De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
@Erik_ en @Paul_, wanneer kunnen wij de snelheidsverhoging van 100/10(0) naar 200/20(0) verwachten?Begrijp ik hieruit dat jou snelheid ook nog niet verhoogd is @WJB?Dat klopt, maar dat zal, neem ik aan, op korte termijn wel gaan gebeuren. aan iedereen die op de snelheidsverhoging zit te wachten het volgende......ik heb zojuist met een medewerker van kpn gechat en kreeg te horen dat ik geen snelheidsverhoging krijg, heb nu dus glas 100/100 en betaal hiervoor 4.99 p.m....op 17 mei heb ik nog met een andere medewerker gechat en die gaf aan dat ik wel de gratis verhoging zou krijgen...die chat in mei heb ik opgeslagen als bewijs en de medewerker gaf aan dat ik volledig in mijn recht sta maar dat ik de verhoging alleen krijg als ik € 4., per maand bijbetaal....het ziet er dus naar uit dat kpn hun eerdere gemaakte belofte niet na komt en al hun klanten in de kou laat staan...ik heb hier maar een woord voor en dat is .....SCHANDALIGJij had drie maanden terug al een keer 200Mbps. Als je die snelheid teruggezet had naar 100Mbps en geen instap of basis abonnement hebt, dan krijg jij dus gewoon binnenkort weer 200Mbps geleverd zonder meerkosten. Dit is zojuist hierboven door @Joran nogmaals bevestigd.
(sorry for english..)

I don't even get an option in mijnkpn to increase the speed. I currently have the 4k package with 100/10. The lines are bonded and fourstack tells me maximum speed on bonded is 104mb. Does that mean I won't be getting a speed increase at all?
Reputatie 7
Badge +18
Dat heb je al heel vaak aangegeven. Ik snap goed dat je hier niet blij mee bent, het gaat alleen niet veranderen.Ja, ik vind dit absurd! De ene klant krijgt wel voor 4,99 en de ander niet. Die betaalt maar 8,99. Jij had dit ook niet gepikt. En dan heb ik nog het duurste abonnement, en dan krijg ik maar 50 Mbit meer, en dan lekker 8,99 vragen. En de ander die 100 Mbit/s meer krijgt betaald 4,99. Ik heb 2 dezelfde IPads, en ik verkoop hem die dag voor 800 euro aan jou buurman, en dan kom jij, en ik wil hem verkopen voor 900 euro. Nou, ik kan jou zeggen dat je gaat zeggen: “Hou hem maar.” Dan wil jij het ook voor 800 euro. En zo zie ik dat ook aan de verbinding. Ik ga geen 4 euro meer betalen, terwijl andere klanten het voor € 4,99 p.m. krijgen. ?
Reputatie 7
Ik kon allang 100/10(0) Mbps halen, en ook 200/20 Mbps, en ik kan € 8,99 p.m. betalen, i.p.v. € 4,99 p.m.Dat heb je al heel vaak aangegeven. Ik snap goed dat je hier niet blij mee bent, het gaat alleen niet veranderen.Dat heb je inderdaad al meerdere keren aangegeven, toch is het volstrekt onbegrijpelijk wat KPN hier doet. Ik kan me de frustratie van Dennis dan ook levendig voorstellen en ik kies ook volledig de zijde van Dennis in deze. Voor een Internet en TV 4K abonnee kost een snelheidsverhoging van 50Mbps download en 0Mbps upload (20 haal je toch wel) dus €8,99 per maand en dat is natuurlijk buiten alle proporties en volstrekt buiten de realiteit. Ik hoop dat KPN weet dat de concurrent voor €7,50 per maand en in mijn geval als abonnee mobiele telefonie zelfs voor €5,50 per maand, een snelheidsverhoging van 50Mbps naar 750Mbps levert. Dat is dus 700Mbps ofwel 14x50Mbps voor zeg driekwart van de prijs.
KPN denk na, volgens mij gaat hier echt iets fout, maar ook dat heb ik al vaker aangegeven.
Reputatie 6
Badge +10
De omzetting van de 100Mbit abonnementen gaat nog steeds gebeuren. Dit gebeurt in batches. Ik heb de vraag gesteld tot wanneer het omzetten duurt, daar kom ik op terug.

