De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Ik zie dat anders, de optie is er uitgezet omdat standaard 100/10 werd.En kwam de optie 200/20 voor in de plaats.Wat er ook a/d hand is onderzoek zal het uit moeten wijzen.Als ik meer weet hoor je het nog wel.Monteur komt vanaf 17 september.
Reputatie 7
Ik zie dat anders, de optie is er uitgezet omdat standaard 100/10 werd.En kwam de optie 200/20 voor in de plaats.Maar die optie 200/20 kwam daar alleen voor in de plaats als jouw lijn op 1 juli al minimaal 200Mbps kon leveren. Dat was alleen bij abonnees die Bonded VDSL hadden en in de gelukkige omstandigheid waren om zo dicht bij een actieve straatkast te wonen dat per ader 100Mbps geleverd kon worden. Bij alle andere (niet basis of instap) abonnees werd de 100/10 optie uiteraard wel uit gezet aangezien die nu standaard in het abonnement opgenomen is.
dat klopt, die optie heb ik ook en zit plm 200 mtr van van de kast af. Heb bonding sinds oktober 2016,standaard abonnement
Reputatie 7
dat klopt, die optie heb ik ook en zit plm 200 mtr van van de kast af. Heb bonding sinds oktober 2016,standaard abonnementCorrectie, die optie had je ook. Uit jouw screenshot blijkt dat er, ondanks die 200 meter, via die Bonded vDSL niet meer dan 110Mbps bij jou binnen komt.

Dat is dan ook de reden waarom die 100/10 niet omgezet is naar 200/20, maar is komen te vervallen.
Laat KPN nu maar eens uitleggen waarom jij via Bonded VDSL maar 110Mbps binnenkomt terwijl fourstack aangeeft dat 200Mbps haalbaar is.
Met je eens maar er is gekeken of 200 haalbaar was en toen de optie erop gezet. ik laat het nu even rusten en je hoort van mij hoe het afloopt als je dat wilt.Dat wordt dus na 17 september.
nog even.de optie 200 staat dus aan in mijn kpn.
Reputatie 7
nog even.de optie 200 staat dus aan in mijn kpn.Ja, voor €8,99 i.p.v. €4,99 die je voor 100/10 betaalde.
Het is allemaal zo verklaarbaar en puur en alleen omdat jouw Bonded VDSL aansluiting dus geen 200Mbps kan leveren.
Sorry WJB dit klopt dus niet, bij mij werd met gemak
via bonded VDSL 200+ gehaald maar ik krijg dus geen upgrade naar 200/20.
Ik heb soms het idee dat KPN dit allemaal met een beetje willekeur aan het uitvoeren is.
dat klopt, die optie heb ik ook en zit plm 200 mtr van van de kast af. Heb bonding sinds oktober 2016,standaard abonnementCorrectie, die optie had je ook. Uit jouw screenshot blijkt dat er, ondanks die 200 meter, via die Bonded vDSL niet meer dan 110Mbps bij jou binnen komt.

Dat is dan ook de reden waarom die 100/10 niet omgezet is naar 200/20, maar is komen te vervallen.
Laat KPN nu maar eens uitleggen waarom jij via Bonded VDSL maar 110Mbps binnenkomt terwijl fourstack aangeeft dat 200Mbps haalbaar is.
Reputatie 7
Sorry WJB dit klopt dus niet, bij mij werd met gemak
via bonded VDSL 200+ gehaald maar ik krijg dus geen upgrade naar 200/20.
Ik heb soms het idee dat KPN dit allemaal met een beetje willekeur aan het uitvoeren is.
Als dat bij jou op 1 juli zo was en
1) je had de 100/10 snelheidsverhoging actief
2) je had een Internet en TV (niet basis) of Alles-in-1 Standaard/Premium abonnement
dan heb je recht op een kostenloze upgrade naar 200/20Mbps.

