De prijs- en pakketwijzigingen bij KPN 2018

Reputatie 7
Badge +24
Ook dit jaar zal er weer het één en ander gaan veranderen in de prijzen en de pakketten die je bij KPN afneemt. In dit topic vertel ik er meer over. Ook zijn/komen er de jaarlijkse zenderwijzigingen. Hier lees je daar alles over: De iTV zenderwijzigingen van 2018

Waarom?

Het zenderaanbod wijzigt op basis van klantonderzoek. De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen en de internetsnelheden te verhogen.

Verhoging internetsnelheid

We verhogen de maximale internetsnelheid van de pakketten. Hieronder een overzicht met de nieuwe snelheden van de meest voorkomende pakketten.

Nieuw! Per 1 juli zal de snelheidsoptie 200/20 beschikbaar zijn voor koperklanten (indien technisch beschikbaar). Deze extra dienst kost € 8,99 per maand.

Wat is Vplus en wat zijn de voordelen ervan?

Vanaf juli wordt er een nieuwe technologie in ons (koper)netwerk geïntroduceerd: Vplus. Met Vplus is het mogelijk om over een enkele koperlijn snelheden tot 222 Mbit/s download en 33 Mbit/s upload te halen. Deze techniek lijkt op Vectored VDSL maar het frequentie bereik wordt van 17Mhz opgerekt naar 35Mhz waardoor een hogere download snelheid mogelijk wordt. Deze techniek gaan we inzetten om meer klanten de nieuwe 200/20 snelheidsoptie op koper en het Internet & TV 4k pakket (max download 150Mbit/s) op 1 koperlijn te kunnen aanbieden.

Prijswijziging abonnementen

De prijzen van de abonnementen worden gewijzigd per 1 juli. We gaan vanaf 30 april de nieuwe prijzen communiceren maar ze gaan vanaf 1 juli in. Hieronder zie je de kosten van de meest voorkomende abonnementen. Extra diensten/zenderpakketten en Digitenne gaan niet in prijs omhoog. Er zijn door de jaren heen veel verschillende abonnementen in gebruik. Daardoor kan ik niet alles hier neerzetten. Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan of hier jouw abonnement tussen staat: Wijzigingen KPN 2018. Je ontvangt vanaf vandaag ook een e-mail met informatie over jouw pakket. Heb je hier vragen over? Check dan de 'FAQ' of stel je vraag in een reactie op dit topic.

Prijswijzigingen oudere abonnementen

Prijswijzigingen abonnementen PSTN/ISDN
Goed om te weten: het beltarief voor BelBasis wijzigt niet.

Wijziging zenderaanbod

In het zenderaanbod gaat ook het één en ander veranderen. Hier lees je alles over de jaarlijkse zenderwijzigingen: De iTV zenderwijzigingen van 2018

Veelgestelde vragen (FAQ)

Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Ja. Klanten met Internet zijn contractvrij tot 1 juli 2018. Klanten met Internet en TV zijn contractvrij tot 18 juli 2018 i.v.m. de zenderwijzigingen. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 augustus 2018. Contractvrij zijn betekent dat je tot de eerdergenoemde data kosteloos je huidige abonnement bij KPN kan stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract. Er geldt dus geen opzegtermijn van 1 maand.

Wat wijzigt er voor Digitenne?
Voor Digitenne wijzigt er niets in de prijs.

Hoe word ik geïnformeerd over deze wijzigingen?
Per e-mail of per brief.

Verandert er nog iets voor KPN compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wanneer wordt de maximale internetsnelheid verhoogd?
We doen dit voor 1 juli 2018.

Hoe zit het met Bonded Vplus?
Dat volgt in de toekomst.

Wat doet KPN met klanten die tussen 1 januari en 1 mei klant zijn geworden.
We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn liggen met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt over de prijs- ,zender- en pakketwijzigingen. Heb je vragen of opmerkingen hierover? Laat het dan hieronder weten en we helpen je graag verder.

31-05-2018 Update - snelheden

Hoi allen! Omdat ik zie dat er nog best wat onduidelijkheden zijn (met name over de snelheidsverhogingen) heb ik de mensen van de implementatie gevraagd om bepaalde zaken toe te lichten.

Wat mag je nu precies verwachten?

-We hebben alle klanten een brief of e-mail gestuurd met informatie over de prijswijzigingen. Hierin staat ook informatie die betrekking heeft op jouw snelheidssituatie! Dat is dus je eerste houvast.

