De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
Jij hebt het 4K abonnement en daarbij is de 100/10Mbps snelheid niet als optie opgenomen, maar in het abonnement inbegrepen.
Ik snap echt niet waarom KPN besloten heeft in die situatie vanaf 1 juli een snelheid van 150/15Mbps te gaan leveren terwijl de abonnee die de 100/10Mbps als optie geabonneerd heeft een upgrade krijgt naar 200/20Mbps. Trek dan één lijn.
Nee, ik heb het al vaker geroepen in dit topic, de gekunstelde constructies die KPN bedacht heeft zijn zeer vreemd en behoorlijk oneerlijk.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_, ik heb mijn antwoord al, en ben er ook zeer coulant mee 😉
''Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement
Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid en daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN. ''

Tof! Ik krijg ook net bevestiging hiervan dus dat is weer een meevaller lijkt me.

Nu heb ik toevallig vorige week de internetsnelheid verhoogd naar 200/200. Wordt deze nu gratis geüpgraded naar 500/500?
Nee.

Gewoon die monteur laten komen joh. Klaar.
Maar zoveel kasten met VPlus kaarten zijn er nog niet hoor.

Dit lijkt mij ook het beste advies. Verder is het natuurlijk niet verplicht om die extra snelheid te nemen als je de prijs te hoog vindt.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi, iedereen! Wat een boekwerk inmiddels. Het gaat hier voornamelijk om de snelheidsupgrades lees ik. Ik ben nog het één en ander aan het navragen om een zo duidelijk mogelijk antwoord te kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij hebben ze het ook verhoogd:

Dat hebben ze snel gerealiseerd, die internet verhoging zal pas per 1 juli omhoog gaan, maar dit is veel leuker! Thanks KPN! 😉
Reputatie 7
...Nu zijn die abonnementen er wel en dan krijg ik het nog niet.
Tenzij ik bereid ben om €8,99 per maand er voor te betalen, dan krijg ik het wel.
Dat ga ik dus echt niet doen.
Ik kijk het eerst nog even allemaal aan.
Maar niet te lang wachten hoor, op 30 juni moet je die 100/10 snelheidsverhoging actief hebben om vanaf 1 juli voor hetzelfde geld 200/20 te gaan ontvangen. In alle andere situaties betaal je het volle pond (€8,99) als je ooit de snelheid alsnog wilt verhogen naar 200/20.

Mocht ik die snelheid alsnog niet gratis krijgen, wat andere abonnees met het 100/10 abonnement dus wel gratis krijgen en blijven de problemen met de 4K tv ontvangers maar voortduren, dan ga ik terug naar het 100/10 abonnement.
Dan krijg ik tenminste ook die gratis snelheidsverhoging naar 200/20.
Ik geef je groot gelijk.

Erg vreemd dat ik hier maar geen reactie op krijg via een moderator van KPN.
Aangezien ik toch al een aantal berichten hier heb geplaatst waarin ik mijn onvrede heb ge-uit.
De moderatoren zijn ook met handen en voeten gebonden aan het communicatiebeleid van KPN en ik ben bang dat ze geen mogelijkheden hebben om t.a.v. dit issue een ander geluid te laten horen. Ik ben er van overtuigd dat er ook een aantal moderatoren zijn die hun grote vraagtekens bij deze pakketwijzigingen zetten. Dat kan ook eigenlijk niet anders want elk logisch nadenkend persoon ziet natuurlijk in dan de door KPN gekozen constructie leidt tot zeer vreemde situaties.
Reputatie 7
Thanks, wjb. :)
Dus het extra pakket 100/10(0) gaat gratis (zelfde prijs) naar 200/20(0), indien technisch haalbaar (zonder monteur) én indien je dat pakket al hebt.
Got it now! 😄
Klopt en dat is zeer oneerlijk t.o.v. de abonnees die op dit moment technisch nog geen 200Mbps geleverd kunnen krijgen en de glasvezelabonnees die 500Mbps geabbonneerd hebben. Die groepen blijven immers het volle pond betalen terwijl je met deze "gratis" upgrade dus feitelijk €4,- per maand korting krijgt.
Reputatie 7
Oké, het zit als volgt:

Heb jij op dit moment de extra dienst 100/100 bij glas of 100/10 bij koper? Dan wordt die tegen dezelfde voorwaarden omgezet naar 200/200 (glas) of 200/20 (koper). Dat is dus die €4,- korting en geldt voor glas en koper. Als je bij koper geen 200/20 kan halen dan verwijderen we die extra dienst 100/10 aangezien dat dan standaard bij het abonnement in zit.

