Beantwoord

De DVS1200 in de meterkast blijft vaak rood branden

  • 31 January 2023
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

wifi versterker DVS1200 in meterkast blijft heel vaak rood branden en daardoor slecht internet voor tv ontvangst. Heb alle hints en tips die op het forum vermeld staan geprobeerd, echter niets heeft permanent geholpen alleen tijdelijk.

icon

Beste antwoord door Ernst-Jan 2 February 2023, 17:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Herman Koek en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat die rood brandt dus ik kijk met je mee. 

Allereerst, wat heb je zelf exact al geprobeerd? Dan vraag ik geen zaken dubbel uit. 

Neem voor de zekerheid ons kennisartikel  over het oplossen van storingen met de Draadloze Verbindingsset door:

Wellicht staat de gouden tip daar in. 🙂 Let met name op dat de DVS alleen en rechtstreeks in een stopcontact moet zitten, dus dat de stopcontacten ernaast leeg blijven. 

Reputatie 1
Badge

Alle mogelijkheden die zijn aangegeven in de DVS heb ik geprobeerd. Stekkers er uitgehaald, modem meerdere malen uitgezet. Niets hielp. Dit is de allereerste DVS en deze is direct aangesloten met internetkabel op het modem. Deze zou het signaal aan de andere 2 moeten doorgeven. Het lampje op deze DVS brand regelmatig om de paar minuten rood en daarom krijgen waarschijnlijk de beide andere DVS'n ook een slecht signaal. Nu brand ie toevallig wit.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe krijgt dat stopcontact zn stroom? Ik zie er helemaal geen voedingskabel naar toe lopen?

Als het helemaal niet werkt is er maar 1 oplossing die u wellicht niet lezen wilt: een utp-kabel naar de tv ontvanger leggen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik gebruik noodgedwongen ook een paar van die adapters (maar dan van Devolo, die van KPN zijn rebranded Devolo producten). 
Brandt de rode LED dan constant? Dat betekent dat er geen verbinding meer is. Knipperend rood/wit betekent dat de verbinding slecht is.

Een enkele keer is bij mij de verbinding compleet weg en moet ik ze opnieuw koppelen. Soms is de verbinding slecht en dan is uit wandcontactdoos halen en weer terug plaatsen de oplossing.

Het is en blijft een noodoplossing gevoelig voor storingen op het lichtnet van LED verlichting, motoren e.d., een kabel trekken is altijd veel beter.

Hebt u glasvezel of koper (VDSL)? Want VDSL in de buurt kan ook storing geven. Daarvoor hebben Devolo’s in de instellingen (met de Cockpit software) een instelling om dat te voorkomen.

 

Reputatie 1
Badge

Ik ga morgen eens kijken met die cockpit software.Â