De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 2
Sinds jaar en dag heb ik een 100/100 Alles-in-1 Glasvezel standaard. De enige wijziging van formaat is de jaarlijkse stijging van abonnementskosten. De 'nieuwe' HD zenders is een inhaalslag; niets nieuws.
Zo te zien is het dit jaar dus weer hetzelfde. 😞
Opzeggen word weer mogelijk dus.
Hoe duurder jullie worden hoe minder ik afneem.
Tv kastje gaat ook de deur uit!
welke abonnement heb je?
Alles-in-1 Standaard 80/8 met internet vesneller naar 100/10 zolang je abbo loopt.
Net mail ontvangen van KPN over de nieuwe tarieven. Glasvezelklanten lijken er op vooruit te gaan:

Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement
Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. Daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN.

Nu heb ik toevallig vorige week de internetsnelheid verhoogd naar 200/200. Wordt deze nu gratis geüpgraded naar 500/500?
Reputatie 7
Badge +18
Nieuw! Per 1 juli zal de snelheidsoptie 200/20 beschikbaar zijn voor koperklanten (indien technisch beschikbaar). Deze extra dienst kost € 8,99 per maand.Ik vind dit wel fors hoor, ik heb nu 100 Mbit/s. Wil je 100 Mbit/s meer, dan betaal je afgerond € 9,- per maand meer. En ik heb al een dure 4K abonnement die nu € 69,- per maand kost, en straks: € 71,50 per maand kost (zonder extra's) En dan moet je voor de verhoging € 8,99 per maand bijbetalen, kost me in totaal: € 80,49. Dan heb ik nog het Videolandpakket € 8,99, vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 + Ziggo Sport van 14,99. Spotify 8,99. Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!! Ik vind dat veel die € 8,99 per maand voor die 200 Mbit/s snelheid verhoging. En ik betaal voor 50 Mbit/s extra, want na 1 juli zit ik op 150 Mbit/s.
Reputatie 7
Badge +10
@Paul_, ik heb mijn antwoord al, en ben er ook zeker blij mee 😉
''Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement
Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid en daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN. ''
Reputatie 7
Badge +18
@Paul_ en/of @@Joran, heb ik dan Pairbonding wel nodig? Want die heb ik aangevraagd per 15 mei. Dan kan er een monteur langskomen, als dit niet nodig is, zeg ik hem af. Ik kan dus al ik het goed begrijp, 200 Mbit/s over een enkele lijn hebben? Ligt eraan of Vplus bij jou mogelijk wordt. Kan ik nu nog niet inzien...Dat kan ik pas zien na 1 juli begrijp ik? Want ik annuleer nu de monteur, want dit ga ik na 1 juli nog eens bekijken. 🙂 Dan bestel ik Pair Bonding na 1 juli wel als dit nodig zal zijn aan mijn kant.
Reputatie 7
Badge +30
@Paul_ en/of @@Joran, heb ik dan Pairbonding wel nodig? Want die heb ik aangevraagd per 15 mei. Dan kan er een monteur langskomen, als dit niet nodig is, zeg ik hem af. Ik kan dus al ik het goed begrijp, 200 Mbit/s over een enkele lijn hebben? Ligt eraan of Vplus bij jou mogelijk wordt. Kan ik nu nog niet inzien...Dat kan ik pas zien na 1 juli begrijp ik? Want ik annuleer nu de monteur, want dit ga ik na 1 juli nog eens bekijken. 🙂 Dan bestel ik Pair Bonding na 1 juli wel als dit nodig zal zijn aan mijn kant.Gewoon die monteur laten komen joh. Klaar.
Maar zoveel kasten met VPlus kaarten zijn er nog niet hoor.
Reputatie 7
Ik vind dit wel fors hoor, ik heb nu 100 Mbit/s. Wil je 100 Mbit/s meer, dan betaal je afgerond € 9,- per maand meer. En ik heb al een dure 4K abonnement die nu € 69,- per maand kost, en straks: € 71,50 per maand kost (zonder extra's) En dan moet je voor de verhoging € 8,99 per maand bijbetalen, kost me in totaal: € 80,49. Dan heb ik nog het Videolandpakket € 8,99, vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 + Ziggo Sport van 14,99. Spotify 8,99. Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!! Ik vind dat veel die € 8,99 per maand voor die 200 Mbit/s snelheid verhoging. En ik betaal voor 50 Mbit/s extra, want na 1 juli zit ik op 150 Mbit/s.Maar jij krijgt nog waarvoor je betaalt of je kunt kiezen om aanvullende pakketten uit te zetten. Bij mij wordt de verhouding tussen de maximale snelheid (100 Mb/s) en wat ik effectief krijg (50 Mb/s) alleen maar schever en toch moeten ook klanten zoals ik ook gewoon de tariefsverhoging betalen. En kiezen voor aanvullende pakketten kan ik al helemaal niet, laat staan een 4k abo afsluiten.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_, ik heb mijn antwoord al, en ben er ook zeer coulant mee 😉
Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid en daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN. ''

