De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik kan nog geen gegevens in je profiel vinden,fibren. Kun je daar nog even postcode/huisnummer/naam etc neerzetten? Dit heeft me de nieuwe privacy wetgeving te maken.
Ik werk tot 16:30 en als je me na het updaten even een seintje geeft kijk ik wat jouw lijn aankan.
Ik kan nog geen gegevens in je profiel vinden,fibren. Kun je daar nog even postcode/huisnummer/naam etc neerzetten? Dit heeft me de nieuwe privacy wetgeving te maken.
Ik werk tot 16:30 en als je me na het updaten even een seintje geeft kijk ik wat jouw lijn aankan.

Heb het aangepast staat nu in mijn profiel bedankt voor de moeite vast
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Fibrenl. Momenteel is op jouw adres Internet en TV 4K actief. Dat is zo sinds april 2017. Daarvoor had je het standaard pakket.
Momenteel is je verbindingstype EoF.
Hoi Fibrenl. Momenteel is op jouw adres Internet en TV 4K actief. Dat is zo sinds april 2017. Daarvoor had je het standaard pakket.
Momenteel is je verbindingstype EoF.

En wat houd dat in EoF kan ik nou wel overstappen naar 200/200?
Reputatie 7
Als https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ aangeeft dat 500Mbps mogelijk is, dan kan je overstappen naar 200/200Mbps. Dat kost €8,99 per maand. Waarschijnlijk zal er een monteur langs moeten komen om jouw glasvezelmodem te vervangen.
Je kunt overigens na een maand die snelheidsverhoging weer cancellen en dan ontvang je daarna bij jouw huidige 4K abonnement nog steeds 150/15Mbps.
Als https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ aangeeft dat 500Mbps mogelijk is, dan kan je overstappen naar 200/200Mbps. Dat kost €8,99 per maand. Waarschijnlijk zal er een monteur langs moeten komen om jouw glasvezelmodem te vervangen.
Je kunt overigens na een maand die snelheidsverhoging weer cancellen en dan ontvang je daarna bij jouw huidige 4K abonnement nog steeds 150/15Mbps.

Ja er staat 500 bedankt allemaal voor jullie hulp heb het aangepast Inn mijn kpn
@Erwin_ Zou jij eens kunnen kijken wat de reden is dat ik geen 200/200 heb gekregen?
Reputatie 2
Helder door Edwin namens KPN uitgelegd dat ik l met mijn oude glasvezel 100/100 abonnement niet voor een verdubbeling in aanmerking kwam. KPN heeft dit niet goed gecommuniceerd in mijn geval. Netjes om mij hierover te berichten. Ik heb heel even of ik een snelheidsverhoging naar bijvoorbeeld 200/200 zou kunnen aanzetten, maar voor oude abonnementen geldt dat je dan een compleet nieuw pakket moet afsluiten. Mijn gratis Spotify raak ik hierdoor kwijt en zou daar alles op het huidige niveau te laten bijna € 2 in de maand meer kwijt zijn. Geen onoverkomelijk bedrag, maar als ik de optie 200/200 uit zou zetten betaal ik extra terwijl er niets extra's tegenover staat. Inclusief de prijsverhoging van afgelopen juli 2018 gaat het om een stijging van € 5.50 per maand
Ik ben enorm tevreden over de dienstverlening van de KPN maar voor wat extra snelheid ben ik niet bereid om € 6,95 te betalen. Extra kosten nieuw abonnement + een verhoging van € 4,99 voor omzetting naar 200/200.
De snelheden van 100/100 zijn zelfs rap genoeg om op afstand mijn NAS server te benaderen. Indien ik wel naar 200/200 zou zijn getransfereerd, dan had ik tegen een korting van € 4,99 even later deze optie waarschijnlijk weer uitgezet.
@Erik_Kan Erik reageren op mijn bericht dat we verder kunnen met de omzetting naar v+?
Reputatie 7
Ik ben enorm tevreden over de dienstverlening van de KPN maar voor wat extra snelheid ben ik niet bereid om € 6,95 te betalen. Extra kosten nieuw abonnement + een verhoging van € 4,99 voor omzetting naar 200/200..Maar de prijs van de snelheidsverhoging naar 200/200Mbps is toch geen €4,99 maar €8,99?
@wjbals je voor juli de optie 100/10 aan had staan dan krijg je €4,00 korting zolang je abonnement loopt,dus je betaalt niet meer, die verhoging 200/20 is dus "gratis"
Reputatie 7
@wjbals je voor juli de optie 100/10 aan had staan dan krijg je €4,00 korting zolang je abonnement loopt,dus je betaalt niet meer, die verhoging 200/20 is dus "gratis"Klopt, maar @Glasblazer had de 100/100Mbps snelheidsverhoging niet aan staan en daarmee is de prijs voor 200/200Mbps helaas €8,99 per maand.
@wjbKlopt,maar dat was niet bij iedereen doorgedrongen.Maar ik zit nog steed.s op 100/10.Maar Erik pakt het nu op en er komt nu een monteur om de bonding ongedaan te maken en dan krijg ik V+
Reputatie 7
Waarom zou je bonding ongedaan laten maken om overgezet te worden naar VPlus?
De maximaal haalbare snelheid is bij beide technieken nagenoeg hetzelfde en het voordeel van bonding hebben is dat bij de introductie van Bonded VPlus je technisch gezien dan op de eerste rij zit. Persoonlijk zou ik dus gewoon bonding behouden als ik een koperaansluiting zou hebben.
@wjbMee eens,het komt van Erik af, er zou een aanpassing in het israpunt nodig zijn.Welke weet ik niet,volgens mij alleen het kabeltje vervangen, daar ben ikzelf nog wel toe in staat op m'n oude dag.Ben dus benieuwd.Wacht maar even af.Misschien later voor 40.Ikzit ongeveer 270 mtr van de kast af.
sorry 4oo
Reputatie 7
Maar heb je nu wel of niet bonding, te herkennen aan een isra met twee rj11 aansluitingen en de Y-kabel?
De nieuwe Experia Box V10a ondersteunt geen bonding, maar als dat de reden is, dan zou ik tegen KPN zeggen dat ze dan maar een V10 (zonder a) moeten leveren.
@wjbAls gepensioneerde kpn Mob communicatie en telefooncentrales ben ik wel bekend met de materie.Kabeltje en isra is dus geen punt.Wat ik niet weet of die y-kabet gewoon een samenvoeging is van de 2 lijnen.En ja ik bonding en een V10.In