Heel vreemd, ik ben aan het chatten met een medewerker van KPN en die geeft aan dat de het bovenstaande niet klopt.
Nu weet ik het niet meer.
Ik heb namelijk glas met de extra dienst 100/100 en deze wordt volgens de betreffende medewerker niet omgezet met die €4 korting. En wil natuurlijk ook die upgrade naar 200/200.
Wie kan mij helpen?

Precies hetzelfde gedaan onderstaand een stukje uit de online chat:
2:18:00 PM
Jij:
ik heb een vraagje betreft de snelhiedsverhoging die jullie 1 juli jl willen gaan invoeren. Gelden deze verhogingen ook voor de glasvezel verbindingen? ik las op het forum dat dit het geval is en dat dit per mail duidelijk wordt gemaakt. ik heb deze mail mogen ontvangen over de tarief wijzigingen maar er wordt hierin niet gesproken over een snelhiedsverhoging?
2:20:30 PM
KPN:
Dat geldt inderdaad daar ook voor! Bij deze verbindingen is het ook heel mooi mogelijk :)
2:22:58 PM
KPN:
Echter wordt de snelheid in de thuissituatie niet zodanig verhoogd dat het abonnement voor sneller internet weg kan. Momenteel heb je 100/100 en de snelheid gaat niet tot deze snelheid omhoog jammer genoeg :(
2:25:13 PM
Jij:
oke dat is dan jammer, wordt de sneller internet opties dan niet verhoogd? ik zie dat sommige gebruikers per mail wel specifiek de melding gekregen dat de snelheid van bijvoorbeeld 100/100 naar 200/200 gaat?
2:27:06 PM
KPN:
Dit is klantspecifiek het geval, dit zou dan vermeld moeten zijn in de mail.

Beetje raar dat de ene klant wel de snelhiedsverhoging krijgt en de andere weer niet.
Jammer dat je net niet voldoende hebt doorgevraagd om duidelijkheid te krijgen.

Het klopt inderdaad dat je voor een 100/100Mbps nog altijd de snelheidsverhoging moet abonneren. Standaard wordt namelijk 100/10Mbps. Heb je die snelheidsverhoging op 30 juni actief en is jouw glasvezelverbinding technisch geschikt voor hogere snelheden, dan krijg je zonder meerkosten vanaf 1 juli dus 200/200Mbps geleverd. Dit is het geval als jij thuis een 1Gbps NTU (glasvezelmodem) hebt en jouw glasvezel in de PoP op een 1Gbps kaart is aangesloten. Heb je nog een 100Mbps NTU of is jouw glasvezel in de PoP op een 100Mbps kaart aangesloten, dan krijg je dus geen 200/200Mbps. "Klantspecifiek" dus.
Die chatmedewerker zegt niets verkeerd echter zonder vervolgvragen heeft hij/zij er ook geen éénduidig antwoord kunnen geven.
Geen enkele weg. Het is namelijk een compleet andere technologie, dus logisch dat er verschillen inzitten... Je bent wel degelijk gelijk aan alle andere klanten op het *DSL netwerk. (Al zitten er ook gevallen tussen die bijvoorbeeld maar 5MBit kunnen halen he... Als er iemand wat te klagen heeft dan zijn zij het wel, maar goed: die krijgen al extra korting.)
Dan is er wel degelijk één weg te volgen daar KPN zelf beide technieken aanbiedt voor het zelfde geld en dezelfde specificaties. Je kunt niet naar klanten reclameren dat pakketten identiek zijn maar er vervolgens totaal van afwijken. Zelfs de Reclame Code Commissie zal hier hoogst waarschijnlijk niet mee akkoord gaan.