-Je zit op de instap variant en je hebt geen extra snelheidspakket: Je snelheid wordt max 50 Mbit

-Je zit op Instap met snelheidspakket 100/10 Mbit: Hier verandert niets. Wel kan je per 1 juli zelf kiezen of je naar 200/20 Mbit gaat mits dat mogelijk is op het adres (voor koper komt 200/20 Mbit per 1 juli beschikbaar, voor glas is 200/200 Mbit al beschikbaar). Ook zal pairbonding hier een belangrijke rol in spelen. (Zie verderop in dit bericht)

-Je zit op Standaard pakket: Als het technisch op je huidige technische drager mogelijk is, zetten we je met een snelheidspakket voor 1 juli over op 200/20 Mbit (koper) of 200/200 Mbit(glas). Dit is, zoals eerder aangegeven kosteloos. In andere gevallen verwijderen we het 100/10 snelheidspakket omdat de snelheid van het pakket omhoog gaat van max 80 Mbit naar max 100 Mbit. Je gaat dus €4,99 minder betalen per maand voor dezelfde snelheid.

Zoals jullie gemerkt hebben is dit proces nu in volle gang. Is bij jou het snelheidspakket uitgezet. Dan heb je dus nu je nieuwe snelheid. Heb je het idee dat dit niet klopt omdat je aan alle voorwaarden voldoet voor een andere upgrade willen wij dat graag weten. Let op: In MijnKPN staat nog de oude pakketsnelheid vermeld, dit gaan we in de loop van de maand juni aanpassen. Technisch zijn de pakketten al verhoogd naar de nieuwe snelheid.

De groep die automatisch naar 200/20 Mbit wordt omgezet is relatief klein omdat die dus sowieso al op pairbonding zitten.

-Extra snelheidsopties zijn voor alle pakketten gelijk geprijsd.

-De combinatie Extra snelheid 100/10 en een internet + TV 4K bestaat niet. Wel zijn er glasvezel klanten met Internet + TV 4k die 100/100 actief hebben, deze gaan we waar technisch mogelijk omzetten naar 200/200.

11-07-2018 Update - snelheden

Ben je voor 1 mei 2018 klant geworden van KPN? En heb je een Internet en TV abonnement? Dan heb je in mei een e-mail of brief gekregen over wijzigingen in je abonnement. Daarin staat of je een snelheidsverhoging krijgt. Natuurlijk willen we iedereen sneller internet geven, maar dat kan niet overal. Dat heeft te maken met de techniek waarover internet wordt geleverd, maar ook met de afstand tot de straatkast. Staat er in je mail of brief niets over een snelheidsverhoging? Dan is dat op jouw adres dus niet mogelijk.
We hebben veel reacties gekregen, vooral over de optie Sneller Internet. Klanten geven aan dat ze wel een mail hebben gekregen over de snelheidsverhoging. Ze merken deze nog niet of ze zien niets in bijvoorbeeld MijnKPN. Er zijn een aantal verschillende situaties mogelijk. Hieronder lees je welke dat zijn.

Situatie 1: je had verhoging van de optie Sneller Internet moeten krijgen, maar hebt niets gekregen
De snelheidsverhoging is in een geautomatiseerd proces aangezet. Na onderzoek hebben we gezien dat het niet bij alle klanten goed gegaan is. Voor deze klanten starten we het proces op dit moment opnieuw op. We kunnen niet zien welke klant wanneer aan de beurt is. Wel weten we dat het proces steeds opnieuw gestart wordt, totdat de verhoging echt is aangezet. We verwachten dat midden juli 2018 alle verhogingen zijn aangezet en werken. Dat geldt niet als jij:
• zelf een bestelling hebt gedaan. Ook een aanpassing in je abonnement, bijvoorbeeld een wijziging in je zenderpakket, is een bestelling. Pas als die is afgerond, kan de snelheidsverhoging worden aangezet.
• nog openstaande rekeningen hebt. Als je een betalingsachterstand hebt, kan je abonnement niet aangepast worden. We kunnen de snelheidsverhoging dan niet doorvoeren.

Situatie 2: je hebt de optie Sneller Internet aangezet tussen 18 april en 1 juli
Als we de hogere snelheid kunnen leveren, heb je daar een e-mail over gekregen. De komende weken zetten we de verhoging voor je aan. Het gaat sneller als je de komende 2 weken niets aan je abonnement verandert.