Reputatie 7
En wat geeft https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dan aan wat haalbaar zou zijn via Vplus op een enkele ader?
@wjb196 en bij bonding 200.

.
dit we eens gezien?
Reputatie 7
Ik zou dan wel eens van KPN willen horen waarom fourstack bij bonding 200Mbps aangeeft terwijl er in de praktijk maar 110Mbps geleverd wordt.
@wjbDat is nu juist probleem,zoals bekend is door kpn de optie 100 uitgezet.En dan 200/20 krijgen.Ik heb dus wel in het proces gezeten van wijzigen naar 200/20.Maar ergens is er wat niet goed gegaan zoals bij meerdere klanten.Misschien ben ikzelf wel de oorzaak,toen ik in mijnKPN keek op 3 0f4 juli heb zelf de opte 200/20 weer aangezet met als gevolg dan €8,99 betalen.KS gebeld kreeg €60 minder op de factuur. Later stond er €8,99-€4,00 korting zolang abonnement loopt.De facturen waren goed tot de terugave van €60 ( 12 maanden korting) maar wel € 8,99. Schiet mij maar in de regenpijp. Ik wacht nu op Erik die gaat verder afmaken.
Reputatie 7
Ik snap dat de 100/10 optie uitgezet is, want met bonding lijkt er maar 110 geleverd te kunnen worden i.p.v. die 200 die door fourstack genoemd wordt. Die 110 zou je met het 100/10 profiel ook wel halen aangezien er bij DSL een stukje ruimte ingecalculeerd wordt. Het heeft dan ook geen zin om een 200/20 abonnement te nemen.
Voor mij is de vraag of fourstack een veel te rooskleurig beeld schetst, of dat er iets mis is met die lijn.
@wjbErgens in het forum dat de optie niet meer nodig was, standaard werd nu 100/10.
V+ met bonding is er nog niet.Denk dat in de kast voor mij nog wat gedaan moet worden. Lijndemping lijkt mij niet slecht.
Reputatie 7
@wjbErgens in het forum dat de optie niet meer nodig was, standaard werd nu 100/10.Dat klopt, maar als je op 1 juli de 100/10 optie had dan waren er twee opties:
1) Je zou een kostenloze upgrade naar 200/20 krijgen als jouw lijn 200Mbps aan kon.
2) De 100/10 optie wordt uit het abonnement verwijderd als jouw lijn nog geen 200Mbps aan kon.

In het laatste geval betaal je straks helaas wel €8,99 voor 200/20 zodra die snelheid mogelijk is op jouw lijn.

Reageer