Tof! Ik krijg ook net bevestiging hiervan dus dat is weer een meevaller lijkt me.

Nu heb ik toevallig vorige week de internetsnelheid verhoogd naar 200/200. Wordt deze nu gratis geüpgraded naar 500/500?
Nee.

Gewoon die monteur laten komen joh. Klaar.
Maar zoveel kasten met VPlus kaarten zijn er nog niet hoor.

Dit lijkt mij ook het beste advies. Verder is het natuurlijk niet verplicht om die extra snelheid te nemen als je de prijs te hoog vindt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb net een chat gesprek gehad met een medewerker:

Chatmedewerker KPN:
Zoals hierboven aangegeven: Snelheid is nooit een garantie. Uiteraard wilt KPN iedereen een goede verbinding geven. Op het moment dat jouw kabel een hogere snelheid kan doorlaten, zal dit ook gebeuren. Mocht jouw adres maar tot 100 mbits kunnen krijgen, zal dit helaas voorlopig zo blijven tot dat er verbeterde kabel wordt aangelegd. Je zult dan niet vanaf 1 juli een snelheid van 150 mbits ontvangen.

Chatmedewerker KPN:
Ik weet wat de nieuwe snelheden worden Dennis 🙂, maar zoals hierboven uitgelegd is dit de maximale snelheid in het pakket. Als jouw kabel (voornamelijk glasvezel) dit kunnen ontvangen, wordt het opgehoogd. Als jou kabel maar tot maximaal 100 mbits gaat, kunnen wij jou vanaf 1 juli nog geen 150 mbits leveren.

Snap er nu helemaal niks meer van. KPN zegt dat er per 1 juli die internetsnelheden omhoog gaan bij alle klanten, en mag ik nog hopen dat die 150 Mbit/s gaat halen. Zo niet, dan houd ik 100 Mbit/s, maar wel de prijs omhoog gooien van € 69,00 naar € 71,50 per maand. En ik heb VDSL. Ik begrijp het niet meer. 🤔 Dus die Chatmedewerker zegt dus: Als jou kabel maar tot maximaal 100 mbits gaat, kunnen wij jou vanaf 1 juli nog geen 150 mbits leveren. Ik heb de advies van @RobinFlikkema opgevolgd, ik laat de monteur gewoon komen. 🙂
Reputatie 7
Maar Dennis, dat is bij mij toch niet anders. Voor (alle varianten van) DSL geldt altijd: voor zover op jouw adres mogelijk. Als Fourstack op jouw adres niet meer dan zo'n 100 Mb/s aangeeft krijg je door deze administratieve aboverhoging niet plotseling een hogere snelheid, alleen bij glasvezel heb je dat soort automatismen. Het zijn vooral de mensen met BVVDSL en/of VPlus die gebruik kunnen maken van meer dan 100 Mb/s. En VPlus is dan vast ook de aanleiding voor deze verhoging. Als jij nu al VVDSL hebt is de kans aanwezig dat jij binnen een jaar VPlus (en dus zo ongeveer 200 Mb/s) gaat krijgen.

Hoe het precies zal gaan ben ik nog aan het navragen maar je zal die knaak niet meer betalen voor 100/10 als jouw abonnement al standaard 100/10 bevat.

.

