De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Toon eerste bericht

1339 reacties

Reputatie 7
Badge +28
60Mbit upload is alleen mogelijk met pairbonding. Hoewel we een abonnement leveren van 100/10 (of 200/20 zoals Peter aangeeft) is de uploadsnelheid altijd maximaal 30Mbit per lijn, onafhankelijk van het gekozen abonnement. Als pairbonding beschikbaar is krijg je twee lijnen en daardoor maximaal 60Mbit uploadsnelheid. Op de Fourstack pagina zie je of pairbonding beschikbaar is.

Hoewel de uploadsnelheid op Fourstack niet wordt vermeld kun je ervan uit gaan dat 60Mbit upload haalbaar is als er een verwachte downloadsnelheid is van 200Mbit én pairbonding beschikbaar.
@peterG: Die upload voor 60Mbps is niet gelimiteerd? (het gaat over koper)

@Wout 1934: Is dat niet de upgrade naar 200/20Mbps? Krijg je dan 60Mbps up?
@Joran: Maar krijg je dan ook ~30Mbps upload als je een 100/10 abonnement hebt? Of loont het om te betalen voor 200/20 om 30Mbps up te krijgen?

Heeft KPN pairbonding als pakket? Wat kost dat?
Reputatie 7
Badge +31
@synnack Ik haalde up en down weer eens door elkaar. Joran legt het hierboven (ff scrollen) prima uit. Mijn bericht gecorrigeerd.

Neem je 200 (down) / 20 (up) dan zal bij bonding de up 60 zijn. Zonder bonding is de up 30. (hoewel er 20 vermeld staat, maar het is dan dus wat meer)
Het moet wel mogelijk zijn op je adres! zie fourstack
Reputatie 7
Badge +28
Ja je krijgt (maximaal) 30Mbit upload met een 100/10 abonnement. Let er op dat dit een maximumsnelheid is. Als 100Mbit downloadsnelheid wordt verwacht in Fourstack kun je ervan uitgaan dat je ongeveer 30Mbit upload gaat halen. Pairbonding is geen los pakket. Als je meerdere lijnen (aderparen) in huis hebt én als we met een enkele lijn de 100Mb niet kunnen leveren wordt pairbonding geïnstalleerd. Kun je het resultaat van Fourstack op jouw adres eens plaatsen? Link staat in het bericht hierboven.
Definitieve fourstack resultaten zijn er nog niet. We zitten nu op 4G, want stukken sneller..
**

Gaat vermoedelijk hetzelfde worden als deze: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=3821AD+10&commit=Zoek

Maar volgende week is dat dan duidelijk.

Admin: Eerste link weggehaald ivm privacy
Reputatie 4
Badge +2
op somminge momenten heb ik thuis in Krommenie 100 down en 40/60 up terwijl ik 1 lijn heb met 100 down en 30 up hoe kan dat het lijk er op dat me verbinding sneller wilt dat 30 up
Reputatie 7
Badge +28
@synnack: Hoewel het nog een verwachting is wordt wel gecontroleerd of pairbonding beschikbaar is. Dat lijkt bij jou niet het geval. Met deze download kun je in ieder geval uitgaan van 30Mbit uploadsnelheid 🙂
Reputatie 4
Badge +2
weet jij dat hoe het komt dat ik op sommige momenten 40/60 up heb i.p.v. 30 up @Joran
Reputatie 7
Badge +28
Nee eigenlijk niet. 30Mb/s per lijn zou echt het maximum moeten zijn. Als je dit in een programma ziet kan het zijn dat de meting niet helemaal nauwkeurig is. Op jouw aansluiting komt 46192Kb/s binnen aan uploadsnelheid maar dat wordt gelimiteerd op 30149Kb/s. Hoe dan ook haal je er alles uit 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Ja blijkbaar
@Joran Waar hangt het vanaf of pairbonding beschikbaar komt? Nieuwe upgrades krijgen Vplus? Of heeft het met het aantal poorten te maken?
Reputatie 7
Badge +31
@Joran Waar hangt het vanaf of pairbonding beschikbaar komt? Nieuwe upgrades krijgen Vplus? Of heeft het met het aantal poorten te maken?
Het heeft met het netwerk te maken toen het gelegt werd. (jaren 60/70/80/90). Of er 1 of 2 aderparen naar een adres is aangelegd. Vergeet niet dat 2 aderparen, zeker als het een hele wijk ofzo betreft, ook dubbele capaciteit vroeg van centrales die toen nog veel ruimte innamen.
Dit is een jaren '80 industrieterrein.. koper genoeg zou je denken.. 🙂

Reageer