De upgrade geldt ook voor het Alles-in-1 Standaard/Premium abonnement. Het gaat er specifiek om dat het 100/10(0)Mb snelheidspakket actief is. Als die is ingeschakeld én de 200Mbit is haalbaar, wordt de verbinding omgezet. Met alle voorwaarden die in het bovenstaande overzicht zijn vermeld.

@Joran Misschien een idee om dit ook zo uit te leggen aan de klantenservice? Zij scheppen alleen maar onduidelijkheid door te zeggen dat het helemaal niet zo is...
Reputatie 2
@Erik_ en @Paul_, wanneer kunnen wij de snelheidsverhoging van 100/10(0) naar 200/20(0) verwachten?Begrijp ik hieruit dat jou snelheid ook nog niet verhoogd is @WJB?Dat klopt, maar dat zal, neem ik aan, op korte termijn wel gaan gebeuren. aan iedereen die op de snelheidsverhoging zit te wachten het volgende......ik heb zojuist met een medewerker van kpn gechat en kreeg te horen dat ik geen snelheidsverhoging krijg, heb nu dus glas 100/100 en betaal hiervoor 4.99 p.m....op 17 mei heb ik nog met een andere medewerker gechat en die gaf aan dat ik wel de gratis verhoging zou krijgen...die chat in mei heb ik opgeslagen als bewijs en de medewerker gaf aan dat ik volledig in mijn recht sta maar dat ik de verhoging alleen krijg als ik € 4., per maand bijbetaal....het ziet er dus naar uit dat kpn hun eerdere gemaakte belofte niet na komt en al hun klanten in de kou laat staan...ik heb hier maar een woord voor en dat is .....SCHANDALIGJij had drie maanden terug al een keer 200Mbps. Als je die snelheid teruggezet had naar 100Mbps en geen instap of basis abonnement hebt, dan krijg jij dus gewoon binnenkort weer 200Mbps geleverd zonder meerkosten. Dit is zojuist hierboven door @Joran nogmaals bevestigd.ik had eerst 200/200 en heb dat dus teruggezet naar 100/100 en de vorige chat medewerker gaf ook aan dat ik gratis overgezet zou worden naar 200/200 maar nu zegt men dat ik het alleen krijg met bijbetaling.....een medewerker zegt van wel en de andere zegt weer van niet, ja wie moet ik dan geloven? ik zal nu dus maar op Johan vertrouwen en afwachten.
Reputatie 7
(sorry for english..)

