Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1231 Reacties

@Vikash, hier nog steeds geen hogere snelheid. Nog steeds 100/100. Iemand anders die inmiddels al wel een hogere snelheid heeft gekregen?
Reputatie 7
Ook hier wachten we nog altijd op de verhoging van 100/100 naar 200/200.
Reputatie 3
Badge +1
Ook hier nog steeds aan het wachten
Reputatie 3
Badge +4
Heeft iemand een wachttherapie of is dat in een ander topic 🙂
Reputatie 3
Vandaag thuis gebleven op de verhoging van 100/100 naar 200/200 mee te maken. Er zou een monteur komen om mijn NT (glasvezelmodem) te vervangen. Via deskundigen in dit forum is mij verzekerd dat mijn apparatuur geschikt zou zijn voor de snelheidsverhoging. KPN hierover gebeld, maar neen een aanpassing van het modem was noodzakelijk. Op 18 juli 2018 - vandaag dus - zou de apparatuur omgewisseld worden en de snelheidsverhoging een feit. Voor de monteur kwam, merkte ik dat ik geen ITV meer had. TV ontvanger kon de software niet ophalen. Ik dacht bij mezelf hebben ze de boel vannacht omgezet en is de snelheidverhoging mogelijk al een feit. Inderdaad was er vannacht wat veranderd. Een Speedtest gaf nu aan 100mbps down en 200 mbps up, maar het viel me op dat ik niet meer bij KPN hoorde maar bij XS4ALL. De download snelheid was ietsjes hoger dan gebruikelijk, maar de upload snelheid week substantieel af.
Ja wat nu. Internet werkte wel. De Experiabox naar fabriekinstellingen gezet en het viel me op dat deze nu wel op 1000mbps full duplex stond en eerder op 100mbps.
ITV probleem niet op kunnen lossen, maar wat geeft het, de monteur zou langskomen en ik dacht die lost het wel op.
De ITV verbinding kon niet hersteld worden. Ik vertelde hem dat het mij was opgevallen dat ik bij XS4ALL was ondergebracht en dat dit voorheen KPN was. Er ging een lichtje bij de monteur branden en zo kwamen wij er achter dat ik in de wijkcentrale verkeerd gepatched was.
Nadat dit was rechtgezet werkte ITV weer en de monteur gaf mij het advies de KPN te bellen om mede te delen dat de snelheid nog niet verhoogd was. Gek genoeg de upload wel maar download niet.

Een chat opgestart met de KPN en een kwartier later kom je er opnieuw achter dat er zaken mis zijn gegaan bij de KPN en dat ik opnieuw op een bezemwagen terecht ben gekomen en net als voor zo veel anderen ik voor 1 augustus 2018 als nog de hoogte in zou gaan. Dat was me al eerder 2 keer medegedeeld, maar deze actie was juistvandaag ingepland. Ik ben vandaag voor de kat zijn kanarie thuis gebleven. Tot dusver heb ik goeie ervaringen met de KPN maar de aangekondigde (gratis) snelheidsverhoging was naar mijn ervaring een en al mistig..
Een herstelactie vandaag leidt weer tot niets en nu nog even geduld tot 1-8-2018.
Als het voor 1 augustus niet rond komt, ga ik een verzoek indienen er van af te zien en mijn abonnement met een x-bedrag te verlagen. Wat een gezeur allemaal, Gek genoeg heb ik de snellere uploadsnelheid wel voor elkaar. Die is voor mij nog interessanterdan de downloadsnelheid.

Voor 1 augustus 2018 zou het, als het dit keer wel goed gaat allemaal, gerealiseerd moeten zijn.
Reputatie 3
Erratum bericht zojuist. Onverklaarbaar maar via WiFI is de uploadsnelheid op mijn smartphone gemeten 200 mbps maar met de kabel bijna 120mbps.

Reputatie 7
Glasblazer schreef:

Erratum bericht zojuist. Onverklaarbaar maar via WiFI is de uploadsnelheid op mijn smartphone gemeten 200 mbps maar met de kabel bijna 120mbps.

Zo te zien heb jij gewoon nog 100/100Mbps als snelheid en is de verhoging naar 200/200Mbps nog niet doorgevoerd.
Ook ik meet via wifi vanaf een Android tablet uploadsnelheden van richting de 200Mbps...

...maar dat wil nog niet zeggen dat de snelheidsverhoging van 200/200Mbps actief is.
Reputatie 3
Als de hardware in orde zou zijn, gingen we per 1 juli 2018 tegelijkertijd van 100/100 naar 200/200. Wat mij betreft was ik nog EoF gekoppeld terwijl dit GoF zou moeten zijn. Ze hadden mij dus niet mogen informeren dat ik naar 200/200 zou gaan. Ze hadden achteraf gebruikers zoals ik moeten informeren dat, vanwege een veroudering van de netwerkkaarten in de centrale, de verhoging bij mij wel tot een nader te betalen tijdstip is uitgesteld. Helder verhaal. Dat dit tijdstip bij mij op 18 juli 2018 is gezet, is helaas mislukt. Nu alle hardware aan alle kanten is vernieuwd, maakt de KPN helaas weer een foutje door de snelheid niet aan te passen. In mijn geval is verzekert dat IEDEREEN waarbij de hardware op orde is, de verhoging voor 1 augustus wordt gerealiseerd. De aanpassing van de netwerkkaarten in de centrale heeft in mijn geval er toe geleid dat ik in ieder geval 100/100 haal. Voorheen was dit rond de 92/92.😊 Ik ben er van overtuigd dat het KPN gaat lukken.
Reputatie 3
Helaas blijf ik hangen op 160 bekabeld sinds deze week. Heb decoder en alles afgekoppeld.
Reputatie 3
@Vikash

