Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1322 Reacties

Reputatie 1
Wout 1934 schreef:

Paul_ schreef:

Hi Wout, zou je een los topic hiervoor aan willen maken? Dat kan hier: https://forum.kpn.com/topic/new

Anders zitten we door alle andere mensen hier heen te praten en dat is niet zo handig in dit geval want dan heb je kans dat we berichtten van elkaar gaan missen.

Hallo Paul,gedaan.

Als vraag staat het bij internet.
Reputatie 6
Wout 1934 schreef:

Wout 1934 schreef:

Paul_ schreef:

Hi Wout, zou je een los topic hiervoor aan willen maken? Dat kan hier: https://forum.kpn.com/topic/new

Anders zitten we door alle andere mensen hier heen te praten en dat is niet zo handig in dit geval want dan heb je kans dat we berichtten van elkaar gaan missen.

Hallo Paul,gedaan.

Als vraag staat het bij internet.

Ik ben benieuwd wat het probleem is 🙂!
Reputatie 6
Badge +10

11-07-2018 Update - snelheden

Ben je voor 1 mei 2018 klant geworden van KPN? En heb je een Internet en TV abonnement? Dan heb je in mei een e-mail of brief gekregen over wijzigingen in je abonnement. Daarin staat of je een snelheidsverhoging krijgt. Natuurlijk willen we iedereen sneller internet geven, maar dat kan niet overal. Dat heeft te maken met de techniek waarover internet wordt geleverd, maar ook met de afstand tot de straatkast. Staat er in je mail of brief niets over een snelheidsverhoging? Dan is dat op jouw adres dus niet mogelijk.
We hebben veel reacties gekregen, vooral over de optie Sneller Internet. Klanten geven aan dat ze wel een mail hebben gekregen over de snelheidsverhoging. Ze merken deze nog niet of ze zien niets in bijvoorbeeld MijnKPN. Er zijn een aantal verschillende situaties mogelijk. Hieronder lees je welke dat zijn.

Situatie 1: je had verhoging van de optie Sneller Internet moeten krijgen, maar hebt niets gekregen
De snelheidsverhoging is in een geautomatiseerd proces aangezet. Na onderzoek hebben we gezien dat het niet bij alle klanten goed gegaan is. Voor deze klanten starten we het proces op dit moment opnieuw op. We kunnen niet zien welke klant wanneer aan de beurt is. Wel weten we dat het proces steeds opnieuw gestart wordt, totdat de verhoging echt is aangezet. We verwachten dat midden juli 2018 alle verhogingen zijn aangezet en werken. Dat geldt niet als jij:
• zelf een bestelling hebt gedaan. Ook een aanpassing in je abonnement, bijvoorbeeld een wijziging in je zenderpakket, is een bestelling. Pas als die is afgerond, kan de snelheidsverhoging worden aangezet.
• nog openstaande rekeningen hebt. Als je een betalingsachterstand hebt, kan je abonnement niet aangepast worden. We kunnen de snelheidsverhoging dan niet doorvoeren.

Situatie 2: je hebt de optie Sneller Internet aangezet tussen 18 april en 1 juli
Als we de hogere snelheid kunnen leveren, heb je daar een e-mail over gekregen. De komende weken zetten we de verhoging voor je aan. Het gaat sneller als je de komende 2 weken niets aan je abonnement verandert.

Situatie 3: je krijgt geen snelheidsverhoging
Heb je geen bericht gekregen over een snelheidsverhoging? Dan krijg je ook geen verhoging. Dat heeft 1 van de volgende redenen:
• Je hebt eerder de overstap gemaakt van Edutel naar KPN. Als je de optie Sneller Internet 100/10 gebruikt, heb je die gratis zolang het abonnement loopt. De verhoging is alleen voor klanten die voor deze snelheid betalen.
• Een verhoging van snelheid is op je adres technisch niet zomaar haalbaar. Het kan zijn dat er dure technische aanpassingen nodig zijn.
• Je hebt een abonnement Internet Instap.
Reputatie 7
Ik wacht ik het rustig nog een paar dagen af. Mijn aansluiting/abonnement voldoet immers aan alle voorwaarden en ik heb geen openstaande bestelling of een betalingsachterstand.

@Vikash, je spreekt ervan dan men een mail heeft gekregen van de snelheidsverhoging als je een Internet en TV abonnement hebt. Die mail is dus blijkbaar niet verzonden naar mensen met een Alles in 1 standaard of premium abonnement terwijl ook voor hen de snelheidsverhoging van toepassing is.