Mede dankzij de overheid (ACM) is de uitrol van glas heel erg traag op het moment. Een symmetrische lijn bij *DSL is gewoon een stuk moeilijker en duurder te realiseren dan glasvezel. Sterker nog, eigenlijk vind ik €8,99 voor 200/200 op glas nogal aan de prijs; dat zou eerder iets van €2,50 moeten zijn. 😉 Wat dat betreft worden dus eerder de glas klanten op hogere kosten gejaagd dan DSL klanten naar mijn idee en heb jij dus weinig te klagen dan, want als je 't zo bekijkt financiëren de glasgebieden eigenlijk mede de DSL gebieden. 😉 Nu vind ik wat sociaalheid natuurlijk helemaal niet erg, maar om er nou zo'n probleem van te maken... Afijn
Dat symmetrische snelheden bij DSL vooralsnog niet mogelijk zijn is algemeen bekend. In principe betalen de glasvezel abonnees net zoveel als DSL klanten voor dezelfde specificaties, pas wanneer men een snelheidsupgrade erbij neemt wordt alles totaal anders.

Zelf heb ik wel degelijk bezwaar om mee te betalen aan het DSL netwerk, jaren lang heeft KPN de klant uitgemolken op het DSL netwerk, menig provider was "en is nog steeds" goedkoper op DSL. Die investeringen zijn al lang en breed terugverdiend en deze verhoging zou dus zeker niet in het kader van investeringen hoeven plaats te vinden daar ze die investeringen al lang en breed geïnd hebben.
Reputatie 4
Badge +6

Wat doet KPN met klanten die tussen 1 januari en 1 mei klant zijn geworden.
We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.

Per 19 april jl. weer terug naar KPN en gelijk een verhoging.

Maar oké, €2,50 prijscompensatie terwijl de maandelijkse kosten met € 3,50 omhoog gaan.

Leg uit @Paul_
Reputatie 7
Helaas is er bij abonnementen voor de vaste aansluiting thuis geen wettelijke verplichting dat een contract met een vaste looptijd (één- of tweejaarcontract) gunstiger geprijsd moet zijn dan een maandelijks opzegbaar contract. Dit is bij abonnementen voor mobiele telefonie wel het geval.
Dat KPN cadeautjes geeft om nieuwe klanten aan te trekken kan ik heel goed begrijpen en daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Ik hoop wel dat KPN tot inkeer komt en zich gaat realiseren dat het behouden van een klant ook wat waard is. Helaas zijn de "switchingcosts" relatief hoog waardoor men afziet van het jaarlijks shoppen tussen verschillende aanbieders. Het naadloos overstappen naar een andere provider is er helaas nog niet bij waardoor je waarschijnlijk een aantal dagen zo niet weken van Internet verstoten bent. Dat is voor velen een te hoge horde.
Reputatie 6
Badge +6
Is voor de omzetting naar Vplus trouwens ook de nieuwe V10a experiabox nodig? Ik heb momenteel de V10 nog namelijk.

Nee hoor, de V10 volstaat voor vplus
Badge
Hou ff op zeg.

Ik haal hier krap 600 kb/s download, net aan 100 kb/s upload en dan gaan jullie ook nog verwachten dat we meer gaan betalen?

Sinds enkele maanden hebben we nu 4G buitengebied, dit geeft incidenteel hogere snelheden maar de stabiliteit is ook absoluut drama.
Als nog meer mensen hier gebruik van kunnen maken zal dit alleen maar verder verslechteren want je kan exact merken wanneer mensen thuis komen van hun werk, dan zakt de snelheid in en volgen er regelmatig timeouts.
Het 4G netwerk is absoluut (nog) niet klaar voor deze wijze van gebruik.