I don't even get an option in mijnkpn to increase the speed. I currently have the 4k package with 100/10. The lines are bonded and fourstack tells me maximum speed on bonded is 104mb. Does that mean I won't be getting a speed increase at all?
Unfortunately that is correct. 😞
Reputatie 7
Badge +18
Ik kon allang 100/10(0) Mbps halen, en ook 200/20 Mbps, en ik kan € 8,99 p.m. betalen, i.p.v. € 4,99 p.m.Dat heb je al heel vaak aangegeven. Ik snap goed dat je hier niet blij mee bent, het gaat alleen niet veranderen.Dat heb je inderdaad al meerdere keren aangegeven, toch is het volstrekt onbegrijpelijk wat KPN hier doet. Ik kan me de frustratie van Dennis dan ook levendig voorstellen en ik kies ook volledig de zijde van Dennis in deze. Voor een Internet en TV 4K abonnee kost een snelheidsverhoging van 50Mbps download en 0Mbps upload (20 haal je toch wel) dus €8,99 per maand en dat is natuurlijk buiten alle proporties en volstrekt buiten de realiteit. Ik hoop dat KPN weet dat de concurrent voor €7,50 per maand en in mijn geval als abonnee mobiele telefonie zelfs voor €5,50 per maand, een snelheidsverhoging van 50Mbps naar 750Mbps levert. Dat is dus 700Mbps ofwel 14x50Mbps voor zeg driekwart van de prijs.
KPn denk na, volgens mij gaat hier echt iets fout, maar ook dat heb ik al vaker aangegeven.
Ja @Joran geef hier nou eens antwoord op, want wjb heeft dit ook al vaker aangegeven. Maar daar zeggen jullie niks van. Omdat @wjb een punt heeft? Want ik wordt hier wel steeds over aangesproken, want @Erik_ heeft me hier ook al over aangesproken, maar ik neem jullie hier even niet serieus mee, even goede vrienden... Maar je kunt je toch wel voorstellen dat klanten met een 4K abonnement dit niet pikken. Ik weet niet welke klungel dit bedacht heeft, maar die moet maar eens achter zijn oren krabben. Ik ga jou buurman een ijsje verkopen van € 1,- en hetzelfde ijsje verkoop ik aan jou voor € 3,- dat pik jij ook niet. Nou, en ik pik dit niet!
Reputatie 7
ik zal nu dus maar op Johan vertrouwen en afwachten.Dat zou ik maar doen ja, ik heb heel wat meer vertrouwen in Joran, dan in de klantenservice medewerkers. Het kennisniveau van de gemiddelde klantenservice callcenter medewerker ligt over het algemeen een stuk lager dan elders in de organisatie. Dat is niet alleen bij KPN zo, maar bij vrijwel alle organisaties. Dit is inherent aan de wijze waarop klantenservice callcenters ingericht en bemenst worden. Daarnaast laat het beschikbaar stellen van informatie (kennis) zeer vaak te wensen over, terwijl daar nu juist de kracht zou moeten liggen.
Reputatie 6
Badge +8
KPn denk na, volgens mij gaat hier echt iets fout, maar ook dat heb ik al vaker aangegeven.
Ja @Joran geef hier nou eens antwoord op, want wjb heeft dit ook al vaker aangegeven. Maar daar zeggen jullie niks van. Omdat @wjb een punt heeft? Want ik wordt hier wel steeds over aangesproken, want @Erik_ heeft me hier ook al over aangesproken, maar ik neem jullie hier even niet serieus mee, even goede vrienden... Maar je kunt je toch wel voorstellen dat klanten met een 4K abonnement dit niet pikken. Ik weet niet welke klungel dit bedacht heeft, maar die moet maar eens achter zijn oren krabben. Ik ga jou buurman een ijsje verkopen van € 1,- en hetzelfde ijsje verkoop ik aan jou voor € 3,- dat pik jij ook niet. Nou, en ik pik dit niet!

Ik snap je punt ook Dennis! Vorig jaar heb ik datzelfde punt aangehaald met 'Sneller internet 100/10' voor 5 euro per maand voor 20/0 meer i.v.m. 80/8 uit ons abonnement (die 10 haal je toch wel). Ook toen was het bedrag van 4,99 euro 'te hoog' in verhouding met wat je kreeg. Toch werd het niet aangepast.

Zelf had ik verwacht dat KPN met drie abonnementen zou komen:

- 50 Mbps
- 150 Mbps
- 200 Mbps

Je hebt dan geen extra optie meer nodig. Ziggo biedt het ook zo aan, net als T-Mobile thuis doet.
Reputatie 3
Badge +4
Wat een puinhoop daar bij kpn de ene zegt dit en de andere dat. Volgens mij is het zo'n grote zooi dat ze het zelf niet meer weten.

En 1 juli is 1 juli betalen moet je ook op tijd.
(sorry for english..)

Unfortunately that is correct. 😞

Thanks for the info. That's disappointing, considering that I can see the wijkcentrale from my bed room window, I expected to get at least 150/15 as was mentioned in this thread. Ironically I would have paid even more to get 200/20. That's extremely poor communication on KPN's behalf. In fact, it's misleading. No wonder people are pissed off, and the fact that there's still no official statement speaks for itself...
Reputatie 7
Badge +18

