De PS4 controller van de actie is stuk

  • 12 July 2019
  • 11 reacties
  • 378 keer bekeken

Reputatie 1
De titel zegt het al. Ik heb hem zelfs al naar een repairshop gebracht, maar dit model (JDM-055) was niet te repareren. Wat nu?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Afhankelijk van wat er mee is gebeurd kan je het bij de verkoper voor de garantie indienen. Let er wel op, de garantie kan vervallen als een derde partij er aan gesleuteld heeft of er bepaalde vormen van gebruikschade zijn (Denk: Stuiterschade, Waterschade etc.)
Reputatie 1
Nou ja, het weigerende stickje is vervangen door een reparateur, maar het probleem zit hem in de printplaat volgens hun. Een beetje redelijke verkoper doet daar toch verder niet moeilijk over? De controller is absoluut niet mishandeld ofzo.

Anyway, wie is de verkoper dan? Ik dacht dat KPN het wel zou afhandelen omdat ik de controller toch van hun heb gekregen, of eigenlijk gekocht technisch gezien, volgens mij?
Reputatie 7
Badge +16
Als je het via een actie hebt gekregen heb je het gewoon gekocht via de desbetreffende partij. Alleen als je het door iemand hebt laten repareren zonder toestemming van de verkoper ben je de garantie min of meer kwijt ^^'
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Martijn22, Mooi balen dat de controller nu als stuk is. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Kun je daarnaast toelichten wat er stuk is en hoe dit is ontstaan? Dan ga ik in overleg hoe we dit oppakken voor je.
Reputatie 1
Hoi, ik heb het profiel geüpdatet.
Het rechter stickje doet gekke dingen tijdens het spelen. Hij beweegt soms heel zenuwachtig uit zichzelf zomaar opeens omhoog. Niet het fysieke stickje zelf trouwens, die beweegt nog normaal en soepel. Dit is zomaar ontstaan, absoluut zonder enig misbruik van de controller. Soms is het weer even goed, maar uiteindelijk komt het probleem wel weer terug.

Bij de repairshop werd me verteld dat het probleem in de printplaat zit, en niet in het stickje zelf. En dat het vervangen geen optie is, of in ieder geval niet kosteneffectief is zeg maar. Het schijnt nogal eens voor te komen (google maar eens op ps4 controller jitter/stutter)
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt Martijn22, Ik ga uitzoeken of en hoe je een beroep kan doen op je garantie. Zodra ik meer weet hoor je van mij!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Martijn22, Het is al een tijdje stil. Ik wil je wel laten weten dat ik er mee bezig ben. Helaas word ik door mijn collega's doorverwezen naar de site. Daar kom ik zelf ook niet verder mee. Ik probeer nu uit te zoeken hoe we dit op een andere manier kunnen oplossen. Excuses voor het ongemak en het wachten op een antwoord waar je iets mee kunt.
Reputatie 1
OK, bedankt.
Hopelijk schiet het een beetje op
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Martijn22, Gelukkig nu wel. Je kunt bellen naar Sony via het nummer 020-7095025 om het probleem te vermelden en beroep te doen op je garantie. Je zult daar de benodigde gegevens krijgen om je controller op te sturen. De brief die je destijds hebt gekregen bij je PS4 controller dient als garantiebewijs. Hopelijk gaat het zo lukken, anders hoor ik het graag.
Reputatie 1
Die brief heb ik niet meer. Ik had nooit verwacht dat het daar nodig voor was geweest.
Reputatie 7
Badge +19
@Martijn22, Kan ik heel goed begrijpen. Heb je nog wel geprobeerd om te bellen met Sony? Er is inmiddels een collega die de case aan een ''oplospartij''(?) heeft doorgegeven die de zaak inhoudelijk behandeld. Het is de bedoeling dat zij contact met je opnemen. Mocht je iets horen, wil je dit dan weer delen in dit topic? Hopelijk komt hier iets uit.

Reageer