Nee ik ben blij dat glasvezel buitenaf hier langs is gekomen en over een krappe jaar bij ons de aansluiting gaat realiseren, dan kan ik eindelijk van dat ellendige trage koper af.
Reputatie 7
De klanten die op 30 juni de extra dienst van 100/10(0) actief heeft zullen tegen dezelfde voorwaarden worden omgezet naar 200/20(0) mits dit technisch haalbaar is. Indien er een monteur nodig is (om bijvoorbeeld pairbonding aan te sluiten of bijvoorbeeld een omzetting van EoF naar GoF) om die 200/20(0) te leveren dan gebeurt dat niet. Als je bijvoorbeeld al wel pairbonding (en die extra dienst van 100/10) hebt dan wordt het wel omgezet (want er is geen monteur nodig). Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept over wat wel en niet gaat gebeuren zodat iedereen weet waar ie aan toe is...En hier zal ik KPN dan ook aan houden nadat ik mijn abonnement op 23 juni van 500/500Mbps naar 100/100Mbps heb teruggezet.

KPN zal dus per jaar €96,- minder aan mij gaan verdienen. KPN mag mij ook het voorstel doen om de 500/500Mbps voor €8,99 per maand te leveren i.p.v. €12,99 per maand. In dat geval zal ik mijn 500/500Mbps snelheidsverhoging behouden.
Ik sta hier behoorlijk principieel in en voor mij is het dan ook heel zwart wit. Ofwel KPN doet me het voorstel 500/500Mbps te leveren voor €8,99 per maand, ofwel het wordt vanaf 1 juli 200/200Mbps voor €4,99 per maand. Ik weiger om feitelijk twee keer zo veel te moeten gaan betalen voor een snelheidsverhoging van 200/200Mbps naar 500/500Mbps.
Twee keer zo veel? ... ja inderdaad twee keer zoveel. Het verschil in prijs gaat immers van €4,- (€12,99 - €8,99) naar €8,- (€12,99 - €4,99).
@Paul_, stuur me maar een privébericht met een goed voorstel.
In dat geval wacht ik wel tot volgend jaar op de volgende snelheidsverhoging of wanneer weer een actie langskomt.
Bedankt in ieder geval.
Jammer dat de uploadsnelheid bij VPlus niet omhoog gaat. Ik blijf liever bij mijn bonded VVDSL met download 100Mb/s en upload 50 Mb/s.Upload 50? Welke pakket heb je bij KPN? Ik weet dat KPN alleen 100/10 Mbit/s heeft. (Ik krijg binnen in me huis: 111/34 Mbit/s. :)

Ik heb hetzelfde pakket als jij maar dan met pairbonding actief.
Jammer dat de uploadsnelheid bij VPlus niet omhoog gaat. Ik blijf liever bij mijn bonded VVDSL met download 100Mb/s en upload 50 Mb/s.Ik hoop voor je dat bonded VPlus snel als volgende stap geïntroduceerd gaat worden, zodat bij jou wellicht snelheden tot 400Mbps mogelijk gaan worden.

Ik hoop dat de uploadsnelheden uiteindelijk ook weer omhoog gaan. Voor mij zou 100/100 eigenlijk voldoende zijn aangezien ik niet veel download en de enige ben die het internet hier gebruikt.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze de snelheid van DSL net zo stabiel kunnen krijgen als bij glasvezel.

Ik heb hetzelfde pakket als jij maar dan met pairbonding actief.Aha! Kijk aan! 2x 4K tv-ontvangers! En hoe vind je van de Zenderwijziging? Ik zet daar straks wat Youtube-filmpjes op voor klanten met een 4K-abonnement. :)

Ah, ik bedoelde meer de internet snelheidsverhoging van 100/10. Ik heb momenteel alleen Internet+Telefonie.