Ja en ja maar geen upgrade naar 200/20
Zoals ik al zei willekeur
Reputatie 7
Ja en ja maar geen upgrade naar 200/20
Zoals ik al zei willekeur
Ik weet dat er heel wat fout gelopen is en ook onze 100/100 aansluiting is pas op 1 augustus geupgrade naar 200/200. Maar als je voldoet aan de voorwaarden, dan behoort KPN zich ook aan haar belofte te houden. Ik hoor dan ook graag van iemand van KPN waarom jij geen 200/20 upgrade hebt gekregen.
• Je hebt eerder de overstap gemaakt van Edutel naar KPN. Als je de optie Sneller Internet 100/10 gebruikt, heb je die gratis zolang het abonnement loopt. De verhoging is alleen voor klanten die voor deze snelheid betalen.

Is dit niet heel erg gratuit.... Je stapt over en krijgt daarom 4.99 korting. Je betaald het eigenlijk wel, maar krijgt het direct terug als korting.. Dus krijg je geen snelheidsverhoging omdat je er niet voor betaald??

Of te wel de hele beloofde korting is een wassen-neus. Waardeloos.
Die prijsverhogingen blijven doorgaan zolang er geen alternatief is voor het duopolie (kpn/Ziggo) op de vaste aansluitingen. Sommige gebieden is Rekam actief en die is een stuk vriendelijker geprijsd.

De snelheden die met koper behaald worden zijn toch een lachertje anno 2018. ipv te investeren in de zoveelste xDSL oplossing (=korte termijn denken) had het voor de consument en uiteindelijk ook voor kpn beter geweest om in glasvezel te investeren.

Kennis van me woont in een flat in Ridderkerk (dus geen buitengebied), maar 2e iTV box in de slaapkamer werkt niet omdat de bandbreedte ontoereikend is. Bejaarde man, altijd Ptt/kpn gehad, maar is in mijn ogen afgezet door kpn doordat zij beloofden een goed alternatief te zijn voor UPC (jaren geleden). Toen ik vroeg om een Digitenne aansluiting voor de slaapkamer i.p.v. de niet werkende iTV, zou er weer extra betaald moeten worden. Allerlei abonnementen aangesmeerd gekregen, maar niets dat fatsoenlijk/eenvoudig werkt.
De oud-politieman is na 50 jaar sowieso het vertrouwen in kpn (wat hij als betrouwbare Ptt kende) geheel verloren.

Wat mij verbaast is dat kpn er alsmaar mee weg komt. Eerst de overname van Reggefiber, dat 300.000 glasvezelaansluitingen per jaar realiseerde. toen kpn een meerderheidsaandeel verwierf (en later geheel overnam) was het snel gedaan. Logisch, want waarom zou je je eigen kopernetwerk kannibaliseren?

Nu DVB-T2 met locked-in kastjes zonder mogelijkheden. Geen andere ontvangers omdat er geen CI+ is/komt. Ook de andere partijen zoals EDPnet wordt hiermee een hak gezet. Dit komt neer op geen vrije keuze van apparatuur of leverancier, oftewel gewoon terug in de tijd.
Bij de invoering van DVB-T probeerde kpn onder valse voorwaarden alles achter de decoder (was volgens kpn nodig om kwaliteit te waarborgen) te krijgen, Gelukkig is Den Haag door bepaalde communities goed geïnformeerd en werd dit niet toegestaan, de publieke zenders moesten ongecodeerd worden uitgezonden.

Het enige belang dat kpn dient is haar eigen belang en zeker niet de consumenten- en publieke belangen. Oh nee, het dient natuurlijk ook het belang van de aandeelhouders.....op korte termijn.
Reputatie 7
@simonlebonbon, ik kan een heel eind met je meegaan. Het probleem ligt feitelijk niet bij KPN (dat een commerciele marktpartij is geworden) maar bij de overheid die destijds besloten heeft dat het voor de consument beter zou zijn als de toenmalige PTT geprivatiseerd zou worden (net als NS en energieleveraciers, om er een paar te noemen). De PTT (de "P" in KPN komt van PTT) is na privatisering opgesplitst in KPN en een postbedrijf (dat al weer enige malen van naam veranderd is maar nu PostNL heet); bijzonder natuurlijk dat de P staat voor Post en dat dát nu juist de enige tak is die KPN níet uitvoert.
KPN is nu beursgenoteerd en moet vooral doen wat aandeelhouders willen. We mogen hopen dat die aandeelhouders inzien dat wat goed voor de klanten is ook goed voor KPN is (klantenbinding) en derhalve ook goed voor de koers van hun aandelen. Soms denk ik echter dat aandelhouders eerder geïnteresseerd zijn in quick wins en daarmee de lange termijn (inderdaad: glasvezel) uit het oog verliezen.
Tsja, daar kan ik ook voor een groot deel in meegaan, maar aan de andere kant heeft Kpn ook voor innovatie gezorgd.

