Vraag

De Grootste Nederlandse Soap die KPN ( Koninklijke PTT Nederland N.V.) heet !

  • 30 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 401 keer bekeken

Badge
De Grootste Nederlandse Soap die KPN ( Koninklijke PTT Nederland N.V.) heet !
En niet te vergeten erfgenaam monopolist van het telefoon netwerk.
Het blijkt steeds meer dat ze zich wat betreft beloftes in de reclames steeds meer gedragen als ordineren prijsvechters die beloftes niet nakomen of maar ten delen.
De Stichting Reclame Code maakt zich druk over een foute tekst op nagellak maar de aan KPN (Koninklijke PTT Nederland) doet men niets.
Maar nu het echte probleem :
Na heel lang wachten en uitstellen van wat ze beloofden is op 19 & 20 juni mijn internet verbinding van 12 MB’s naar 100 MB’s verhoogd. (zie ook Topics eff )

1) Maandag 19 juni, Elektronica om gezet en had ik geen internet meer en op 20 juni moest er nog een monteur komen om de bedrading om te zeten in de straatkast omdat ze dat even vergeten waren .
In de daarop volgende dagen dacht ik, zal mijn Internet pakket aanpassen van 80 Mbit/s naar 100 Mbit/s voor dat ze het terug regelen. ( KPN meld op mijn postcode 100 Mbit/s beschikbaar en dat was op dat moment ok het geval.)

2) Na een korte periode afwezigheid (30-6 t/m 5-7) was mijn internet verbinding terug ge zakt naar Maximaal 46 Mbit/s en in de avond rond 20 uur 34 Mbit/s.

3) Vrijdag 7 jullie, KPN klantenservice gebeld en vertelt dat de internet snelheid veel te laag is, ze stuurde een monteur.

4) Zaterdag 8 jullie, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en vervangt voor de zekerheid het telefoon stopcontact.
De koperkabel van 20 Meter naar de straatkast meet een zeer goede waarden en absoluut geen storing.
De monteur vertelde dat hij had gehoor dat er in een centrale blikseminslag geweest is en daarom er problemen met de internet snelheid is.
De monteur heeft zijn bevindingen doorgegeven en vertelde dat KPN terug beld .

5) Zaterdag 8 jullie, 16:00 uur KPN TD Belt mij dat de monteur gemeld heeft dat alles goed is en dat hij nies verder voor mij kan doen om reden hij niet weet wat mijn Internet pakket is en dat ik maar weer contact op moest nemen KPN klantenservice .

6) Zaterdag 8 jullie, 17:00 uur KPN klantenservice gebeld en medegedeeld wat KPN TD mij aangeraden heeft .
klantenservice zij, u aansluiting moet aangepast worden naar Pair Bondig van uit de straat kast.(4 draad systeem) u ontvangt binnen twee weken pet post bericht hoe en wanneer dat gaat gebeuren , ondanks ik hem vertelde mijn aansluiting 20 Meter van af de straatkast is en de monteur die de aansluiting in de straatkast heeft gemaakt de kabel naar mijn huis nameting zeer goed was.

7) Maandag 31 jullie, KPN klantenservice gebeld I.V.M na 3 weken nog geen Post bericht over Pair Bonding.
Word weer een monteur gestuurd en zegt dat er een bridge step in de lijn zit.

8 ) Vrijdag 4 augustus, 14:00 uur Komt er een monteur en meet de installatie is goed maar de straatkast levert niet meer als 51 Mbit/s en geeft het door aan TD KPN

9) Vrijdag 4 augustus, 16:50 uur Belt KPN TD dat ze een nieuwe ExperiaBox 10 stuurt en of ik hem kan plaatsen en als het na een aantal uren nog niet goed werkt weer te bellen met door hem opgegeven nummer van KPN TD

10) Zaterdag 5 augustus, ExperiaBox 10 bij servicepunt opgehaald en omgewisseld met als gevolg geen verschil.
KPN TD terug gebeld en er komt weer een monteur.

11) Maandag 7 augustus, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en meet de uitgang kaart en heel de straat kast in samenwerking KPN TD en komen tot de conclusie dat de staatkast max 51 MB’s
doorgeeft ook naar al de andere abonnees .
De monteur verteld dat KPN TD terug belt .

12) Maandag 7 augustus, 13:00 uur KPN TD belt mij met de mededeling dat mijn klachten en de verslagen van de monteurs door gestuurd naar voor deze zaak naar een afdeling die dit probleem moet oplossen en het duurt vijf dagen voor zij beantwoorden wat er gaat gebeuren.

13) Dinsdag 15 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat de problemen in een centrale zit maar dat de verantwoordelijke persoon tot dinsdag 22 augustus op vakantie is en mij over een week meer kan melden.

14) Donderdag 24 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat er nog geen oplossing is en dat ik waarschijnlijk geïnformeerd word als er wat bekend is.

Nu woensdag 30 augustus nog steeds geen enkel bericht van KPN.

Het moraal van dit verhaal is dat Koninklijke PTT Nederland zich nog steeds Koninklijk verheven voel van hen abonnees.

PS. Helaas is er geen goed alternatief voor de monopolist van het telefoon netwerk als een kabelaar met hier een zeer verouderd netwerk vol met storingen .