Situatie 3: je krijgt geen snelheidsverhoging
Heb je geen bericht gekregen over een snelheidsverhoging? Dan krijg je ook geen verhoging. Dat heeft 1 van de volgende redenen:
• Je hebt eerder de overstap gemaakt van Edutel naar KPN. Als je de optie Sneller Internet 100/10 gebruikt, heb je die gratis zolang het abonnement loopt. De verhoging is alleen voor klanten die voor deze snelheid betalen.
• Een verhoging van snelheid is op je adres technisch niet zomaar haalbaar. Het kan zijn dat er dure technische aanpassingen nodig zijn.
• Je hebt een abonnement Internet Instap.

1339 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Zoals ik ook al in het andere draadje zei dat hiernaartoe linkt.

Ontzettend frusterend dat mensen in het buitengebied die alleen maar een super trage ADSL2+ lijn kunnen afnemen wederom met een fikse prijsverhoging worden geconfronteerd waar ze dus helemaal niets voor terugkrijgen ten opzichte van andere aansluitingen.
Het wordt tijd om deze aansluitingen een fikse korting te geven omdat ze veel minder waar voor hun geld krijgen.
Reputatie 7
Badge +12
Dank voor je mention wjb, ik weet helaas niet wat er exact is voorgevallen tijdens het gesprek, maar als een telefoongesprek vervelend verloopt is dat nooit fijn. Gelukkig gaat het overgrote deel van de vele telefoongesprekken die dagelijks plaatsvinden goed, het is nu de taak om dat laatste percentage dat misgaat te perfectioneren! Elk signaal dat we krijgen draagt daar aan bij, dus dank voor het delen Dennis!

We merken dat de klantenservice aan de telefoon en de gesprekken die hier op het forum plaatsvinden wel eens van elkaar verschillen. Een forum medewerker heeft soms net iets meer mogelijkheden om een moeilijke vraag uit te zoeken of uitgebreid de organisatie (of hele slimme andere klanten) erbij te betrekken. Vanuit ons forum team zijn we op dit moment bezig met een project om meer service medewerkers, die niet online actief zijn voor KPN, te betrekken bij het forum. Bijvoorbeeld winkelmedewerkers of monteurs. Op die manier zorgen we ervoor dat iedereen dezelfde mogelijkheden en kennis krijgt en vooral dezelfde informatie geeft.

Lang verhaal kort, erg vervelend dat het misgegaan is en we blijven hard werken om dit te voorkomen! Mocht je voor nu nog zaken hebben die je opgehelderd wil hebben, neem dan vooral even contact op met iemand van ons forum team!
Reputatie 3
Badge
In het begin na de snelheidsverhoging kwam ik niet hoger dan 160mb, maar sinds een aantal dagen zit hij op 192mb. Dus een grote duim voor kpn 👍
Reputatie 7
Badge +12
Eens, elke medewerker zou op de hoogte moeten zijn van ons forum en alle andere kanalen waarop we klantcontact hebben! #werkaandewinkel
Reputatie 5
Badge +2
Ik dacht dat dat door blijven drammen over dat volstrekte non-issue nu wel afgelopen was. 😛 We weten het intussen wel, het is extreem onrechtvaardig - alsof dat kindje van 3 wel een plakje worst kreeg van die erg leuke dame bij de Albert Heijn; maar jij niet. Wereld stort in. Ontploffingen en overstromingen overal. Nieuwsberichten van plunderingen in alle grote steden. Mark Rutte wordt herkozen. Een nieuwe wereldoorlog breekt uit, SkyNet wordt self-aware via het KPN Cloud-platform omdat de overheid €4 korting kreeg op een pakket. De apocalypse vindt plaats. En dat dus allemaal omdat een klein groepje KPN-klanten net 5% extra voordeel heeft omdat dat toevallig zo uitkomt door de nieuwe pakketinrichting en mensen zo'n goed leven hebben dat ze daar serieus oneindig over door kunnen zeveren, omdat ze geen andere zorgen hadden en duidelijk teveel vrije tijd. ;)

