oplossing geboden maar een mail naar ABUSE te sturen.
Hiervan kreeg ik alleen dezelfde dag nog terug gekoppeld dat ze niks deden aan DDOS aanvallen, zelfs niet toen ik aangaf dat meneer mijn IP en privé gegevens gelekt had over diverse platforms met 200+ mensen.

Na weer terug te hebben gebeld (omdat ik had besloten een VPN aan te schaffen om mij voor toekomstige aanvallen te beschermen, maar zoals je snapt geeft dit geen nut zolang mijn IP hetzelfde blijft) met de vraag mijn IP te wijzigen/Flushen kreeg ik als antwoord dat dit absoluut niet mogelijk was.

Terwijl ik de avond ervoor belde rond 20:15 en na een gesprek van 45min. met medewerken Dion te horen had gekregen "Belt u morgenvroeg rond 9u terug, ik zet een ticket via een omweg in het systeem en deze mensen gaan dit voor u regelen"...

Wederom meld mij vandaag medewerken Shendell die ik belde om 17:00 (weer een gesprek van 1,5 uur) dat Security niet de gang van zaken is maar ik dus echt bij ABUSE moet zijn ??!

Vervolgens verteld deze meneer mij maar een klacht in te gaan dienen via de website waarop ik letterlijk lees:


Staat de juiste oplossing er niet tussen?

Samen direct aanpakken

  • Dien je klacht of vraag in bij de klantenservice
Ik vroeg meneer hoe dit zat, Ik had immers de klantenservice al aan de telefoon?
Kan ik het dan bij u Indienden nu, de klacht? Het antwoord was, Nee. huh?

Goed,

Conclusie: Ik zit aan een contract vast, Heb geen internet meer en kan mijn servers niet meer opstarten omdat meneer direct de DDOS weer aanzet zodra hij dit merkt. Zelfs na een proces-Verbaal word ik niet geholpen. Word telefonisch na letter dagen nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd en blijkt er niks te kloppen van de hele structuur in klachten en doorverwijzingen. Ik word dus gedwongen maar over te stappen naar een andere provider als enige manier een nieuw IP te krijgen?

Er is Intern ook iets door gekoppeld naar "Security" en deze zou mij binnen 48 contacteren.
Dit is ook nog steeds niet gebeurd.

Ook heb ik vanochtend met een medewerken van KPN de modem uitgelezen en stond er wel degelijk onder de firewall uitlezing een fors aantal "Tear-Drop-Attacks"
Bewijs dat het een DDOS aanval is was er dus ook allang.

Gewoon complete onmacht dit, Ik zit er ook doorheen. Dit moet toch niet kunnen?
Is er iemand, maar dan ook IEMAND die door de bomen nog wel het bos ziet.

Dit is toch gewoon een strafbaar feit wat word gepleegd, al dan niet schending van mijn privacy, en een aanval op mijn privé wat allemaal gebeurd onder mijn kpn netwerk?
Ik hoor hier toch gewoon hulp in te krijgen?


Groetjes,

Sindy


Edit:
Ik heb uiteraard ook dit forum doorgelezen in de zoektermen "DDOS" en zie overal de antwoorden als "je moet bij abuse zijn, Deze kunnen ook je IP veranderen indien nodig"
Dit is dus absoluut niet het geval.

Ook zag ik nog voorbij komen "Neem contact op met aanvaller zijn provider zodat ze het kunnen blokkeren" Ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken maar ik ga er vanuit dat KPN mij niet zomaar het IP adres van aanvaller gaat vrijgeven.. Dus deze oplossingen helpen mij ook niet verder.

PS: ik heb alle screenshots / gescand proces-verbaal en alles hier liggen.
Alsjeblieft, als iemand mij kan helpen.. Graag.
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 28 June 2019, 10:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Een nieuw ip is nergens een oplossing voor. Enkel en alleen om de server weer online te krijgen. Verder helemaal nergens voor. En tevens is de kans heel groot dat die aanvaller met een paar dagen je nieuwe ip ook weer weet.

Een nieuw IP lost op dat de topicstarter weer normaal online kan zonder aangevallen te worden. Als ik jouw IP zou weten zou ik je ook op elk gewenst moment van het net af kunnen flooden zoals bij Sindy nu ook kan.
Zij zal er nog steeds voor moeten zorgen dat het nieuwe IP "geheim" blijft voor de aanvaller, dus die server weer vanaf thuis draaien is onverstandig.
Maar zolang Sindy het IP heeft wat eerder aangevallen is, kan ze elk moment offline getrapt worden door die aanvaller.
Reputatie 7
Badge +24

Een nieuw ip is nergens een oplossing voor. Enkel en alleen om de server weer online te krijgen. Verder helemaal nergens voor. En tevens is de kans heel groot dat die aanvaller met een paar dagen je nieuwe ip ook weer weet.Een nieuw IP lost op dat de topicstarter weer normaal online kan zonder aangevallen te worden. Als ik jouw IP zou weten zou ik je ook op elk gewenst moment van het net af kunnen flooden zoals bij Sindy nu ook kan.
Zij zal er nog steeds voor moeten zorgen dat het nieuwe IP "geheim" blijft voor de aanvaller, dus die server weer vanaf thuis draaien is onverstandig.
Maar zolang Sindy het IP heeft wat eerder aangevallen is, kan ze elk moment offline getrapt worden door die aanvaller.