Zie ook https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index41.html#post638536 en
https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index41.html#post638672

@Vikash, kan jij bevestigen dat mijn aansluiting/abonnement voldoet aan de voorwaarden want de tekst "Heb je geen bericht gekregen over een snelheidsverhoging? Dan krijg je ook geen verhoging." baart mij toch wel enige zorgen.
Reputatie 3
Badge +1
Dan wacht ik ook nog een paar dagen af, ik val onder situatie 2.
Ik ben pas eind juni teruggestapt naar 100/100 voor deze bijzondere "actie".

Wat een gerommel vind ik dit weer, niet uit te leggen joh...
Reputatie 7
jdj79 schreef:

Dan wacht ik ook nog een paar dagen af, ik val onder situatie 2.

Ook ik val onder situatie 2 echter ik heb geen e-mail ontvangen terwijl mijn glasvezel een GoF aansluiting betreft en de hogere snelheid dus eenvoudig geleverd kan worden. Sterker nog, tot 24 juni had ik een 500/500Mbps abonnement.
Reputatie 3
Badge +1
Nee die mail heb ik ook niet gehad omdat ik toen 200/200 actief had. Het is dat ik hier op het forum moest vernemen dat je hem voor 1 juli terug moest zetten naar 100/100 om die 4 euro korting te krijgen. Werd zelfs bevestigd door @Erwin_
Ik voldoe aan alle voorwaarden en val onder situatie 2 die snelheidsverhoging heb ik dus gewoon recht op.

https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index30.html#post628223

https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index30.html#post628474
Reputatie 3
Hoe zit het met de mensen die hun lijn/ abonoment aangepast hebben om aan de voorwaarden te voldoen, maar dit pas is gebeurd na het versturen van de mails ?

Ik ga er vanuit dat deze ook netjes worden aangepast
ik heb na aanleiding van de mails hier de 100/100 half mei aangezet. En ondertussen is de 200/200 wel geleverd. Ik had geen email gehad, wel een brief half mei. Daar stond uiteraard niets over de 200/200 in omdat ik toen nog geen verhoging had.
Reputatie 1
Op mijn adres zou volgens fourstack de 150/15 verbinding technisch mogelijk moeten zijn icm mijn intermet/4K abo, toch heb ik de verhoging in snelheid helaas niet mogen ontvangen.. 😞
Reputatie 6
labrag12 schreef:

Hoe zit het met de mensen die hun lijn/ abonoment aangepast hebben om aan de voorwaarden te voldoen, maar dit pas is gebeurd na het versturen van de mails ?

Dan val je onder situatie 2:

Situatie 2: je hebt de optie Sneller Internet aangezet tussen 18 april en 1 juli

Als we de hogere snelheid kunnen leveren, heb je daar een e-mail over gekregen. De komende weken zetten we de verhoging voor je aan. Het gaat sneller als je de komende 2 weken niets aan je abonnement verandert.

Het zal dus zeker gaan komen alleen duurt het nog even 😉

@crazylegs81,

Kun je je modem waardes eens posten? dan kunnen we controleren of deze wel 150/15 gaat halen. Anders denk ik dat je 'de boot' hebt gemist en dat je nog gaat volgen.
Reputatie 1
King006 schreef:

labrag12 schreef:

Dan val je onder situatie 2:

Het zal dus zeker gaan komen alleen duurt het nog even 😉

@crazylegs81,

Kun je je modem waardes eens posten? dan kunnen we controleren of deze wel 150/15 gaat halen. Anders denk ik dat je 'de boot' hebt gemist en dat je nog gaat volgen.

Link status Up
Showtime 0 h 7 min 35 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 30764/107399 kbps
Attainable rate (Up/Down) 45636/108235 kbps
Noise margin (Up/Down) 4.9/5.8 dB
Line attenuation (Up/Down) 2.6/9.8 dB
Output power (Up/Down) 5.3/12.7 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 56/79 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 1/0
FEC errors (Up/Down) 0/5

*Bovenstaande na een reset vh modem, bedraad een speedtest gedaan en dan haal ik 92Mbit down.

Dit is zo'n 60Mbit te weinig
Reputatie 6
@crazylegs81,

Als ik het zo zie heb je geen 'pair bonding' of een nieuwe techniek en ga je voorlopig dus niet veel sneller halen. Stond er een TV ontvanger aan tijdens jouw test? of stond deze in standby? de TV ontvanger(s) snoepen namelijk nu ook van de snelheid.

In jouw geval had je dus genoeg aan 100/10 met 4K televisie. De 150/15 haal je voorlopig niet, maar wellicht in de toekomst wel.
Reputatie 1
King006 schreef:

@crazylegs81,

Als ik het zo zie heb je geen 'pair bonding' of een nieuwe techniek en ga je voorlopig dus niet veel sneller halen. Stond er een TV ontvanger aan tijdens jouw test? of stond deze in standby? de TV ontvanger(s) snoepen namelijk nu ook van de snelheid.