@Roos79
Wat @Katana321 klopt; dat is de afdeling die je moet hebben. :)
Die zullen jou vast ook een leuke aanbieding doen. :)
Ze zijn vandaag geloof ik ook nog te bereiken! (Die afdeling is niet 24/7 bemand.)
Je kan het ook Maandag proberen, dan weet je zeker dat ze er zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Eens, elke medewerker zou op de hoogte moeten zijn van ons forum en alle andere kanalen waarop we klantcontact hebben! #werkaandewinkel @DennisSchreve Ik heb het opgepakt! Ik zie dat je gisteren met de klantenservice hebt gebeld. Ik heb collega aangesproken en geïnformeerd over de mogelijkheden van het KPN forum 😉
Reputatie 7
Ik heb nu al meer dan 12 uur een storing dat maar 50% van de gecontracteerde snelheid geleverd wordt. Die storing is niet te wijten aan mijn eigen apparatuur en dus heb ik recht op compensatie van de abonnementskosten voor elke dag dat deze storing duurt.
Kunnen we even afrekenen. 😉
Reputatie 7
Badge +28
De omzetting van de 100Mbit abonnementen gaat nog steeds gebeuren. Dit gebeurt in batches. Ik heb de vraag gesteld tot wanneer het omzetten duurt, daar kom ik op terug.

De upgrade geldt ook voor het Alles-in-1 Standaard/Premium abonnement. Het gaat er specifiek om dat het 100/10(0)Mb snelheidspakket actief is. Als die is ingeschakeld én de 200Mbit is haalbaar, wordt de verbinding omgezet. Met alle voorwaarden die in het bovenstaande overzicht zijn vermeld.
Reputatie 7
Badge +17

11-07-2018 Update - snelheden

Ben je voor 1 mei 2018 klant geworden van KPN? En heb je een Internet en TV abonnement? Dan heb je in mei een e-mail of brief gekregen over wijzigingen in je abonnement. Daarin staat of je een snelheidsverhoging krijgt. Natuurlijk willen we iedereen sneller internet geven, maar dat kan niet overal. Dat heeft te maken met de techniek waarover internet wordt geleverd, maar ook met de afstand tot de straatkast. Staat er in je mail of brief niets over een snelheidsverhoging? Dan is dat op jouw adres dus niet mogelijk.
We hebben veel reacties gekregen, vooral over de optie Sneller Internet. Klanten geven aan dat ze wel een mail hebben gekregen over de snelheidsverhoging. Ze merken deze nog niet of ze zien niets in bijvoorbeeld MijnKPN. Er zijn een aantal verschillende situaties mogelijk. Hieronder lees je welke dat zijn.

Situatie 1: je had verhoging van de optie Sneller Internet moeten krijgen, maar hebt niets gekregen
De snelheidsverhoging is in een geautomatiseerd proces aangezet. Na onderzoek hebben we gezien dat het niet bij alle klanten goed gegaan is. Voor deze klanten starten we het proces op dit moment opnieuw op. We kunnen niet zien welke klant wanneer aan de beurt is. Wel weten we dat het proces steeds opnieuw gestart wordt, totdat de verhoging echt is aangezet. We verwachten dat midden juli 2018 alle verhogingen zijn aangezet en werken. Dat geldt niet als jij:
• zelf een bestelling hebt gedaan. Ook een aanpassing in je abonnement, bijvoorbeeld een wijziging in je zenderpakket, is een bestelling. Pas als die is afgerond, kan de snelheidsverhoging worden aangezet.
• nog openstaande rekeningen hebt. Als je een betalingsachterstand hebt, kan je abonnement niet aangepast worden. We kunnen de snelheidsverhoging dan niet doorvoeren.

Situatie 2: je hebt de optie Sneller Internet aangezet tussen 18 april en 1 juli
Als we de hogere snelheid kunnen leveren, heb je daar een e-mail over gekregen. De komende weken zetten we de verhoging voor je aan. Het gaat sneller als je de komende 2 weken niets aan je abonnement verandert.

Situatie 3: je krijgt geen snelheidsverhoging
Heb je geen bericht gekregen over een snelheidsverhoging? Dan krijg je ook geen verhoging. Dat heeft 1 van de volgende redenen:
• Je hebt eerder de overstap gemaakt van Edutel naar KPN. Als je de optie Sneller Internet 100/10 gebruikt, heb je die gratis zolang het abonnement loopt. De verhoging is alleen voor klanten die voor deze snelheid betalen.
• Een verhoging van snelheid is op je adres technisch niet zomaar haalbaar. Het kan zijn dat er dure technische aanpassingen nodig zijn.
• Je hebt een abonnement Internet Instap.
Reputatie 5
Badge +2
Waar is dit nou weer voor nodig😂 @Liroy

Ik vind dat er wel iets van een meningsverschil mag zijn.

