Waarom is mijn medewerking nodig?
Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding. Hier merkt u zelf meestal niets van. Toch is het belangrijk om hier iets aan te doen.
Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
Vanaf uw internetverbinding kunnen kwaadaardige verzoeken naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Een vloedgolf van deze verzoeken kan de internetverbinding van een slachtoffer vrijwel geheel buiten werking stellen. Dit probleem wordt veroorzaakt door een verkeerde instelling in uw modem. Mogelijk heeft u de optie DMZ (default server) of UPnP ingeschakeld.
Dit is niet het geval, maat KPN boeit het gewoon niet en sluit mijn verbinding af.
Direct op de mail gereageerd, maar helaas ook mijn e-mail privileges op mijn mobiel zijn ingetrokken, de mail wordt niet verstuurd.
15.02 de klantenservice gebeld, melding gemaakt dat ik graag de reden van de afsluiting wil weten en graag direct weer opnieuw aangesloten wil worden. Medewerker werkt niet mee, u kunt mailen naar het abuse team. niet bellen enkel mailen... mijn mail hebben jullie geblokkeerd!?!? hallo!?
u kunt altijd in uw webmail... Daar kan ik pas na mijn werk, tot 17 uur bij, dat is geen probleem als u mailt wordt het opgelost? dezelfde dag? ja.
Dan maar thuis modem resetten en gelijk via webmail (ander email adres) mailen ...
Geen reactie.
Na een half uur maar bellen, nee meneer abuse is naar huis
en daar mag je het mee doen voor vandaag.
Wat een SLECHTE service
KPN sluit zonder enige bewijsvoering klanten uit het niets af, zonder waarschuwing of wat dan ook, daarna liegen ze klanten voor en vervolgens laten ze die klant een extra dag wachten.
KPN doet 't gewoon!
Ik verwacht meer van KPN, véél meer. met een klachtenservice die 24/7 bereikbaar is kan er toch op zijn minst één persoon (tele)werken om dergelijke handelingen uit te voeren? Waarom kan de klantenservice dit zelf niet?
Deze onderbreking van fatsoenlijk internet kost me klauwen geld, KPN lapt dit alles aan zijn laars en doet niets om de klant te helpen.
Admin: titel van je bericht aangevuld
Beste antwoord door Erik_
Wat vervelend, Thijs, dat je een blokkade te pakken hebt. Ik kan me voorstellen dat dit als een nare verrassing komt. Een blokkade door Abuse gebeurt alleen als het team merkt dat er via jouw verbinding dingen gebeuren die niet pluis zijn. En daarmee een beveiligingsrisico vomen. Niet alleen voor je eigen netwerk, maar ook voor onze andere klanten.
Ze maken daarin onderscheid tussen bewust en onbewust misbruik. Bewust is dingen als spam versturen. Onbewust is slecht beveiligde computers waardoor kwaadwillenden jouw apparaten kunnen gebruiken voor hun eigen doeleinden (bijvoorbeeld als onderdeel van een botnet). Op deze pagina kun je meer lezen over waarom Abuse ingrijpt en ook wanneer ze dat doen.
Op deze pagina vervolgens kun je vinden wat de gang van zaken is als je door Abuse in quarantaine bent geplaatst. Je krijg in zo'n geval een vangpagina te zien als je op internet probeert te gaan. Die vangpagina legt uit waarom je geblokkeerd bent, en welke stappen je zou moeten uitvoeren. Ook krijg je per e-mail op het bij ons bekende contactadres bericht. Als je de stappen hebt uitgevoerd die Abuse graag wil (over het algemeen scannen van computers op virussen en malware, eventueel aanpassing van instellingen in de Experia Box) kun je het formulier invullen dat op de vangpagina staat. Dat komt bij Abuse uit. In veel gevallen kun je jezelf dan ook automatisch laten deblokkeren door een vinkje te zetten onderaan het formulier.
Verder is Abuse per e-mail te bereiken op abuse@kpn.com. Ze reageren over het algemeen binnen 24 uur. Ze zijn aanwezig tussen 8:00 en 17:00. Binnen deze tijd wordt een formulier binnen 2 uur opgepakt. Wordt het later ingevuld dan schuift het naar de volgende dag.
Verder blijft het, ook in quarantaine, mogelijk om bepaalde pagina's te bezoeken. Denk aan onze website, antimalware- en antivirussoftware websites, internetbankieren, webmaildiensten en de websites van belangrijke softwareleveranciers.
De eerste twee keer dat men een quarantaine krijgt wordt de verbinding altijd vrijgegeven bij het versturen van het formulier. De verbinding wordt dan in de loop van de dag weer hersteld. Bij derde keer of meer, moet men eerst in overleg met Abuse verdere stappen ondernemen om herhaling te voorkomen voordat er wordt vrijgegeven.
Je geeft aan dat een dergelijke onderbreking van het internet je 'klauwen met geld kost'. Gebruik je de verbinding zakelijk? In dat geval is het wellicht de moeite van het overwegen waard om eens naar de zakelijke pakketten te kijken. De basispakketten voor internet en/of tv zijn hetzelfde maar de serviceovereenkomst is anders dan bij consumentenpakketten.
Bekijk origineel
Ze maken daarin onderscheid tussen bewust en onbewust misbruik. Bewust is dingen als spam versturen. Onbewust is slecht beveiligde computers waardoor kwaadwillenden jouw apparaten kunnen gebruiken voor hun eigen doeleinden (bijvoorbeeld als onderdeel van een botnet). Op deze pagina kun je meer lezen over waarom Abuse ingrijpt en ook wanneer ze dat doen.
Op deze pagina vervolgens kun je vinden wat de gang van zaken is als je door Abuse in quarantaine bent geplaatst. Je krijg in zo'n geval een vangpagina te zien als je op internet probeert te gaan. Die vangpagina legt uit waarom je geblokkeerd bent, en welke stappen je zou moeten uitvoeren. Ook krijg je per e-mail op het bij ons bekende contactadres bericht. Als je de stappen hebt uitgevoerd die Abuse graag wil (over het algemeen scannen van computers op virussen en malware, eventueel aanpassing van instellingen in de Experia Box) kun je het formulier invullen dat op de vangpagina staat. Dat komt bij Abuse uit. In veel gevallen kun je jezelf dan ook automatisch laten deblokkeren door een vinkje te zetten onderaan het formulier.
Verder is Abuse per e-mail te bereiken op abuse@kpn.com. Ze reageren over het algemeen binnen 24 uur. Ze zijn aanwezig tussen 8:00 en 17:00. Binnen deze tijd wordt een formulier binnen 2 uur opgepakt. Wordt het later ingevuld dan schuift het naar de volgende dag.
Verder blijft het, ook in quarantaine, mogelijk om bepaalde pagina's te bezoeken. Denk aan onze website, antimalware- en antivirussoftware websites, internetbankieren, webmaildiensten en de websites van belangrijke softwareleveranciers.
De eerste twee keer dat men een quarantaine krijgt wordt de verbinding altijd vrijgegeven bij het versturen van het formulier. De verbinding wordt dan in de loop van de dag weer hersteld. Bij derde keer of meer, moet men eerst in overleg met Abuse verdere stappen ondernemen om herhaling te voorkomen voordat er wordt vrijgegeven.
Je geeft aan dat een dergelijke onderbreking van het internet je 'klauwen met geld kost'. Gebruik je de verbinding zakelijk? In dat geval is het wellicht de moeite van het overwegen waard om eens naar de zakelijke pakketten te kijken. De basispakketten voor internet en/of tv zijn hetzelfde maar de serviceovereenkomst is anders dan bij consumentenpakketten.