De grote fout bij de privatisering vind ik het optreden van de ACM. Bij Kpn werd geeist anderen toe te laten op hun netwerk, maar bij een grote speler als UPC niet. ACM heeft overnames toegestaan zoals die van Reggefiber en fusie Ziggo/UPC zonder de juiste voorwaarden te stellen.

Ach, het korte termijn denken van Kpn en de dalende prijs van de aanleg (gemeenten rekenen vaak geen leges meer bij aanleg van glasvezel) heeft er voor gezorgd dat andere partijen de uitrol van glasvezel op zich nemen. Als kpn geen haast maakt met de uitrol van FTTH zullen ze steeds meer marktaandeel verliezen. De ironie is dat Kpn zich nu al in de vingers snijdt en steeds meer de controle verliest doordat zij controle probeert te krijgen.

Voorbeeldje: KPN eist alleenrecht en volledige controle wanneer zij op een ander glasvezelnetwerk actief zou zijn (https://glasvezeldewolden.nl/faq/ kopje "Waarom is kpn geen provider bij Glasvezel de Wolden?")
Geen glasvezelnetwerkboer die daar in mee zal gaan: het is voor hen veel interessanter risico te spreiden door met meerdere providers in zee te gaan dan volledig afhankelijk te worden van Kpn. Voor de gebruikers is het ook beter; de mensen in de Wolden zijn een stuk goedkoper uit, terwijl volgens Kpn de aanleg van glasvezel daar niet rendabel was.

Ik had wel begrip (en zelfs een soort medeleven) voor KPN, ja had, totdat ik een misleidende folder van KPN krijg opgestuurd, precies op het moment dat nu er vraagbundling in Ridderkerk is voor de aanleg van glasvezel door E-fiber. In de kpn-folder staat de boodschap dat het netwerk in de straat is verbeterd. Ik schaar dit onder de noemer laag bij de grondse taktiek. Decennia lang het netwerk verslonzen (pappen en nathouden) en nu er serieuze concurrentie dreigt te komen dit soort trucen uithalen. Dan kom ik thuis van mijn werk, bel het nummer in de folder om te vragen hoe het nu echt zit en krijg de boodschap dat zij bereikbaar zijn van 8:30 t/m 17:00. Gemiste kans.

Wijkcentrales kunnen dan wel verglaasd zijn, maar xDSL werkt hier niet naar behoren omdat de koperen kabels naar de wijkcentrale te oud/lang zijn. Hemelsbreed woon ik 320 meter van een centrale, maar de kabel naar mijn huis maakt een omweg van meer dan twee km en is op diverse punten gelast (aantal maal kabelbreuk door graaf-/heiwerkzaamheden geweest). Toen de straat 12 jaar geleden over een lengte van 650 meter gereconstrueerd werd (inclusief nieuwe riolering), is de mogelijkheid niet aangegrepen de kabels te vernieuwen/verleggen. Wederom gemiste kans.

Kpn lijkt niet te begrijpen dat een hoge downloadsnelheid bijna noodzakelijk is. Voorbeeld; zoonlief koopt in de PlayStation store een nieuwe game, download van 60 Gigabyte (is geen uitzondering meer). Dat is met een 19Mbit (ca 36 Mbit met dubbel aderpaar) echt geen doen. Zoon gaat om de tijd te doden wat Youtube-kanaaltjes kijken en pa kijkt TV (of Netflix) terwijl de download draait. Vergeet dat maar, dan gaat je snelheid nog verder omlaag. Zelfs 100Mbit is in deze situatie te weinig. Ik val in herhaling: Gemiste kans.