Sorry @Koen, om misverstanden te voorkomen wil ik hier graag nog op reageren:
Het was ook met een knipoog he 😉 Vandaar de ":P". Natuurlijk mag ieder z'n eigen mening hebben.. :)
Het enige waar ik mee zat is dat het al zo'n 4 pagina's is. ;)

No hard feelings, en natuurlijk excuses aan @wjb mocht ie het als een belediging hebben opgevat. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen en ie hopelijk zelf de humor er ook wel van in kan zien. ;)

Fijne voortzetting van bevrijdingsdag en jullie weekend allemaal. 🙂
Reputatie 7
Ik neem aan dat alle mede slachtoffers die ten onrechte niet zijn meegegaan op 1 juli 2018 inmiddels via de veegbatch wel een hogere snelheid hebben gekregen. 😁Allereerst natuurlijk heel vervelend om te horen dat jij verstoten blijft van die "gratis" snelheidsverhoging. Ik snap echt niet hoe je als organisatie dergelijk "beleid" kunt voeren. De trouwste klant kan niet meedoen omdat zijn 100/100Mbps een standaard onderdeel is van zijn abonnement waardoor de kosten in de abonnementsprijs opgenomen zijn. Jij en ik krijgen precies hetzelfde geleverd (100/100Mbps), maar ik ga wel 200/200Mbps krijgen puur en alleen omdat bij mij deze optie apart "gefactureerd" wordt. Overigens is die "veegbatch" nog niet uitgevoerd.

Ik hoop dat KPN dit topic na afloop nog eens grondig zal evalueren, wat mij betreft zijn er een groot aantal lessen te leren uit dit topic.

Nogmaals, het stuit me echt tegen de borst hoe KPN met haar klanten omgaat en ongelijk behandelt.
Reputatie 3
Badge +4
Ik wil niemand zijn ogen uitsteken, maar sinds gisteravond heb ik blijkbaar 200/20.. Metingen volgens de speedtest van KPN 198/52..

Dit is wel geleidelijk aan gegaan want een aantal weken geleden vlak na de mededeling dat er een snelheids verhoging aan zit te komen was mijn snelheid al opgeschroeft naar 148/52..

Dus KPN is blijkbaar heeeeeeeel druk bezig 👍🏼 👍🏼
Reputatie 7
Waarom stijgen de prijzen van "Alles in 1 Standaard" en "Alles in 1 Premium" met €3,50 terwijl de prijzen van de andere pakketten met €2,50 stijgen.
Ik denk het antwoord wel te weten, maar ik hoor het graag van jullie.
Reputatie 7
Dat zou echt te zot voor woorden zijn en volstrekt onacceptabel.
Een koperabonnee zou dus €8,99 betalen voor 200/20Mbps, terwijl een deel van de glasvezelabonnees voor 200/200Mbps €4,99 zal betalen ... nee, als dat het geval gaat worden dan ga ik dat toch echt voorleggen bij de Autoriteit Consument & Markt.
Wil je dit eerlijk doen, dan verlaag je de prijzen van de snelheidsverhogingen naar bijvoorbeeld €2,99 voor 200Mbps en €8,99 voor 500Mbps.
Als dit echt realiteit zou gaan worden, dan moet ik mezelf toch echt een keer de vraag gaan stellen of ik nog wel abonnee wil blijven van KPN.
Reputatie 7
Badge +18
We hebben een aantal individuele cases opnieuw onder de aandacht gebracht. Daar is een respons op gekomen. Dit gaat er dus over of je uiteindelijk wordt meegenomen in de nieuwe veegbatch (verschrikkelijk woord ).
Sommigen zullen we moeten teleurstellen. Op detail niveau klopt het antwoord maar ik ben mij er zeer van bewust dat uitleg en communicatie hierover veel beter had gekund.

@david_meyer25 Helaas geen upgrade. 200 is bij jou niet realiseerbaar.