In jouw geval had je dus genoeg aan 100/10 met 4K televisie. De 150/15 haal je voorlopig niet, maar wellicht in de toekomst wel.

Toch gek als fourstack aangeeft dat ik het ook zo moet kunnen halen. Had enkel een bekabelde internetverbinding open tijdens de test
Reputatie 7
King006 schreef:

De 150/15 haal je voorlopig niet, maar wellicht in de toekomst wel.

Toch zou ik willen pleiten dat, indien mogelijk vanuit die wijkkast, VPlus geactiveerd wordt bij 4K abonnees die geen 150/15Mbps halen.
Dus als https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl aangeeft dat er ruim meer dan 100Mbps haalbaar is via één koperlijntje, dan zou ik het niet meer dan normaal vinden als KPN die VPlus ook activeert.
Reputatie 1
wjb schreef:

King006 schreef:

Toch zou ik willen pleiten dat, indien mogelijk vanuit die wijkkast, VPlus geactiveerd wordt bij 4K abonnees die geen 150/15Mbps halen.
Dus als https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl aangeeft dat er ruim meer dan 100Mbps haalbaar is via één koperlijntje, dan zou ik het niet meer dan normaal vinden als KPN die VPlus ook activeert.

Aldus fourstack:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Reputatie 7
crazylegs81 schreef:

wjb schreef:

King006 schreef:

Aldus fourstack:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Dat betekent dat je nu nog VDSL hebt en dat VPlus geactiveerd kan worden op jouw lijn om die 150/15Mbps te leveren. Let op, 150/15Mbps is vanaf 1 juli 2018 de standaard maximale snelheid behorende bij het 4K pakket en mijn persoonlijke mening is dat, als het technisch haalbaar is, die snelheid ook geleverd zou moeten worden. Op jouw lijn lijkt het technisch mogelijk, alleen moet VPlus geactiveerd worden.
Reputatie 1
wjb schreef:

crazylegs81 schreef:

wjb schreef:

King006 schreef:

Aldus fourstack:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Dat betekent dat je nu nog VDSL hebt en dat VPlus geactiveerd kan worden op jouw lijn om die 150/15Mbps te leveren. Let op, 150/15Mbps is vanaf 1 juli 2018 de standaard maximale snelheid behorende bij het 4K pakket en mijn persoonlijke mening is dat, als het technisch haalbaar is, die snelheid ook geleverd zou moeten worden. Op jouw lijn lijkt het technisch mogelijk, alleen moet VPlus geactiveerd worden.

Klopt, dus ben benieuwd wat er gedaan wordt.
Reputatie 6
crazylegs81 schreef:

Klopt, dus ben benieuwd wat er gedaan wordt.

Wij ook hoor crazylegs81! 🙂 laten we hopen voor jou dat de omzetting naar Vplus snel volgt.
Reputatie 7
Badge +24
@crazylegs81: Kun je je adresgegevens en klantnummer invullen in je profiel? Dat is alleen voor jou en ons zichtbaar. Dan kijk ik of we de omzetting direct in gang kunnen zetten.
Reputatie 1
Joran schreef:

@crazylegs81: Kun je je adresgegevens en klantnummer invullen in je profiel? Dat is alleen voor jou en ons zichtbaar. Dan kijk ik of we de omzetting direct in gang kunnen zetten.

Ga ik direct doen. Staan er met een paar minuten. Laat je weten of het lukt?
Reputatie 7
Badge +24
Yes gelukt, de verbinding wordt op 25-7 omgezet. Dit is alleen een wijziging in de straatkast dus je hoeft zelf niets te doen. Het is mogelijk dat je in de ochtend een paar minuten zonder verbinding zit. Op naar de 150Mbit 🙂
Reputatie 1
Joran schreef:

Yes gelukt, de verbinding wordt op 25-7 omgezet. Dit is alleen een wijziging in de straatkast dus je hoeft zelf niets te doen. Het is mogelijk dat je in de ochtend een paar minuten zonder verbinding zit. Op naar de 150Mbit :)

Top, thnx!
Reputatie 7
Joran schreef:

Yes gelukt, de verbinding wordt op 25-7 omgezet.

@Joran,
Wanneer wordt mijn aansluiting dan omgezet naar 200/200Mbps, of kan je die ook direct in gang zetten?
Reputatie 7
Badge +24
wjb schreef:

@Joran,
Wanneer wordt mijn aansluiting dan omgezet naar 200/200Mbps, of kan je die ook direct in gang zetten?

Bij jou is geen omzetting nodig omdat de lijn al GoF is. Het bericht van Vikash geeft de huidige stand van zaken weer, we werken er aan om dit administratief op te lossen.

Reageer