En vervolgens doodleuk met de zoveelste verhoging komen..... Goed bezig KPN!
Reputatie 7
De overheid begint steeds meer eisen te stellen aan de beschikbaarheid van snel internet bij consumenten. Wellicht dat KPN w8 op een moment dat ze van de overheid subsidie kunnen krijgen voor de aanleg van glasvezel op plaasten waar nu alleen koper ligt. Anderijds moeten we ons ook niet te snel rijk rekenen: op veel plaatsen waar koper ligt, ligt ook een coax-kabel en die leveren vaak veel sneller internet dat KPN over koper. Voor dat soort gebieden zal de overheid vooralsnog geen subsidie geven: snel internet is daar immers al beschikbaar.
Ik vrees bovendien dan het nog heel lang gaat duren voordat de overheid en marktpartijen naar elkaar toegroeien en tot de conclusie komen dat alleen glasvezel op de langere termijn voldoen garantie bieden op écht snel en stabiel internet. Het zal mij benieuwen of 5G daar over een aantal jaren nog wat in kan veranderen.

Monteur is geweest in de kast is de update gedaan zie bijlage.Wordt nu onderzocht waarom ik geen 100/10 op elke lijn heb.

Ben dus wel omgezet,komt alleen binnen.
PS NIET binnen.
Beste,

ik zit nu 4 jaar bij KPN, mijn "oude" abonnement is van €65,00 naar €68,50 gegaan, terwijl als ik nu een nieuw abonnement zou nemen met dezelfde specificaties ik op €61,50 zou zitten. Kunnen jullie hier iets mee doen of moet ik gewoon een nieuw abonnement nemen?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Bart, welkom! Gebaseerd op de prijs die je noemt heb je nu een Alles-in-1 Standaard abonnement. Vergeleken met de huidige abonnementen is die prijs op het eerste gezicht hoger. Echter zit er een verschil tussen je huidige pakket en het Internet+TV pakket van €61,50. Dat verschil is Spotify Premium. Dit zit inbegrepen in je huidige abonnement, maar niet in Internet+TV. Bij dat pakket kan het los worden toegevoegd voor €8,99 per maand. Of het dan voor jou voordeliger is om over te stappen hangt af van of je Spotify wel of niet gebruikt.

Gebruik je het wel, dan zou je met Internet+TV en Spotify samen €70,49 kwijt zijn, wat duurder is dan je huidige pakket. Gebruik je Spotify echter niet, dan kun je beter overstappen naar het nieuwe abonnement. Dit kun je zelf via je MijnKPN aanpassen.
@Erik_ @wjb Het een beetje stil geworden.Heb intussen zelf maar weer kontakt gezocht met KS..Gister monteur geweest storing zit ondergronds, daar word verder aktie ondernomen.V-plus is de kast nog niet mogelijk,dus gewoon 2x 100/10.
Is er wat geregeld over de korting die er eerst was en er later weer afging?
Wat hoop gezaag hier ,wees blij dat je een fatsoenlijke snelheid hebt,
ik betaal 36 euro alleen voor intenet van 6mbps
Ik zie dat er hier mensen 200/60Mbps hebben, maar ik zie dat nergens als abonnementsoptie. Hoe kom je aan zo'n abonnement met 60Mbps upload? (Ja, het kan op de locatie, 58Mbps iig)..
Reputatie 7
Als je op je adres een download van 200 Mb/s (of meer) kan hebben kun je opwaarderen (extra internetsnelheidpakket). Check via fourstack de maximale download op je adres.

Koper : 200 / 20 (in de praktijk is die 20 upload zeker al gauw 30; bonded 60)

Glas : 200/200 is mogelijk. Ook 500/500.

Alle info over internet.
In mijnkpn kun je de optie aanzetten.Daar staan ook de kosten bij € 8,99 per maand.Die kun per maand aan of uitzetten

Reageer