De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Oeps, dat had ik even gemist. Maar dat is prima!
Reputatie 2
Nav de prijsverhoging en mijn aansluitend belletje naar de klantenservice ging 4 juli mijn nieuwe abonnement in voor "alles in 1. Maar nu krijg ik doodleuk het nieuwe tarief van mijn oude abonnement vanaf 5 juli gefactureerd, dit had toch in het systeem op tijd aangepast kunnen zijn? Kan iemand hier naar kijken en mij informeren via pb hoe dit gecorrigeerd wordt?

Mvg,
Peter
Reputatie 7
Badge +19
Dag Peter! In algemene zin is het zo dat je je abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald, wat zou verklaren waarom je nu nog de kosten van je oude abonnement betaald. Vanzelfsprekend worden die dan op de volgende factuur weer gecorrigeerd. Ik kijk dat graag voor je na of dat bij jou ook het geval is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Reputatie 2
@Bart_ oke, dank je wel, ga ik doen.

Gr,
Peter
Reputatie 2
Vandaag kreeg ik deze mail.de 200 is inderdaad actief. Haal momenteel 180 bekabeld. Het leukste vind ik van de mail het gene wat ze zeggen. Zonder extra kosten. Nou ik betaalde de afgelopen maand niets voor de extra snelheid. Nu betaal ik netjes 4.95

Reputatie 6
Badge +8
@delversp, @marcel41,

Stond jullie TV ontvanger misschien aan tijdens de test? Indien ja, zet die eens uit?
Reputatie 3
Badge
@delversp, @marcel41,

Stond jullie TV ontvanger misschien aan tijdens de test? Indien ja, zet die eens uit?

De beide ontvangers stonden uit tijdens de speedtest. Het valt me op dat na vorig weekend de speedtests onstabieler zijn geworden. Mijn modem trimt sindsdien iets hoger in.

Reputatie 2
Mijn gratis snelheidsverhoging van 100/100 glas naar 200/200 is per 1 juli 2018 niet gelukt. Op 28 juli 2018 komen ze de hardware vervangen. Die heb ik net 2 jaar. NTU kastje OCG 1012 en EB V10 zijn beide geschikt voor gigabit. Ga het wel zien maar volgens mensen die er verstand van hebben, zou de apparatuur in orde zijn. In de EB V10 is de lijnsnelheid 100mbit. Kortom 😀
Reputatie 2
Heb op Fourstack gekeken wat ze op mijn adres kunnen aanbieden aan snelheid via Glasvezel.
Nu is dat nog maar 100/100 max terwijl vorige maand eer nog 500/500 beschikbaar zou zijn. Ik ga het zien en ander blijf ik gewoon op 100/100 staan. Val me dan niet lastig dat er zelfs gratis een mogelijkheid voor 200/200 zou zijn. Volgens kenners is er met mijn hardware thuis niks aan de hand, maar nu ligt het klaarblijkelijk buiten mijn voordeur. Verwarrend allemaal.
Reputatie 2
@delversp, @marcel41,

Ontvangers uitgezet en haal max 190. Vind ik toch netjes. Ik ben tevreden. Had niet echt verwacht precies 200 te halen. Moet wel zeggen toen het 100 was ik ook echt 100 haalde. Straatkast ligt 3 deuren verder
Reputatie 6
Badge +6
Heb op Fourstack gekeken wat ze op mijn adres kunnen aanbieden aan snelheid via Glasvezel.
Nu is dat nog maar 100/100 max terwijl vorige maand eer nog 500/500 beschikbaar zou zijn. Ik ga het zien en ander blijf ik gewoon op 100/100 staan. Val me dan niet lastig dat er zelfs gratis een mogelijkheid voor 200/200 zou zijn. Volgens kenners is er met mijn hardware thuis niks aan de hand, maar nu ligt het klaarblijkelijk buiten mijn voordeur. Verwarrend allemaal.

Fourstack is een beetje in de war.
Op mijn adres (Assen) en op die van mijn moeder (Dronten) is ook ineens maximaal 100 leverbaar nu en ik weet héél zeker dat daar 500 Mbit leverbaar is.
Dus denk dat er werkzaamheden zijn of een storinkje.
Reputatie 7
Ook hier geeft fourstack ineens aan dat er nog maar 100Mbps leverbaar zou zijn terwijl onze lijn 100% een GoF lijn is.

Onderstaand een paar screenshots die dat onderbouwen.

Ik heb op 24 juni speciaal voor deze "actie" van KPN de snelheid van mijn abonnement teruggezet van 500/500Mbps naar 100/100Mbps en het zal me niet gebeuren dat ik die 200/200Mbps ineens niet zou krijgen omdat fourstack "denkt" dat er maar 100Mbps mogelijk is en onze aansluiting dus niet aan de voorwaarden zou voldoen.