Daarom vroeg ik ook al: kan je nu normaal internetten als je server offline is. Daarop kreeg ik geen antwoord. Waarop ik er vanuit gaat dat het antwoord ja is.
Badge


Een nieuw ip is nergens een oplossing voor. Enkel en alleen om de server weer online te krijgen. Verder helemaal nergens voor. En tevens is de kans heel groot dat die aanvaller met een paar dagen je nieuwe ip ook weer weet.Een nieuw IP lost op dat de topicstarter weer normaal online kan zonder aangevallen te worden. Als ik jouw IP zou weten zou ik je ook op elk gewenst moment van het net af kunnen flooden zoals bij Sindy nu ook kan.
Zij zal er nog steeds voor moeten zorgen dat het nieuwe IP "geheim" blijft voor de aanvaller, dus die server weer vanaf thuis draaien is onverstandig.
Maar zolang Sindy het IP heeft wat eerder aangevallen is, kan ze elk moment offline getrapt worden door die aanvaller.
Daarom vroeg ik ook al: kan je nu normaal internetten als je server offline is. Daarop kreeg ik geen antwoord. Waarop ik er vanuit gaat dat het antwoord ja is.


Je kreeg daarop geen antwoord omdat een medewerkster van KPN besloot mijn hele abonnement gewoon te beëindigen nadat ik vroeg waarom ik verplicht een maand moest doorbetalen. Ik zat dus vanaf vorige week vrijdag zonder Internet/tv en telefoon. Nadat de verbinden daarna was verbroken heb ik terug gebeld en werd ik afgedaan met het verhaal "ja sorry, kan niet terug gedraaid worden. beste is z.s.m nieuwe provider zoeken..

Nee ik kon niet gewoon internetten,
Jongen had er een dagtaak van gemaakt mij elke avond offline te houden. Meermaals aangegeven maar er word alleen advies gegeven hoe ik in de toekomst met mijn servers verder moet en niet over het voorliggende probleem.

Ik zou erg graag willen weten waar ik terecht kan voor een compensatie want vind de manier waarop dit is afgehandeld uitermate slecht.

Vriendelijke Groet.
Reputatie 7
Badge +30
Je kreeg daarop geen antwoord omdat een medewerkster van KPN besloot mijn hele abonnement gewoon te beëindigen nadat ik vroeg waarom ik verplicht een maand moest doorbetalen. Ik zat dus vanaf vorige week vrijdag zonder Internet/tv en telefoon. Nadat de verbinden daarna was verbroken heb ik terug gebeld en werd ik afgedaan met het verhaal "ja sorry, kan niet terug gedraaid worden. beste is z.s.m nieuwe provider zoeken..
...
Ik zou erg graag willen weten waar ik terecht kan voor een compensatie want vind de manier waarop dit is afgehandeld uitermate slecht.


Oei, dat is zeker niet de manier waarop dat afgehandeld had moeten worden. Ik zie dat er gisteren hiervoor een klacht is ingediend. Dat is ook de juiste weg. Er wordt vanuit de klacht contact met je opgenomen om dit te bespreken en af te handelen. Ik hoop dat je daarnaast snel aangesloten kunt worden bij je nieuwe provider zodat je zo kort mogelijk zonder diensten zit.
Reputatie 7
Badge +24
Ala ze je hele abo abrupt stop gezet hebben, kan je wel een nieuwe abo afsluiten, met eerste 3 maanden korting en een nieuw ip 😎

Wel grappig, ik kom nu net dit (wat ouder) topic tegen: https://forum.kpn.com/internet-9/ip-adres-wijzigen-474004
Een nieuw ip is nergens een oplossing voor. Enkel en alleen om de server weer online te krijgen. Verder helemaal nergens voor. En tevens is de kans heel groot dat die aanvaller met een paar dagen je nieuwe ip ook weer weet.
Dit is klinkklare onzin. Zodra je je ip veranderd krijgt, kun je een VPN aanschaffen. Een VPN aanschaffen heeft nu totaal geen zin voor dit persoon, omdat het IP al geleakt is. Indien mevrouw een nieuw IP zou krijgen en meteen een VPN bij bijv. NordVPN zou kunnen aanschaffen, zouden veel problemen voorkomen worden.
Reputatie 3
Badge +1
is het niet zo dat elke experia box een ander ip heeft? gewoon een andere experia box geven en het is klaar? of gaat dat niet zo simpel?
Reputatie 7
is het niet zo dat elke experia box een ander ip heeft? gewoon een andere experia box geven en het is klaar? of gaat dat niet zo simpel?
Nee, het is niet de Experia Box die een IP adres heeft, maar de aansluiting.
Reputatie 3
Badge +1
ah oke weet ik dat ook weer haha