De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
En zo zal het altijd blijven zo lang er aandeelhouders zijn. De drijfveer is geld en niets anders helaas.En toch zullen de aandeelhouders niet bij zijn met die prijsstelling. Als bij €8,99 voor 50Mbps extra zeg 10 abonnees die optie afnemen en bij €4,99 zijn dat er bijvoorbeeld 500 dan snap je dat het wellicht beter is om lagere prijzen te hanteren.
Ja, de winstmarge per abonnee is lager, maar de totale winst zal bij een veel groter volume wel hoger zijn en dat vindt de aandeelhouder interessant.
Ik hoop dat KPN dat rekensommetje vroeg of laat ook eens maakt.
KPN hoe staat het met de omzettingen van 100/100 naar 200/200? We ontvangen graag een update!
Reputatie 4
Badge +5
net gechat met een kpn medewerker , vraag me af of dit wel echte mensen zijn sorry dit is wel raar
ze doen net of er niks aan de hand is en vragen meteen wil je een verhoging dan , ik zei maar die kreeg ik toch vanaf 1 juli ! . geen antwoord maar wel de vraag of ik de verhoging wilde door zetten , ik heb maar afgesloten . ze nemen alles op voor goede doeleinde ,maar vraag me af of ze daar iets mee doen er zitten daar mensen met 0 ervaring ( niet iedereen natuurlijk ) . en wat gebeurd er nu binnen 10 minuten heb ik mijn snelheid die ik moet krijgen 100 /10 IPV 80 / 10
Reputatie 3
De omzetting van de 100Mbit abonnementen gaat nog steeds gebeuren. Dit gebeurt in batches. Ik heb de vraag gesteld tot wanneer het omzetten duurt, daar kom ik op terug.

.

Hoi Joran,

Heb je al een update waneer ze klaar zijn met de verhogingen ?
Is raar dat ze communiceren dat voor 1 Juli iedereen word omgezet maar dit niet gebeurd, en dat het daarna oorverdovend stil blijft.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor er iets vertraging op loopt, maar geef dit dan tenmiste aan je klanten door.
Reputatie 1
En het blijft doodstil. Zijn we dan toch blij gemaakt met een dode mus?
Reputatie 7
En het blijft doodstil. Zijn we dan toch blij gemaakt met een dode mus?Dan heb je het bericht van Joran zeker gemist.
Reputatie 4
Badge +2
De omzetting van de 100Mbit abonnementen gaat nog steeds gebeuren. Dit gebeurt in batches. Ik heb de vraag gesteld tot wanneer het omzetten duurt, daar kom ik op terug.

De upgrade geldt ook voor het Alles-in-1 Standaard/Premium abonnement. Het gaat er specifiek om dat het 100/10(0)Mb snelheidspakket actief is. Als die is ingeschakeld én de 200Mbit is haalbaar, wordt de verbinding omgezet. Met alle voorwaarden die in het bovenstaande overzicht zijn vermeld.

Jammer dat mijn verbinding nu niet naar 200Mbit/s is gegaan. En ik hoop dat het in de toekomst wel mogelijk is.
Reputatie 1
-Je zit op Standaard pakket: Als het technisch op je huidige technische drager mogelijk is, zetten we je met een snelheidspakket voor 1 juli over op 200/20 Mbit (koper) of 200/200 Mbit(glas). Dit is, zoals eerder aangegeven kosteloos. In andere gevallen verwijderen we het 100/10 snelheidspakket omdat de snelheid van het pakket omhoog gaat van max 80 Mbit naar max 100 Mbit. Je gaat dus €4,99 minder betalen per maand voor dezelfde snelheid.

Van een respectabel bedrijf mag ik toch verwachten dat als ze beloven zaken vóór een bepaalde datum te regelen, ze het drie dagen na de deadline wel rond hebben?
Mhmm.. Ik vind het nog verwarrend allemaal.

Ik heb nu Internet en TV Basis met extra optie 100/10 Mb/s.
Bij mij is pairbonding actief.

Wordt mijn snelheid ook kosteloos verhoogd naar 200/20 Mb/s of moet ik bijbetalen als ik het zou willen?

Ik heb nog geen snelheidsverhoging vernomen. Wel zie ik dat de snelheid niet meer rond de 102 Mb/s blijft hangen in speedtests, maar regelmatig richting de 110 Mb/s gaat.
Je moet bijbetalen als je 200/20 zou willen... je hebt basis hè.
Je moet bijbetalen als je 200/20 zou willen... je hebt basis hè.

Oo oké, duidelijk.

Dat gaat hem voor mij niet worden helaas. Ik zie het nut niet in van een tweede TV-ontvanger en opnemen heb ik niet nodig.
Reputatie 2
Hoe staat het met de omzetting van 80/10 naar 100/10? Hier nog steeds 80/10....
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk dat kpn de zaakjes nog niet in orde heeft en dat het netwerk nog niet klaar is voor de upgrade.