Ik ga binnenkort wel over naar de Internet en TV basis abonnement. Even kijken of dat een goed alternatief is voor Ziggo's standaard TV.
Reputatie 7
Wat bedoel je precies Peter? Ik heb gewoon alles-in-1 Instap met de verhoging naar 100/10.En dus zou jij op 1 juli zonder meerkosten een 200/20 abonnement moeten krijgen mits jouw glasvezelverbinding technisch een 1Gbps verbinding is.
Reputatie 7
Badge +18
Net geprobeerd via browser en daar kan ik nu in. Bij app krijg ik foutmelding en word gelijk afgesloten.Welke foutmelding geeft ie in de app? En gebruik je de vernieuwde versie of nog de oude?
Reputatie 7
Badge +18

Hier wordt ik nou echt boos om! Klanten met glasvezel en 4K abonnement hebben kunnen wel naar 200/20 voor € 4,99 p.m. en klanten die koper hebben, en het 4K abonnement nemen niet. Maar zal ik naar Standaard gaan, dan krijg ik het wel. En de lijn is precies hetzelfde! KPN ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, maar dit is onacceptabel. Jullie doen nog steeds van de ene klant wel, en de andere klant niet, ook al is het technisch mogelijk! ?
Reputatie 7
Badge +12
Wat een emoties weer. Gewoon even de uitleg van de webcare afwachten en dan voor jezelf een keuze maken. Vind je de prijsstijging te hoog of oneerlijk? Dan stap je lekker over naar een andere provider. Ik persoonlijk ga bij aflopen van mijn mobiel abonnement ook mijn twee KPN abonnementen tegen het licht houden en mijn conclusies trekken. Het is mij het alleen niet waard om me daar zo over op te winden.
Reputatie 7
Niks over mijn glasvezel internet wat ik vorige maand gedowngrade heb van 500Mb naar 100Mb om vanaf juli te kunnen profiteren van 200Mb (op aanraden vh forum;)) Dat zal ik op 23 juni ook doen ...

... en reken maar dat ik KPN zal houden aan haar uitspraken en beloften.
Reputatie 7
@DennisSchreve,
Met jouw 4K abonnement ga je sowieso geen €4,- korting krijgen bij een eventuele upgrade naar 200Mbps.
Waarom niet ... omdat de 100/10Mbps die je nu hebt geen extra optie (snelheidsverhoging) is, maar "inbegrepen" in het abonnement.
Je krijgt alleen zonder meerprijs een 200Mbps aansluiting als
1) Jouw aansluiting technisch 200Mbps kan leveren zonder dat daarvoor een monteur benodigd is.
2) Je een 100/10(0)Mbps snelheidsverhoging als extra optie bij jouw abonnement hebt afgesloten.

KPN heeft dat allemaal heel eerlijk geregeld ... NOT. 😡
Ik wacht nog altijd op een voorstel van @Paul_ tussen mijn privéberichten.
Krijg ik die niet, dan gaat KPN €8,- per maand minder aan mij verdienen. Ze kunnen die "schade" beperken door een eerlijk voorstel te doen.
Reputatie 7
Het wordt tijd dat hier eens wat mensen duidelijk gaan scheppen in deze chaos. @Paul_?
Reputatie 7
Badge +12
Zojuist ook een speedtest via WiFi gedraaid en hier is ook de internetsnelheid verhoogd naar 150/35. Blij mee natuurlijk maar ben nu wel benieuwd naar de logica van de nieuwe abonnementen.
Reputatie 7
Badge +18
€8,99 voor een verhoging van 50Mbps, echt diep en diep triest. Feitelijk zegt KPN hier dat de 4K koper abonnees geen 200Mbps kunnen krijgen, want welke dwaas is er nu bereid op €8,99 per maand uit te gaan geven voor 50Mbps.Ik vind het inderdaad diep triest, mensen met een 4K abonnement betalen al het meest, (koper) vandaag is ook nog het abonnementen verhoogd met € 3,- geloof ik, en dan zou je ook nog eens voor 50 Mbps € 8,99 p.m. moeten gaan betalen? Die € 3,- + de € 8,99 = € 11,99 p.m. meer wat ze zouden verdienen! Nou mooi niet, dan neem ik het niet. Maar dat zou inhouden dat ik die 200 Mbps niet kan ervaren. 😞 Vind het stom! De ene klant betaald € 4,99 p.m. aan snelheidsverhoging, en de andere € 8,99 p.m. Dat is gewoon even € 4,- meer wat ze van de consument (klanten) uit de portemonnee vragen p.m.! Schaam je KPN! 😡

Reageer