Ok ik zie je antwoord graag tegenmoet.
Reputatie 7
Dan heb ik nog ... , vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 .... Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!!Hoeveel minuten per maand bel je met de vaste telefoon?
Reputatie 1
Ok, dit is de druppel. Ik ga weg bij de kpn... Ik zit ook net niet in het buitengebied en kom dus niet in aanmerking voor een 4G oplossing en ik betaal nu voor 40/4 waar ik maar 13/1 uithaal maar nu wel méér gaan betalen voor niks extra's? Nee kpn, jullie zijn niet goed snik....
Reputatie 7
Badge +18
Dan heb ik nog ... , vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 .... Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!!Hoeveel minuten per maand bel je met de vaste telefoon?Nou, het is voornamelijk me moeder die er gebruik van maakt. Ze heeft niks met een mobiel. Maar belt ze, dan zit ze zo een uur of 2 aan de telefoon. Dat houd ik liever op Onbeperkt bellen. 🙂
Reputatie 7
Dan heb ik nog ... , vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 .... Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!!Hoeveel minuten per maand bel je met de vaste telefoon?Mijn vrouw en ik hebben onbeperkt bellen met onze slimfoons. Vast bellen doen we dan ook niet meer (behalve onderling soms, dat is bij KPN Compleet ook gratis). Die ene euro in de maand voor vaste telefonie betalen we eigenlijk alleen als service aan onze familie- en kennissenlring: ze kunnen ons daar nog op bellen; helaas maakt meestal alleen Anoniem daar gebruik van, maar die nemen we standaard al niet meer op.
Reputatie 3
Chris, Ik ben de thread aan het doornemen, maar ik zie dit nergens staan.....
Is dit in de mail gecommuniceerd?

Reputatie 7
Badge +24
Chris, Ik ben de thread aan het doornemen, maar ik zie dit nergens staan.....
Is dit in de mail gecommuniceerd?

Ik ben Chris niet, maar inderdaad, dat staat in de mail.
Reputatie 3
oeps, Verkeerde ge-quote....
Nee.

Bedankt voor je antwoord. Moet ik de 200/200 voor 1 juli terugzetten naar 100/100 of gaat dit automatisch goed voor de verdubbelaar? Veranderen de tarieven voor de extra snelheden ook vanaf 1 juli?
Reputatie 7
Dan heb ik nog ... , vast bellen € 1,-, bel onbeperkt altijd van 16,50 .... Totaal bedrag wat ik dan per maand ga betalen is: € 131,-!!!!Hoeveel minuten per maand bel je met de vaste telefoon?Mijn vrouw en ik hebben onbeperkt bellen met onze slimfoons. Vast bellen doen we dan ook niet meer (behalve onderling soms, dat is bij KPN Compleet ook gratis). Die ene euro in de maand voor vaste telefonie betalen we eigenlijk alleen als service aan onze familie- en kennissenlring: ze kunnen ons daar nog op bellen; helaas maakt meestal alleen Anoniem daar gebruik van, maar die nemen we standaard al niet meer op.Precies, daar ging het mij om. Ik bel ook niet meer met de vaste telefoon. De rest van het gezin belt nog wel via de vaste telefoon echter onderling niet (gratis onderling bellen bij T-Mobile ook met pre-paid). Uitgaand bellen we via CheapConnect waardoor we ruim 650 minuten per maand zouden moeten bellen om meer kosten te maken dan de prijs van dat onbeperkt bellen abonnement op de vaste telefoon.
Dat halen wel bij lange na niet.
Reputatie 5
Badge +2

We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.

Geldt dat ook als je dit jaar verlengd hebt?

Tof! Ik krijg ook net bevestiging hiervan dus dat is weer een meevaller lijkt me.

M.b.t. glasvezel ^^
Geldt dat voor alle klanten die nu 100/100 hebben? Of enkel onder bepaalde omstandigheden?
En dan kost het dus €4,99 per maand voor 200/200? :)

Nee.

Bedankt voor je antwoord. Moet ik de 200/200 voor 1 juli terugzetten naar 100/100 of gaat dit automatisch goed voor de verdubbelaar? Veranderen de tarieven voor de extra snelheden ook vanaf 1 juli?

Ik gok zomaar dat als je nu 200/200 hebt dat je gewoon €8,99 per maand blijft betalen en dat niet verlaagd gaat worden naar €4,99 per maand? Tenzij ik dat verkeerd begrijp misschien hoor.
Ik zie veel abonnementen maar niets over zakelijk. Is al iets bekend over die tarieven?
Reputatie 3
Badge +1

@Paul_ zou jij aub een tabel willen posten van de Sneller Internet opties? Voor en na deze update.

Heb nu 4K abonnement met 200/200 verhoging. Vraag me af wat straks de opties gaan zijn. 100/100 lijkt me dan niet meer logisch. Wordt dat dan 150/150?

Thnx

Reageer