Groet, Ernst

11 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi eff, wat een verhaal! En wat een teleurstelling ook om eerst te zien en horen dat er veel meer bandbreedte mogelijk is, om dan na de omzetting in zo''n verhaal terecht te komen. We hebben je gegevens nog van twee maanden geleden. Ik ga me inlezen in wat er gebeurd is, en wat de huidige status is. Ik kom hier morgen bij je op terug.
Badge
Hallo Erik_
De nieuwste update is ,
Ongelofelijk de TD van KPN heeft mij na 13 dagen toch weer gebeld met de mededeling dat uiterlijk de storing van de internetsnelheid op donderdag 12 oktober is verholpen maar konden of wilde mij niet vertellen wat de oorzaak is.
De uitvoering van pair bondig gaat gewoon door als is het voor de toekomst !
Groet Ernst ☺
Badge
Hallo Erik_
Gisteren was de grote dag dat de KPN monteur de internet aansluiting voorzien heeft pair bondig & vectoring bij mij in huis.
Met als gevolg dat ik nu eindelijk de afgesproken internet snelheid heb. (80 MB’s)
Nu alles goed werkt heb ik mijn internet pakket gewijzigd naar 100 MB’s en ook dat werkte direct na dat ik de wijziging had gemaakt en de ExperiaBox zich gereset had .

Dus HELEMAAL PERFEKT !

Erik hierbij wil ik je nogmaals hartelijk danken voor de aandacht en advies die je mij gegeven heeft . (TOP) ☺

Wat betreft het Bedrijf KPN ben ik nog even kritisch als voorheen en vind mijn meningen gerechtvaardigd. 🤔

Groet Ernst,
Reputatie 3
Hoi,

Als ik je verhaal zo lees heeft de KPN best wel goed gereageerd, maar de communicatie bij KPN onderling is niet al te best; het is natuurlijk ook een log apparaat, met vele afdelingen, die vooral het trottoir voor hun eigen winkeltje goed schoon vegen, maar niet al te veel verder kijken.

Mijn glasvezel verbinding van OnsBrabantNet(lees Reggefiber) ben ik altijd zeer tevreden over geweest, zeer konstante kwaliteit, lees snelheid!
Toch is des snelheid nu ik sinds 2 dagen bij KPN ben zelfs iets omhoog gegaan, hoop dat dit een goed teken is en zo blijft.

Veel suc6 gewenst en hopelijk wordt het goed opgelost!
Reputatie 7
Badge +28
Ha Ernst, ontzettend bedankt dat je de moeite neemt om dit met ons te delen. Heel goed om te lezen dat alles naar behoren werkt. Erik geniet van een welverdiende vakantie, maar ik laat hem weten dat je zeer tevreden bent met zijn hulp.
Reputatie 7
Badge +27
Zoals beloofd, hier ben ik weer :)

Ik heb een aantal van de technische meldingen doorgelezen en ik zie dat er inderdaad nogal geheenenweerd is. Over jouw laatste punten (vanaf 11) kan ik ook niet direct iets terugvinden. Waarschijnlijk omdat dit intern binnen de technische dienst plaatsvindt. Wij kunnen dat dan niet direct inzien. Ik zie dat je op 15 augustus een sms hebt gehad van de technische dienst. In die sms hun telefoonnummer en een toegangscode. De kortste klap is om hen te bellen daarmee. Je komt dan direct bij de technische dienst uit. Zij kunnen dan alle relevante informatie voor je naar boven halen.

Los daarvan, als ik mijn systeem volg is de enige optie die ik op dit moment krijg om opnieuw een monteur aan te sturen. Als ze er al wel mee bezig zijn, lijkt het me niet handig om opnieuw een monteur te laten komen. Heb jij nog ergens in de communicatie de afgelopen periode ticket/meldingsnummers te horen gekregen? Ik zoek hier verder en kom er morgen opnieuw op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Ernst. Ik loop in het systeem tegen een klein probleempje aan waardoor ik zelf op dit moment niet meer informatie kan achterhalen. Ik bespreek dit morgen met een collega die me daarbij kan helpen. Dan kom ik er weer bij je op terug. Ik raad je daarnaast aan om dan ook morgen eens te bellen naar het nummer uit de sms van de 15e. Mocht je die niet meer hebben, laat het weten, dan stuur ik dat door.
Reputatie 7
Badge +27
Het is me helaas niet gelukt om de verdere technische meldingen boven water te krijgen. Je krijgt zo een privébericht van me, dan ga ik hier wat verder op in.
Reputatie 7
Badge +27
De verdere informatie vanuit de technische dienst zit in een systeem waar wij niet bij kunnen. Het is dan ook niet gelukt om deze informatie boven water te krijgen. Wel is er opnieuw contact geweest met de klantenservice. Voor nu is eerst omzetting naar pairbonding opnieuw in gang gezet. Dit wordt op de 20e opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben blij te horen dat je in ieder geval een beetje duidelijkheid hebt over de storing. Heel jammer dat het pas in oktober opgelost zal zijn en dat ze je er niet meer over konden vertellen. De pair bonding doorgang laten vinden lijkt me dan ook zeker een goed idee. Zowel voor nu, want dan zul je daarvan in ieder geval al een verbetering merken, maar inderdaad ook voor de toekomst.
Badge
Hallo Erik_
Hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om mijn bizarre verhaal te Lezen en er verder wat probeert te dien.
Ik denk dat je wel begrepen hebt dat de stoom uit mijn Oren dwarrelt maar ik me zeker tegen de mensen van KPN geen opgetogen woord gesproken heb en geloof me dat daar ook totaal geen reden voor is.
Zowel de monteurs als de klantenservice zijn heel vriendelijk en bekwaam maar de KPM hiërarchie is wat me stoom uit de oren bezorg.
Wat betreft je vraag over het laatste contact was dat een meneer van een TD afdeling er geen verdere berichten waren gekomen van de des betreffende afdeling waar al de gegevens van de monteurs en mij naartoe gestuurd is en hoopte dat ze contact met mij op nemen . ( de afdeling waar de verantwoordelijke man tot 23 augustus op vakantie was.)
Vriendelijk groet ,
ernst

Reageer