Beste Dennis. Wij zijn een groep medewerkers die de klanten van info voorziet en waar mogelijk helpt met hun diensten. Gunnen we jullie allemaal een symetrische fiber lijn van 500 Mbps en honderd kanalen 4k? Vanzelfsprekend. Gaan die er komen? Neen. In dit commerciele bedrijf worden keuzes gemaakt. Voor sommigen pakt dat goed uit, voor anderen helaas iets minder..Vind ik het jammer dat jij hierin buiten de boot valt? Jah. Gaat er iets veranderen aan de situatie: Neen. Ik wil je vragen om dit nu te laten rusten. Want we hebben nu al tig keer aangegeven dat dit niet kan. We gaan je niet aan het lijntje houden met vage beloftes. Het kan niet,.
Reputatie 7
Badge +18
Beste Dennis. Wij zijn een groep medewerkers die de klanten van info voorziet en waar mogelijk helpt met hun diensten. Gunnen we jullie allemaal een symetrische fiber lijn van 500 Mbps en honderd kanalen 4k? Vanzelfsprekend. Gaan die er komen? Neen. In dit commerciele bedrijf worden keuzes gemaakt. Voor sommigen pakt dat goed uit, voor anderen helaas iets minder..Vind ik het jammer dat jij hierin buiten de boot valt? Jah. Gaat er iets veranderen aan de situatie: Neen. Ik wil je vragen om dit nu te laten rusten. Want we hebben nu al tig keer aangegeven dat dit niet kan. We gaan je niet aan het lijntje houden met vage beloftes. Het kan niet,.Ik neem het jullie ook niet kwalijk. Maar ik ben niet de enigste die dat vind. @wjb staat volledig achter mij. Maar het gaat bij mij er gewoon niet in dat er ongelijkheid is, en dat moet KPN snappen! Ik kan ook voor de 200 kiezen, ik lees uit jou bericht dat het niet kan, maar het kan bij mij wel @Erwin_, alleen ik betaal dan 8,99 p.m. en geen 4,99 p.m. zoals andere klanten.
Met dit soort uitsluitingen omtrent alle internetsnelheden en vreemde productportfolios en het vage beleid omtrent de verhoging uitdelen aan de ene klant wel en de andere klant niet wordt het er wel een stuk vager op.

Ben ik blij met mijn gratis upgrade van 100/100 naar 200/200 natuurlijk als het dan eindelijk is wordt doorgevoerd. 1 juli is 1 juli dus wat is er mis met jullie voorbereiding KPN?

Jullie kunnen veel beter het productportfolio in dat commerciële kastje muur bedrijf verbeteren en vooral vereenvoudigen. Op deze manier behandel je klanten niet gelijk.

Beste Dennis. Wij zijn een groep medewerkers die de klanten van info voorziet en waar mogelijk helpt met hun diensten. Gunnen we jullie allemaal een symetrische fiber lijn van 500 Mbps en honderd kanalen 4k? Vanzelfsprekend. Gaan die er komen? Neen. In dit commerciele bedrijf worden keuzes gemaakt. Voor sommigen pakt dat goed uit, voor anderen helaas iets minder..Vind ik het jammer dat jij hierin buiten de boot valt? Jah. Gaat er iets veranderen aan de situatie: Neen. Ik wil je vragen om dit nu te laten rusten. Want we hebben nu al tig keer aangegeven dat dit niet kan. We gaan je niet aan het lijntje houden met vage beloftes. Het kan niet,.
Reputatie 7
Badge +18
Eens Ronnie. En wees er van verzekerd dat wij dit soort feedback ook rechtstreeks terugkoppelen naar de organisatie.
Reputatie 7
Ik snap sommige beleidskeuzen die KPN maakt echt niet en dit is er één van.
Als je een snelheidsverhoging van 100/10 gecontracteerd hebt, dan wordt tegen dezelfde kosten de snelheid verhoogd naar 200/20.
Heb je echter een abonnement waar 100/10 in het abonnement inbegrepen is (4K abo) dan wordt de snelheid tegen dezelfde kosten verhoogd naar 150/15 en moet je €8,99 per maand bijbetalen als je ook 200/20 wilt contracteren. In die laatste zin zitten mijns inziens twee denkfouten die door KPN gemaakt worden.
1) De abonnnee betaalt niet voor die 100/10 dus hoeven we die ook niet te naar 200/20 op te trekken, we vinden 150/15 wel genoeg. Fout, uiteraard betaalde de abonnee voor die 100/10 alleen was die prijs verborgen in de abonnementsprijs.
2) KPN denkt echt nog geld te kunnen verdienen door €8,99 te vragen voor een snelheidverhoging van 50Mbps. Fout, geen enkele weldenkende abonnee zal het in z'n hoofd halen om een zo'n schandalig bedrag te gaan betalen voor die schamele 50Mbps.
Conclusie: KPN had net zo goed ook voor de 4K abonnementen de snelheid kunnen optrekken naar 200/20. Geen hond die het zal abonneren gezien de exorbitant hoge kosten en ook nog eens een eenvoudiger portfolio immers er vervalt een snelheidsoptie 150/15.

Ik snap dat jullie als KPN Webcare medewerkers het beste met ons voor hebben, maar ik hoop dat jullie er ook zijn om signalen als deze bij de juiste afdelingen binnen KPN onder de aandacht te brengen.