@Glasblazer: Helaas ook geen upgrade. Jij bent een glasvezel gebruiker van het eerste uur. Althans jouw abo is nog volgens de oude voorwaarden. Er is nooit sprake geweest van een snelheidspakket. Dat wás toen gewoon de snelheid die bij glasvezel hoorde. Ik betreur de verwarring en het uitblijven van een duidelijk antwoord. Ik hoop dat hiermee die duidelijkheid wel gecreëerd is.

@EB2005 , @jdj79 Jullie zitten allebei in de batch. Ga er dus van uit dat je na de batch van het voordeel kunt genieten.

@labrag12: Jij zat niet in de batch maar alles lijkt er op dat je wel in aanmerking komt. Dit is nu in onderzoek en komen we op terug.

Nog een vraag die op ieders lippen brand: Wanneer wordt die batch gedaan? Antwoord: weet ik nog niet.
Zaken als: open orders of betalingsachterstand blijven trouwens van kracht als het op doorvoeren van zo'n mutatie aankomt. Wat er op de achtergrond gebeurt is dat er aan de hand van aangeleverde lijsten upgrade orders in het systeem komen te staan. Die kunnen vastlopen als er nog een andere order in de weg zit.
Als bekend is wanneer die nieuwe batch gedaan wordt zullen we dat uiteraard direct kenbaar maken.
Reputatie 3
Badge +4
Wat een puinhoop daar bij kpn de ene zegt dit en de andere dat. Volgens mij is het zo'n grote zooi dat ze het zelf niet meer weten.

En 1 juli is 1 juli betalen moet je ook op tijd.
Reputatie 7
Badge +24
Blijft de optie sneller internet 100/10 ook beschikbaar voor mensen met een trage snelheid die willen upgrade op koper? of wordt de enige optie 200/20?

Moeten er voor 200/20 als snelheid in jullie wijkkast(en) aanpassingen komen? of kunnen jullie dat ook van afstand aanzetten? (dat ze al gereed zijn maar niet actief, wil jij dat voor mij nakijken en in DM sturen?)

Ja, 100/10 blijft bestaan.
200/20 kan je op 2 manieren halen. Via pairbonding of via Vplus. De mogelijkheid voor pairbonding kan je natuurlijk checken via Fourstack en voor Vplus is o.a. een aparte kaart nodig in de DSLAM. Ik weet nu nog niet bij wie dat mogelijk zal zijn.

Gaat er nu ook eens iets bekend worden mbt het upgraden van vdsl naar vvdsl/Vplus vanuit de wijkcentrale?
Nee, hier heb ik verder geen informatie over helaas. Vplus vanuit de wijkcentrale is voor zover ik weet niet van toepassing.

@Paul_ en/of @@Joran, heb ik dan Pairbonding wel nodig? Want die heb ik aangevraagd per 15 mei. Dan kan er een monteur langskomen, als dit niet nodig is, zeg ik hem af. Ik kan dus al ik het goed begrijp, 200 Mbit/s over een enkele lijn hebben? Ligt eraan of Vplus bij jou mogelijk wordt. Kan ik nu nog niet inzien...

Wat gebeurt er met de mensen die de internet versneller aan hebben bij een 80/8 abbo dus nu 100/10 halen .
Ik haal 100/30 en betaal hier dus 2,50 euro extra voor.
Zonder de versneller zou ik dus ook naar 100/10 gaan per 1 juli dus is deze extra knaak niet nodig toch ?
Of gaan deze mensen naar een hogere snelheid ?

Hoe het precies zal gaan ben ik nog aan het navragen maar je zal die knaak niet meer betalen voor 100/10 als jouw abonnement al standaard 100/10 bevat.

Als 200/20 niet over 1 lijn lukt, maar met pairbonding weer wel, dan is 200/20 via pairbonding gewoon mogelijk toch?
Als 200/20 op 1 lijn lukt, word de 2e lijn uitgeschakeld?

- Klopt.
- Als je al pairbonding hebt, dan houden we dat zo lijkt me. Niet 100% zeker van maar dat is het meest logische.