Bij mij nog steeds 150/60 op de speedtest teller.
Treurig dit. Dat het technisch een keer niet goed gaat kan gebeuren, maar de volledige stilte daarna is triest. Hoe moeilijk kan het zijn, een mailtje naar doelgroep, we zijn er mee bezig en verwachten dan en dan een oplossing en houden u op de hoogte?
Reputatie 2
KPN maakt het zichzelf heel lastig. Kondigen een snelheidsverhoging - in mijn geval glas 100/100 naar 200/200 - aan en dan blijkt mijn apparatuur van EoF naar GoF te moeten worden omgezet. Ze hadden mij achteraf niks moeten melden. Ze komen binnenkort apparatuur vervangen. Dat dan weer wel.
Als particulier gebruiker interesseert me die internetsnelheid totaal niet. Het is hoogstens van belang voor zakelijke gebruikers en mensen die veel up- en downloaden. En die kunnen toch nog wel uitrekenen dat het uitprinten en postaal verzenden van al die informatie een stuk duurder is? Verder moet je voor glasvezel bij je gemeente zijn en daarvoor een evt. hogere gemeentelijke belasting willen betalen.
Van veel groter belang vind ik het verdwijnen van TV5 Monde uit het basispakket. Ooit had de tv een educatief ideaal, maar zo langzamerhand gaat dat aan rommel en afval ten onder. De hele automatisering is inmiddels ten prooi aan totaal overspannen verwachtingen en een hardnekkige blinde vlek voor het grootste risico: de electriciteitsvoorziening.
De eerste provider die voor kwaliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid (waaronder begrepen de vermoede gezondheidsrisico's van mobiele netwerken) gaat krigt mij als klant. Tot zolang blijf ik bij KPN want er doemt altijd wel ergens een reden tot klagen op en ik wil daar eenvoudig geen energie aan besteden. Gaat het allemaal, zoals nu, door op de automatische piloot dan is er altijd nog de mogelijkheid van maximale ontkoppeling van welk netwerk ook . Kan dat? Ja. Het gebeurt en verheugt zich in een toenemende belangstelling.
KPN maakt het zichzelf heel lastig. Kondigen een snelheidsverhoging - in mijn geval glas 100/100 naar 200/200 - aan en dan blijkt mijn apparatuur van EoF naar GoF te moeten worden omgezet. Ze hadden mij achteraf niks moeten melden. Ze komen binnenkort apparatuur vervangen. Dat dan weer wel.
Om je vervolgens gratis te upgraden naar 200/200?
Als particulier gebruiker interesseert me die internetsnelheid totaal niet. Het is hoogstens van belang voor zakelijke gebruikers en mensen die veel up- en downloaden. En die kunnen toch nog wel uitrekenen dat het uitprinten en postaal verzenden van al die informatie een stuk duurder is? Verder moet je voor glasvezel bij je gemeente zijn en daarvoor een evt. hogere gemeentelijke belasting willen betalen.
Van veel groter belang vind ik het verdwijnen van TV5 Monde uit het basispakket. Ooit had de tv een educatief ideaal, maar zo langzamerhand gaat dat aan rommel en afval ten onder. De hele automatisering is inmiddels ten prooi aan totaal overspannen verwachtingen en een hardnekkige blinde vlek voor het grootste risico: de electriciteitsvoorziening.
De eerste provider die voor kwaliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid (waaronder begrepen de vermoede gezondheidsrisico's van mobiele netwerken) gaat krigt mij als klant. Tot zolang blijf ik bij KPN want er doemt altijd wel ergens een reden tot klagen op en ik wil daar eenvoudig geen energie aan besteden. Gaat het allemaal, zoals nu, door op de automatische piloot dan is er altijd nog de mogelijkheid van maximale ontkoppeling van welk netwerk ook . Kan dat? Ja. Het gebeurt en verheugt zich in een toenemende belangstelling.

😂
Reputatie 7
Badge +11

Uuuh....ok....bedankt??
Reputatie 1
Badge
Geluksvogel ik zit hier met 100/30 standaard en ik had ook sneller internet tot 100mbps aan staan die is weg nu.

En op sommige momenten op 100/41.

Geluksvogel

Ik zit hier met 60/10 en ik kan dit op geen enkele manier hoger krijgen
Reputatie 6
Badge +8
Geluksvogel ik zit hier met 100/30 standaard en ik had ook sneller internet tot 100mbps aan staan die is weg nu.

En op sommige momenten op 100/41.

Geluksvogel

Ik zit hier met 60/10 en ik kan dit op geen enkele manier hoger krijgen

Heb je VDSL of glasvezel? heb je al eens gekeken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ welke snelheid je kunt halen? wil je een printscreen hier posten? Wil je ook even jouw modem waardes plaatsen? (inloggen via http://192.168.2.254)

Bij mij nog steeds 150/60 op de speedtest teller.

Ik denk dat jij net als ik 'per ongeluk' op het 150/60 profiel bent gezet. Dit gaan ze ergens deze maand oplossen. (geen idee wanneer)
Bij ons gebeurde het gelukkig vorige week waardoor we nu wel kunnen profiteren van 200/60 als snelheid.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Joran,

Ik ben er nog mee bezig, sorry dat het even duurt. Er komt een 'veegbatch' in juli waarin elk abonnement wordt gecheckt waar de 100/10(0) snelheidsoptie actief staat. Ik wacht nog op terugkoppeling wat de exacte datum gaat worden.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Joran,

Ik ben er nog mee bezig, sorry dat het even duurt. Er komt een 'veegbatch' in juli waarin elk abonnement wordt gecheckt waar de 100/10(0) snelheidsoptie actief staat. Ik wacht nog op terugkoppeling wat de exacte datum gaat worden.

Bij mij was hij actief tot dat die van 80 naar 100 ging.
Reputatie 3
Hoi Joran,

bedankt voor de update
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Joran,

Dankjewel voor de uitleg. Dit is dus ook de reden dat ik ook nog niet de extra 50 download heb gekregen?

Volgens Mijn KPN zou ik 150/100 moeten halen enkel haal ik maar 100/100.

Ben erg benieuwd hoe ver weg die datum ligt... Inmiddels al de factuur binnen met het nieuwe tarief maar dus nog geen voordelen kunnen plukken van de extra MB's.

Reageer