Ik kan ook voor de 200 kiezen, ik lees uit jou bericht dat het niet kan, maar het kan bij mij wel @Erwin_, alleen ik betaal dan 8,99 p.m. en geen 4,99 p.m. zoals andere klanten.Voor 4K abonnees zou die 200/20 wat mij betreft zelfs geen extra kosten met zich mee mogen brengen immers die €4,99 zit feitelijk al in de abonnementsprijs en die betaal je dus al.
Helemaal mee eens ik zit ook met dit probleem heb ook de optie maar betaal ook 8,99 ipv 4,99
Reputatie 7
Helemaal mee eens ik zit ook met dit probleem heb ook de optie maar betaal ook 8,99 ipv 4,99En je zou mijns inziens met een 4K abonnement dus helemaal niets extra moeten hoeven betalen voor 200/20Mbps. Die €4,99 zit immers al verweven in de abonnementsprijs. Dus voor 4K abonnees geen €8,99, geen €4,99 maar €0,-.
Bij mij gaan ze €4,99 minder verdienen per maand, ga dit bedrag echt niet betalen voor alleen maar 90mb upload. Voor 200/200 zou ik het best willen betalen maar niet voor 90mb upload.
Ben destijds overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel ivm gelijke upload snelheid maar dat hebben ze helaas niet meer zonder bij te betalen. Het is dat ik nu weer 6 maanden €20 korting heb gekregen waardoor ik nog maar weer een jaartje blijf. Volgend jaar maar weer verder kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Helemaal mee eens ik zit ook met dit probleem heb ook de optie maar betaal ook 8,99 ipv 4,99Het is gewoon te gek voor woorden. Die gasten die dit bedacht hebben zijn zakkenvullers! Straks hebben ze een nog groter huis en auto! ?
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij gaan ze €4,99 minder verdienen per maand, ga dit bedrag echt niet betalen voor alleen maar 90mb upload. Voor 200/200 zou ik het best willen betalen maar niet voor 90mb upload.
Ben destijds overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel ivm gelijke upload snelheid maar dat hebben ze helaas niet meer zonder bij te betalen. Het is dat ik nu weer 6 maanden €20 korting heb gekregen waardoor ik nog maar weer een jaartje blijf. Volgend jaar maar weer verder kijken.
Ik zou het zeker niet doen als ik jou was, want dit is gewoon niet normaal. En ik zeg dit tegen iedere klant die dit ervaart. Want ik ben er wel een beetje klaar mee, aan mij slijt KPN niks meer. Ik heb het zo hoe ik het nu heb, en ik neem geen extra diensten meer af. Ze luisteren maar eens meer naar de klanten, ipv naar die hoge heren die alleen maar geld willen verdienen. Omdat hun er maar steeds beter van worden. Groter huis, dure etentjes, ook tijdens de vergaderingen van de KPN, en dat ze een groter auto kunnen kopen. Het is voor die gasten nooit genoeg, GELD, GELD, GELD!!!! Je kunt het die webcare medewerk(st)ers niet kwalijk nemen. Ze doen ook maar hun werk, opgedragen door de chef!!!
Reputatie 6
Badge +10
Ik zou het zeker niet doen als ik jou was, want dit is gewoon niet normaal. En ik zeg dit tegen iedere klant die dit ervaart. Want ik ben er wel een beetje klaar mee, aan mij slijt KPN niks meer. Ik heb het zo hoe ik het nu heb, en ik neem geen extra diensten meer af. Ze luisteren maar eens meer naar de klanten, ipv naar die hoge heren die alleen maar geld willen verdienen. Omdat hun er maar steeds beter van worden. Groter huis, dure etentjes, ook tijdens de vergaderingen van de KPN, en dat ze een groter auto kunnen kopen. Het is voor die gasten nooit genoeg, GELD, GELD, GELD!!!! Je kunt het die webcare medewerk(st)ers niet kwalijk nemen. Ze doen ook maar hun werk, opgedragen door de chef!!!

En zo zal het altijd blijven zo lang er aandeelhouders zijn. De drijfveer is geld en niets anders helaas.
Reputatie 6
Badge +10
Dubbelppst
Reputatie 6
Badge +10
Verwijderd

Reageer