@Paul_, ik neem aan dat je dit goed zult bewaken, want als wij hierdoor die 200/200Mbps verhoging dreigen mis te lopen dan ben ik bang dat we een heel groot probleem hebben.
Reputatie 2
Jeetje ik vertrouw te veel op Internet merk ik wel. Ga 18 juli 2018 meemaken als er een monteur aan de deur komt om mijn NTU Genexis OCG 1012 en mijn Experiabox V10, waarop mijn glas 100/100 niet automatisch in 200/200 omgezet kon worden. Volgens de deskundigen kan het aan mijn apparatuur niet liggen. Trouwens ik ben wel heel tevreden mijn mijn alles in een internet van KPN.
Reputatie 2
Nou dat fourstack is net zo betrouwbaar als het weer. Ik dacht ook dat ik gek werd vanmorgen toen ik de test deed. Ter controle ook een meting via XS4ALL en KPN gedaan en die gaven nu ook 100/100 aan. Om het nog spannender te maken via T-Mobile is op mijn adres 750/750 haalbaar. Op koper ben ik niet best af zeg. Dat wordt max 13 mbits.
Reputatie 7
Badge +12
Zojuist Fourstack gecheckt op mijn adres en die geeft nog keurig 524 Mbits aan, zoals altijd. Zou alleen de Fourstack zijn teruggezet van klanten die hun abonnement recent hebben gedowngrade naar 100 Mbits?
Hier ook nog gewoon 524 Mbps op Fourstack. Helaas nog niet de upgrade naar 200 gehad die we eigenlijk voor 1 juli zouden krijgen 🙄
Reputatie 6
Badge +8
@delversp, @marcel41,

Ontvangers uitgezet en haal max 190. Vind ik toch netjes. Ik ben tevreden. Had niet echt verwacht precies 200 te halen. Moet wel zeggen toen het 100 was ik ook echt 100 haalde. Straatkast ligt 3 deuren verder

Dat is een prima snelheid! Dat je “vroeger” 100 kon halen kan kloppen. Je had toen nog een ‘reservering’ over die gebruikt werd voor je TV ontvangers. Nu heb je 200 als snelheid en is de ‘reservering’ minder groot. Hierdoor verlies je snelheid als ze aanstaan of in stand-by. Het is goed mogelijk als je de TV ontvangers stroomloos maakt dat hij de 200 aantikt.
Reputatie 2

Zag vandaag dat wel mijn lijn 1 veel error heeft. Is dit erg?
In mijn kpn zie ik nu opeens de optie 200/200 en 500/500 niet meer staan, op fourstack staat nu ook maximaal 102. 2 dagen geleden stonden deze opties er nog wel met de tekst er is maximaal 500/500 beschikbaar op uw adres. Kan iemand van kpn hier is uitleg over geven?? Ten eerste vind ik het schandalig dat sommige voor €4,99 200/200 krijgen en ik datzelfde bedrag betaal voor alleen maar 90mb upload extra. Zoals al eerder vermeld heb ik glasvezel genomen voor de gelijke down en upload snelheid. Ben er nu wel behoorlijk klaar mee en gun kpn op dit moment geen cent extra dus 100/100 ook maar stopgezet, voor 200/200 had ik best €4,99 willen betalen maar geen €8,99. Maar ik zou wel heel graag willen weten waarom ik nu alleen nog maar de optie 100/100 heb!
Reputatie 7
In mijn kpn zie ik nu opeens de optie 200/200 en 500/500 niet meer staan, op fourstack staat nu ook maximaal 102. 2 dagen geleden stonden deze opties er nog wel met de tekst er is maximaal 500/500 beschikbaar op uw adres. Kan iemand van kpn hier is uitleg over geven??Je bent niet de enige die daar uitleg over wil. Mocht het werkelijk zo zou zijn dat KPN mij geen 200/200Mbps meer gaat leveren terwijl mijn aansluiting aan alle voorwaarden voldoet, nou dan hebben we een echt probleem.

Alles in 1 standaard: ✔
100/100Mbps actief: ✔
Lijn geschikt voor 200/200Mbps Mbps: ✔ , jaren lang 500/500Mbps gehad en speciaal vanwege deze actie teruggezet op 100/100Mbps.
Conclusie: Mijn aansluiting voldoet volledig en daarmee verwacht ik dan ook dat op hele korte termijn mijn aansluiting op 200/200Mbps omgezet zal gaan worden.
Reputatie 2
Ik heb gebeld vorige week en ze komen 200/200 in orde maken. Er gaat een hoop mis bij KPN. Voortaan moeten ze vooraf geen verwachtingen wekken, maar achteraf meedelen dat ze de snelheid hebben verhoogd. Fourstacks is compleet onbetrouwbaar geworden . Als je eerst 500/500 had en nu een melding dat max 100/100 haalbaar is dan vrees ik het ergste. Het nieuwe Mijn KPN appje vermeldt doodleuk dat ik een 100/10 lijn heb, terwijl dit niet het geval is. Ik zou NOOIT Glasvezel hebben genomen met een lage upload.
Reputatie 6
Badge +8

Deze is inderdaad niet erg en kun je negeren 🙂! Had je nog getest of je wel 200 haalt als de TV ontvangers helemaal uitstaan? (stroomloos)
Reputatie 2

Deze is inderdaad niet erg en kun je negeren 🙂! Had je nog getest of je wel 200 haalt als de TV ontvangers helemaal uitstaan? (stroomloos)

Ja kom tot 190.
Reputatie 3
Badge
@delversp, @marcel41,

Dat is een prima snelheid! Dat je “vroeger” 100 kon halen kan kloppen. Je had toen nog een ‘reservering’ over die gebruikt werd voor je TV ontvangers. Nu heb je 200 als snelheid en is de ‘reservering’ minder groot. Hierdoor verlies je snelheid als ze aanstaan of in stand-by. Het is goed mogelijk als je de TV ontvangers stroomloos maakt dat hij de 200 aantikt.

Hier ook nog geprobeerd om beide Tv ontvangers van de stroom te halen en daarna een test uit te voeren, maar dat maakt bijna geen verschil.
Ik kom bij de meeste tests uit rond de 170download.
Reputatie 6
Badge +8
Dat zijn prima snelheden hoor! 🙂 ik zag al voorbij komen dat jullie modem niet volledig op 222/66 in traint dus daarom haal je iets minder snelheid als dat ik bijv heb.

Reageer