Ja precies, ik vind 5 euro voor alleen 100 upload wel aan de prijs. De snelheden die jullie communiceren over glasvezel wijken ook af, want als ik 80/8 heb, normaal gezien, dan haal ik in de praktijk ongeveer 70/45, vandaar mijn vraag ?.
Ja inderdaad. Maar ik communiceer de commerciële abonnementssnelheden (dus wat op kpn.com etc. staat), niet de daadwerkelijke. Upload is (indien technisch mogelijk) vaak een stuk hoger.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, het zit als volgt:

Heb jij op dit moment de extra dienst 100/100 bij glas of 100/10 bij koper? Dan wordt die tegen dezelfde voorwaarden omgezet naar 200/200 (glas) of 200/20 (koper). Dat is dus die €4,- korting en geldt voor glas en koper. Als je bij koper geen 200/20 kan halen dan verwijderen we die extra dienst 100/10 aangezien dat dan standaard bij het abonnement in zit.
Reputatie 7
Volgens Netco is er dan ook gewoon 524 Mbits mogelijk.Dat zegt nog niet dat jouw glasvezel nu al op een 1Gbps kaart zit. Fourstack geeft dat ook aan als in de PoP 1Gbps aansluitingen mogelijk zijn.

De eerste drie maanden van mijn abonnement kreeg ik gratis de 100/100 verhoging, waarbij ik ~130Mbit upload haalde.Dat is wel een "bewijs" dat jouw glasvezel op een 1Gbps aansluiting zit en dat 200Mbps dus mogelijk is.

Daarnaast is mijn aansluiting volgens de Experiabox 1000MB Full Duplex.Dat geeft alleen aan dat jouw NTU 1Gbps ondersteunt. Het wil nog niet zeggen de glasvezel in de PoP dan ook op een 1Gbps kaart aangesloten is.

Ik durf dus te concluderen dat ik ook op een gigabit kaart zit.Die conclusie is juist en aangezien je een 100/10Mbps snelheidsverhoging als extra optie hebt, heb je mijns inziens dus recht op een verhoging naar 200/20Mbps.
Je voldoet immers aan alle door @Paul_ aangedragen criteria.
Reputatie 7
Badge +12
@DennisSchreve
Ben ik niet met je eens.

Xs4all doet nog de moeite om een 2e aderpaar te laten inlassen.
Ook op mijn adres.
Kun jij dit bewijzen dat XS4ALL dit kan doen? Want dat lijkt mij echt stug.

Xs4all is inderdaad in sommige situaties sneller bereid om bonding beschikbaar te maken dan KPN. Er zijn meer situaties bij mij bekend waar Xs4all bereid was een extra ader in te lassen terwijl KPN dit weigerde. Voor dit soort extra service betaal je natuurlijk ook een beetje extra bij Xs4all 😉
Reputatie 7
Zelfs € 4,99 voor een op jouw adres zo geringe snelheidsverhoging (van 150 naar 200) vind ik nog een flink bedrag.Precies, vandaar dat KPN mijns inziens beter gewoon 1 lijn had kunnen kiezen en dus ook het 4K abonnement naar 200/20Mbps had moeten omzetten.
Reputatie 2
Dank Erwin voor de bijval. Ondanks alle beloften blijft het bij mij 100/100. De veegbatch is aan mij voorbij gegaan. Ik heb toezeggingen gekregen er is zelfs een monteur langs geweest, maar blijkbaar val ik er achteraf gewoon buiten. Medewerkers die gesuggereerd hebben dat ik binnen de gratis ophoging viel, zijn achteraf onwetend geweest. Voorzichtig gaan kijken naar concurrentie op de glasvezel. Draag KPN gelet op de waanzinnig goeie 24/7 service wel een warm hart toe.
Reputatie 7
Badge +12
Aangezien Paul en de andere moderatoren niet alwetend zijn hebben ze deze vragen waarschijnlijk intern uitgezet, en reageren ze nog niet omdat ze nog niets nieuws te melden hebben. Ik geloof dat ze dit topic echt wel in de gaten houden hoor. Even geduld nog!
Reputatie 7
@Paul_ heeft meerdere keren bevestigd dat iedereen met de 100/10(0) snelheidsverhoging actief op 30 juni wordt omgezet naar 200/20(0).En er geen monteur nodig is!
Reputatie 7
Om er zeker van te zijn dat ik per juli ook 200/200 ga krijgen voor €4,99 zou ik dus mijn snelheid voor die datum terug moeten zetten naar 100/100. Is dat zo?Ja, dat is zo, alleen met een betaalde 100/100Mbps snelheidsverhoging zal je vanaf 1 juli een 200/200Mbps krijgen tegen dezelfde kosten (€4,99 per maand).
Je zul het voordeeltje van 3 maanden gratis 500/500Mbps voortuidig moeten beëindigen.

Reageer