Midden juli zijn we al weer ruim gepasseerd , maar hier helaas nog steeds geen verhoging.
Zou je nog eens een update kunnen geven hoe het er nu voorstaat met de verhogingen van glas van 100/100 na 200/200 (lijkt erop dat er nog verschillende glas klanten zitten te wachten)

Alvast bedankt
Reputatie 3
Badge +1
@Vikash

Hierboven roept iemand je zonder correcte 'mention'... 🙂
Reputatie 6
delversp schreef:

Helaas blijf ik hangen op 160 bekabeld sinds deze week. Heb decoder en alles afgekoppeld.

Dat is wel apart! Zijn je modem waardes slechter geworden? wat had je eerst?
Reputatie 3
Maandag 23 juli 2018 nog steeds 100/100 glas.
Reputatie 7
Badge +16
wjb schreef:

Ook hier wachten we nog altijd op de verhoging van 100/100 naar 200/200.

En dan zitten we bijna in augustus @wjb. 😕🤔
Reputatie 3
Badge +1
@Erwin_

Hoi Erwin, heb jij wellicht nog een update want het is al weer twee weken helemaal stil vanuit KPN en meerdere klanten hebben hier al aangegeven dat de upgrade bij hen niet is doorgevoerd. Ik ben er daar ook 1 van.
Reputatie 7
Ik neem aan dat het binnenkort toch echt een keer geregeld zal gaan worden.
Zie ook: https://forum.kpn.com/internet-9/geen-verhoging-na-1juli-200-20-454903/index1.html#post643886
Reputatie 3
King006 schreef:

delversp schreef:

Zie niet veel geks.
Reputatie 3
Technisch alles op orde. Of het voor 1-8-2018 gaat lukken om van 100/100 naar 200/200 te gaan,, blijf ik wijfelachtig vinden. Zou met een druk op de knop geregeld kunnen worden. Monteur meldde dat in mijn huis alles op orde was en in de wijkcentrale ook. Dit was op 18/7/18. Denk niet dat de KPN in control is. Nu is dit helemaal geen hartverscheurend probleem, maar toch..
Sinds enige tijd meer aanbieders op de glasvezel kabel. Straks houdt KPN geen abonnement houders meer over en verhuurt zij slechts de lijn.
Reputatie 6
delversp schreef:

King006 schreef:

delversp schreef:

Zie niet veel geks.

Dat is inderdaad vreemd! Heb je ook een andere speedtest server geprobeerd?
Reputatie 7
Glasblazer schreef:

Technisch alles op orde. Of het voor 1-8-2018 gaat lukken om van 100/100 naar 200/200 te gaan,, blijf ik wijfelachtig vinden. Zou met een druk op de knop geregeld kunnen worden.

Naar ik begrepen heb zijn veel abonnees die tussen 21 juni en 1 juli de 100/10(0) Mbps snelheidsverhoging aangezet hebben nog niet overgezet naar 200/20(0) Mbps. Hiervoor zal een nieuwe 'veegbatch' uitgevoerd gaan worden. De vraag is wanneer deze zal plaatsvinden.
Ik heb de 100/100 al aan staan sinds ik lid ben vorig jaar november. Bij mij is de snelheid echter ook nog niet verhoogd. Zit ik dan ook in de ‘veegbatch’?
Reputatie 7
EB2005 schreef:

Ik heb de 100/100 al aan staan sinds ik lid ben vorig jaar november. Bij mij is de snelheid echter ook nog niet verhoogd. Zit ik dan ook in de ‘veegbatch’?

Voldoe je verder wel aan de onderstaande criteria?
1) Alles-in-1 Standaard of Premium danwel Internet en TV (geen basis).
2) Aansluiting op GoF (gigabit lijn)

Dit laatste kan je meten door vanaf een bekabeld aangesloten PC een speedtest uit te voeren.
Als hierbij de download- of uploadsnelheid boven 100Mbps uitkomt, dan is dat het geval. Blijven beide onder de 100Mbps steken, dan zou je een EoF (100Mbps) aansluiting kunnen hebben en krijg je die verhoging dus niet.
Reputatie 3
King006 schreef:

delversp schreef:

King006 schreef:

delversp schreef:

Zie niet veel geks.

Dat is inderdaad vreemd! Heb je ook een andere speedtest server geprobeerd?

Ga dit Vandaag proberen. Heb gister een reset gedaan wegens storing op modem.
wjb schreef:

EB2005 schreef:

Voldoe je verder wel aan de onderstaande criteria?
1) Alles-in-1 Standaard of Premium danwel Internet en TV (geen basis).
2) Aansluiting op GoF (gigabit lijn)

Dit laatste kan je meten door vanaf een bekabeld aangesloten PC een speedtest uit te voeren.
Als hierbij de download- of uploadsnelheid boven 100Mbps uitkomt, dan is dat het geval. Blijven beide onder de 100Mbps steken, dan zou je een EoF (100Mbps) aansluiting kunnen hebben en krijg je die verhoging dus niet.

Ik heb internet en tv (niet basis) en zit op GoF.
Reputatie 7
Ik hoop dat @Vikash binnenkort weer eens zal komen met een statusupdate.

Reageer